Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 - doleva se mu chce víc, než doprava

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Kodl
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: sob 27.12.2008 01:00
Bydliště: Třebíč
Klubové ID: 2322

#1 Příspěvek od Kodl »

čau,

týden jsem vlastníkem 323i rv. 97.
Je skvělá, ale zdá se mi, že při zatáčení vlevo potřebuju o dost méně síly, než doprava. Když ale pustím volant ve chvíli, kdy jedu rovně, směr si udrží i při brzdění, zrychlování...

Vyloženě netáhne doleva, ale ten rozdíl síly je fakt znát docela dost zvláště ve chvíli, kdy točím volantem jen tak jednou rukou, třema prstama, prostě jízda na pohodičku.
Když držím volant oběma rukama - třeba při rychlejší jízdě, rozdíl nepoznám.

Napadá mě geometrie. Jo ještě jedna informace: mám zimní gumy a levá přední je obutá naopak (nějaký pako se zas předvedlo), takže zatímco všichni jedeme vpřed, levá přední couvá.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Napřed bych otočil tu pneu, pak bych řešil dál. Valivý odpor dělá celkem dost.
Kodl
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: sob 27.12.2008 01:00
Bydliště: Třebíč
Klubové ID: 2322

#3 Příspěvek od Kodl »

hmm.. asi jo asi jo, ale už to nechám na letní, protože tyhle zimáky jsou už před smrtí a nehodlám cpát čas a prachy do přezutí, když je do měsíce definitivně sundám a už se tam nikdy víc nevrátí.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

No, já bych si s tím moc nehrál. Co když to do někoho práskneš a pojišťovna to pak třeba nebude chtít proplatit, tj. půjde to za tebou?
Kodl
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: sob 27.12.2008 01:00
Bydliště: Třebíč
Klubové ID: 2322

#5 Příspěvek od Kodl »

to mě nenapadlo. Nj. Tak to ještě promyslím.
Jarouch
Registrovaný
Příspěvky: 525
Registrován: pon 15.12.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1758

#6 Příspěvek od Jarouch »

Já to vidim na servořízení....
Kodl
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: sob 27.12.2008 01:00
Bydliště: Třebíč
Klubové ID: 2322

#7 Příspěvek od Kodl »

servo jako jo? To není hezký. Jako já jsem to možná taky blbě napsal. Ono to jde tíž jen na počátku - prvních cca 10 stupňů. No projdu to u kámoše v dílně.

Tos jako myslel, že je to servo v háji, nebo poškozený, nebo to chce novej olej?
Streety
Registrovaný
Příspěvky: 234
Registrován: ned 18.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava-Bartovice

#8 Příspěvek od Streety »

Taky bych to videl na servo. Mysím že to bude dělat i ve vyšších rychlostech, ale to nemáš šanci poznat.
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2068
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od capri »

výměnou servokapaliny nic nezkazíš
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od xSAFA »

První bych začal výměnou pneu za nové a udělat geometrii.

Když jedeš rovně říkáš že netahne do strany a co když trošku pohneš volantem do strany kde to jde lehčeji a pak volant pustíš? Nemá snahu se víc stáčet?
Kodl
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: sob 27.12.2008 01:00
Bydliště: Třebíč
Klubové ID: 2322

#11 Příspěvek od Kodl »

no, čoveče těžko říct. Je to jako bych jel pořád po silnici, která by se svažovala klevé straně. Když volant ustálím rovně, jede rovně, ale jakmile projedu nerovností, začne se auto pomalu stáčet doleva, ale ne čím dál víc, ale prostě se ten volant trochu vychýlí a tak zůstane, jenže auto tím pádem začne opisovat kruh. Ježiš, su z toho jelen. Když zkusím volant vychýlit doprava - mírně, tak to jde tíž a hned se vrátí rovně, jakmile ho zase pustím. To se ale v případě vychýlení vlevo neděje.

Myslím, že s tou šikmou cestou jsem ten problém přiblížil nejlíp :roll:

Po krásný rovný cestě, když ustálím volant zcela rovně, pustím ho, tak jede furt rovně až třeba do afghánistánu. Pokud ovšem neprojedu nerovnostmi. To potom budu objíždět furt horní a dolní lhotu dokola. No tak asi takhle.
4am
Registrovaný
Příspěvky: 665
Registrován: úte 03.07.2007 00:00
Bydliště: ML 35301
Klubové ID: 1373

#12 Příspěvek od 4am »

ja pozoruju na svém autě úplně to samé , nechtěl sem to řešit pač na rovině to jede rovně a při brždění to taky nikam netáhne - prostě přesně jak říkáš
gumy mam nazuté a vyvážené ok
Kodl
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: sob 27.12.2008 01:00
Bydliště: Třebíč
Klubové ID: 2322

#13 Příspěvek od Kodl »

čau 4AM,

a to je právě to, že já řídil jen 2 BMW. Jeno v jednom bazáči a druhý v druhým - a to jsem si koupil. No a tento syndrom měly na vlas stejnej obě. Tak jsem si myslel, že je to normální, jenže teď, když jsem s tím najezdil nějakejch 300 km, tak už mi to nedalo a musel jsem se optat, jestli není něco špatně.

Docela se mi zamlouvá nápad s geometrií, ale ta příjde na řadu, až sleze sníh, protože bych to beztak v těch ledovejch kolejích zase rozladil.

Neměls to auto bouraný? Dělá ti to už dlouho? Jak dlouho to pozoruješ?
4am
Registrovaný
Příspěvky: 665
Registrován: úte 03.07.2007 00:00
Bydliště: ML 35301
Klubové ID: 1373

#14 Příspěvek od 4am »

bouraný to bylo,
ja osobně bych řekl, že za to může servo, pozoruju to tak rok
něměl sem tam dost oleje (v servu) tak se to trochu asi přidřelo - když sem to prohnal hodně v zatáčkách (vracečky), tak to začalo na jednu stranu jít líp než na druhou. olej sem vyměnil a dolil , vše je ok je to celkem neznatelné
Odpovědět