Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e36: podivná strata chladiacej kvapaliny-vyriešené

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
kark
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pát 18.05.2007 00:00

#1 Příspěvek od kark »

Už som bezradný.
Dolejem kvapalinu presne po risku a na druhý deň je 7cm pod riskou. Takto to drží asi mesiac, dva cca 2000 km potom zistím že prestane kuriť na voľnobeh, pozrem vodu a je na dne, zase dolejem asi 1 liter a opakuje sa to isté - na druhý deň 7cm pod riskou a tak sa drží zase mesiac potom sa voda zase stratí.

Dôkladne som všetko pozrel ale nič nie je mokré ani nikde nič nekvapká.
Víčko od oleja je čisté bez tej bielej emulzie a ani nemám biely dym z výfuku.
Ručička teploty sa chová ako má. Po 5km sa motor zahreje na stred a tam je stále presne v strede ani sa nepohne ani v kolóne ani na dialnici.

Už naozaj neviem čo s tým. Nemá niekto podobnú skúsenosť?

Ako často dolievate vodu do chladiča?

Ďakujem za všetky rady

:cry:
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#2 Příspěvek od Dan td »

Není moc jasné, o jaké jde auto, ale dotáhni veškeré spony na hadicích. Taky se mi trochu ztrácela voda a bylo to tím. Problém je v tom, že to dělal až když se to natlakovalo - auto bylo zahřáté, a tím pádem se voda ihned odpařovala a nebylo to na první pohled vidět.

Další variantou může být topení nebo přívodní hadice k němu, zejména pokud bys měl nevysvětlitelně mokro pod nohama u řidiče. K tomu je ale potřeba vědět, o jaké auto se jedná.

Předpokládám, že když tvrdíš, že viditelně nikde nic neteče, že to tak opravdu je :-)
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
kark
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pát 18.05.2007 00:00

#3 Příspěvek od kark »

BMW E36 motor M43 1.8i bez klimatizácie
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#4 Příspěvek od jarda »

kark píše:Ako často dolievate vodu do chladiča?
S chladiacou sústavou som mal dlho problémy a voda sa mi stále strácala, ale odkedy sa všetko opravilo tak som nedolieval ani kvapku, už je to asi rok. Takže kým sa voda stráca, niečo nie je v poriadku.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#5 Příspěvek od Dan td »

Pokud jsi si jistý, že to neteče nikde v motorovém prostoru, nemáš mokro v interiéru, pak se voda pravděpodobně ztrácí v motoru. Tzn. až si budeš výše uvedeným jistý, asi ti nezbyde, než hlavu dolů a nechat natlakovat.
Celkem dobrou indikací toho, že se voda ztrácí do interiéru jsou hodně se mlžící okna. Zkontroluj ty hadice, resp. spony na nich, jak jsem psal výš. Zkoukni chladič. Pokud si nejsi v servisování auta jistý, nech to zkouknout někoho znalého. Až budeš myslet, že je vše v pořádku a voda se bude stále ztrácet, tak hlava dolů, srovnat, natlakovat, nové těsnění pod hlavu a musí to být richtig.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
kark
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pát 18.05.2007 00:00

#6 Příspěvek od kark »

takže dnes som našiel 2 malé kvapky na tyči riadenia pod motorom, v mieste pod vodnou pumpou a termostatom. Mohlo by to byť ono už len zistiť či je to spod termostatu, alebo spod vodnej pumpy.
keď bude dobré počasie tak sa na to cez víkend pozriem. snáď to bude len tesnenie na termostate. :(
Uživatelský avatar
Danny Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1563
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 1821

#7 Příspěvek od Danny Moderátor »

kdybych si měl vsadit tak vsadím na vodní pumpu. Pokud to je termostat tak rozhodně dej novej celej-některé byly z plastu který po čase degraduje a praská
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Některé E36 mají chladič vyrobený tak, že vodorvné trubky nejsou do bočních komor vevařeny, ale jen nastrčeny a utěsněny gumou. Po čase to začne sáknout, na teplém chladiči se uniklá kapalina odpaří a louže pod autem se netvoří. Těžko se takovýto únik hledá.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Alexru
Registrovaný
Příspěvky: 218
Registrován: pon 01.06.2009 00:00
Bydliště: Prague

#9 Příspěvek od Alexru »

Zdravim.m40 1.6 Mam ten samy problem,uz jsem to doleval sto krat a vzdicky se to zastavi az skoro u dna dole.V servise na bmw mi rekl,ze to bude budto uzaverem-vickem od chladice,nebo to je ruply primo pod zavitem. No a jeste asi tri mesice pred timhle nazorem,mi bylo receno od jineho mechanika,ze mam nacatej chladic.Ted babo rad,protoze voda v motoru je-emulze,jezdim kratky trasy a neco na merce jsem uz taky videl-chladic,tesneni pod hlavou atd. :cry: Jinak zamlzeny okna a vodu v kokpitu :lol: nepozoruji :D
frank325i
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: kyjov

