Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e36 dodělání tempomatu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
HanzE3
Registrovaný
Příspěvky: 412
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Praha 10
Klubové ID: 1381
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od HanzE3 »

Hledal jsem, ale našel jsem jen v "FAQ ze servisní sekce", viz zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=68205 , ale bohužel mi přebívá zapojit pár káblíků, ETM jsem něco zjistil, ale nejsem si jistý nebo kam zapojit.

káblíci:

Hnědá - kostra (zapojeno do svorkovnice za kastlíkem)

fialovo-žlutý - +12V přes spínačku, ten byl 2x (oba do svorkovnice A sloupek u řidiče)

modro-červený - spínač spojka a brzda (do svorkovnice A sloupek u řidiče)

černo-bílý - budíky (do svorkovnice A sloupek u řidiče)

žluto-hnědá - (automat. - nezapojeno)

hnědo-černá - (automat. - nezapojeno)

bílo-fialová - diagnostic ink (nezapojeno)

hnědo-oranžový - ???


Měl jsem vše k tempomatu komplet, sám jsem to i vyndaval a já vůl si to nepoznačil...
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#2 Příspěvek od Dan td »

Máš starší nebo novější verzi tempomatu ? Tzn. před nebo po 9/1994 ? V kterých místech v autě končí ten hnědo-oranžový - v motoru, pod přístrojovkou,... ? Resp. kde končí všechny ty nezapojené kabely ?
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
HanzE3
Registrovaný
Příspěvky: 412
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Praha 10
Klubové ID: 1381
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od HanzE3 »

je to vyndaný z auta ´95, dávám do ´92.

To kdybych věděl, všechno jsoum natáhl do auta pod přístrojovku. Ještě mi došlo, že pokud by ten "Hnědo-oranžový"resp.jakýkoliv, byl do řídící jednotky motoru, tak by vedl do konektoru (motorovýho svazku).
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#4 Příspěvek od Dan td »

Takže:
bílo-fialový nezapojuj, pokud máš auto starší 1994 jak píšeš. Ono v podstatě nemusíš ani do novějšího.
hnědo-oranžový - na spínač spojky a ten druhým koncem na kostru. Na vyzkoušení můžeš ten kabel ukostřit rovnou, ale nebude ti vypínat tempomat při sešlápnutí spojky - já s tím tak chvíli jezdil, než mi ho v BMW objednali. Musíš prostě vypínat páčkou nebo brzdou.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
HanzE3
Registrovaný
Příspěvky: 412
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Praha 10
Klubové ID: 1381
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od HanzE3 »

Konečně mi přisel spínač spojky, tak jsem se tomu mohl zas věnovat.

Tak jen pro upřesnění jsem se koukam do Bentleye na schema, podle schéma je to ta novější verze,

Tak teď už jen pro jistotu, pro lamu jako já :lol: :

fialovo-žlutý - 2x - oba do svorkovnice

modro-červený - do svorkovnice

hnědo-oranžový - do spínače spojky, a ze spínače na kostru

:?: :?: :?:
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#6 Příspěvek od Dan td »

Co si pamatuju z hlavy, tak to máš dobře. Pokud se nepletu, tak modro-červený je od spínače brzdy, čili ho můžeš připojit přímo u brzdového spínače. Je tam kabel stejné barvy. Pokud to chceš na jistotu, počkej, až budu u normálního internetu, to bude nejdřív zítra večer :-)
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
HanzE3
Registrovaný
Příspěvky: 412
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Praha 10
Klubové ID: 1381
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od HanzE3 »

Od spínače brzdy je určitě, a drát ze spínače brzdy vede do svorkovnice, tak jsem to napojil do ní. Ale konktétně u toho mám trochu bordel, ve schématech se toto zapojení liší, starší a novější verze, a nerad bych něco pos.al. :wink: Dík
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#8 Příspěvek od Dan td »

HanzE3 píše:fialovo-žlutý - 2x - oba do svorkovnice

modro-červený - do svorkovnice

hnědo-oranžový - do spínače spojky, a ze spínače na kostru

:?: :?: :?:
Podle mě to máš dobře. Obecně platí, že když máš origo kabeláž a dáváž ji do auta, do kterého patřila, tak musí sedět barvy drátů.

Pro kontrolu - na tom fialovo - žlutém by mělo být +12V po nastartování.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
HanzE3
Registrovaný
Příspěvky: 412
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Praha 10
Klubové ID: 1381
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od HanzE3 »

Dane zatim dík, snad to teda bude fungovat, odskoušim to stejně až sleze sníh... :wink:
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#10 Příspěvek od Dan td »

Zvedni zadek auta, dej tam pětku a můžeš testovat :-)
Pak dej vědět, jak to dopadlo :twisted:
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
HanzE3
Registrovaný
Příspěvky: 412
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Praha 10
Klubové ID: 1381
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od HanzE3 »

tak odzkoušeno. funguje, jen ubrání a přidání plynu nereaguje.

Ale mám tam teďka bordel s el., tak uvidíme...
toman112
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: sob 17.01.2009 01:00
Bydliště: Moravský Beroun okr. Olomouc
Klubové ID: 2091
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od toman112 »

klucí mám dotaz k tempomatu chtěl bych ho tam šoupnout taky mám e36 coupe 323i rv95 nový motor ale před face teď jsem koupil páčku a motorek s lankem a narazil na první problém podle katalogu bych měl mít pro M52 motor tenhle motorek 65 71 8 360 043 jenže já mám tenhle 65 71 1 378 315
takže se chci zeptat v čem je mezi nimy rozdíl a jestly to bude chodit i se satrým typem pro motor M50 další věc scháním řídící jednotku k tomu tempomatu nevíte o něčem?
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#13 Příspěvek od jarda »

Tady máš odpověď na oboje..

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=68205

Existuje starší a novější tempomat, můžeš si tam dát kterýkoliv z nich, ale všechny díly musí být stejné, nemůžeš dát motorek ze staršího a jednotku z novějšího, ani naopak.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
toman112
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: sob 17.01.2009 01:00
Bydliště: Moravský Beroun okr. Olomouc
Klubové ID: 2091
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od toman112 »

jarda píše:Tady máš odpověď na oboje..

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=68205

Existuje starší a novější tempomat, můžeš si tam dát kterýkoliv z nich, ale všechny díly musí být stejné, nemůžeš dát motorek ze staršího a jednotku z novějšího, ani naopak.
ok dík v tom případě teda potřebuju sehnat řj ke staré verzi nevíš o něčem?
Odpovědět