#10 Příspěvek od frank325i »

mam 325i e36 rv 92 ten samej problem a svete div se ono to bylo
-chladicem male kapky ktere se vypari
-druhym obvodem chlazeni(topeni)je to misto za skrtici klapkou kde se potkavaji 3hadice...tama to teklo nejvic...ale na zemi ani kapka...
kark
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pát 18.05.2007 00:00

#11 Příspěvek od kark »

Takže už jazdím 2 den kľudne len tak do 3000 ot a voda je stále rovnako 7 cm pod riskou a nikde ani kvapka.
:o
S toho mi vyplíva asi jediné nasledovné vysveltenie ale možno sa mýlim:

Keď dolejem vodu po risku a motor sa zahreje na pracovnú teplotu nastane tam tlak a voda unikne cez nejaké miesto(tesnenie, dierka na chladiči, alebo slabá spona na hadici). Tým pádom klesne pri studenom motore pod risku.
Druhý krát keď sa motor zahreje už má voda dosť miesta kde sa roztiahne a už nevyteká. Čiže pri kludnej jazde je všetko v pohode akúrát je voda pod riskou.
Keď však začnem jazdiť športovo čiže motor viac vytáčam vznikne väčší tlak viac stúpne voda a zase začne vytekať . To sa potom prejavý už na veľmi nízkej hladine vody.

Takže už len nájsť to miesto kade to tečie, ale musí to byť niečo malé, lebo voda stačí vyschnúť než steče na zem.

Dúfam, že to je takéto niečo a nie nič vážnejšie ale ako som už písal možno sa mýlim.



:?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Tvoje úvaha asi nebude správná. Jediný prostor, kde je hladina kapaliny je expansní nádoba. Všude jinde je prostor zaplněn kapalinou bezezbytku, není tam vzduch, jen samá kapalina.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
kark
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pát 18.05.2007 00:00

#13 Příspěvek od kark »

máš pravdu keď stupne tlak zohriatim motora tak sa stačí vzduch prave v tej expansní nádobe, preto je tam vždy viac vody keď je motor teplý ale ten tlak by mal byť v celom okruhu rovnaký nie?
kark
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pát 18.05.2007 00:00

#14 Příspěvek od kark »

Takže som kúpil nové tesnenie pod termostat, ale nepomohlo to. Okolo termostatu mám stále mokro. Vymenil som teda celý termostat a na druhý deň, stále slzí kvapalina ale stále neviem odkiaľ. Neviete čo by to mohlo byť? Odfotil som kde je voda ale stále neviem ako sa tam dostáva. :cry:

http://www.bmwklub.cz/files/auto1_153.jpg

http://img251.yfrog.com/i/auto2j.jpg/
Přílohy
auto2.jpg
auto2.jpg (80.89 KiB) Zobrazeno 495 x
termostat
termostat
auto1.jpg (92.34 KiB) Zobrazeno 495 x
kark
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pát 18.05.2007 00:00

#15 Příspěvek od kark »

Takže na radu kamoša čo robil automechanika a teraz má obchod z motor. olejmi som kúpil v tuningovej predajni prášok do chladiča STOP LEAK za pár €, nasypal ho do chladiča a je po probléme. Voda sa netratí a je aj po týždni presne na ryske. Vraj je to na báze mikročiastočiek alumínia, ktorý chladič aj do budúcna chráni a nepoškodzuje vodné čerpadlo.
Tak dúfam, že to vydrží
:)
e36power
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: úte 23.10.2007 00:00

#16 Příspěvek od e36power »

to bych si do motoru nedal takový sračky.
kark
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pát 18.05.2007 00:00

#17 Příspěvek od kark »

Tiež som nebol nadšený týmto riešením, ale vraj tým nič nepokazím.

Aj tak chcem kúpiť dúfam ak všetko dobre výjde už toto leto nejaký 5-kový šesťvalec, min. 2003 rok.
bubynqo
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 24.07.2008 00:00

#18 Příspěvek od bubynqo »

raz som to nalial do favorita, na nahodu veci o mesiac odislo tesnenie pod hlavou, zacal papat vodu, podotykam nie vinou tohto vyrobku, ale nahoda bola svina a nechci vediet co ta zmes co lepi diery narobila vo valcoch, ten motora trebalo minimalne prekruzkovat, ale ked som videl co to narobilo s klukou a samotnou drahou behou piestu, ten motor siel do zberu, len tolko ze niekedy neusetris :lol: , ako pises, utesnenovacia zmes na baze hlinika, a hlinik do valca nepatri :roll:
kark
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: pát 18.05.2007 00:00

#19 Příspěvek od kark »

To že sa ti dostala voda do valcov určite nemôže byť príčina toho prípravku.
Priamo predavač mi povedal, že s tým nemal nikto problém, a ešte sa im nikto nestažoval vraj to viacerím pomohlo.

Myslím že keby to malo byť naozaj tak škodlivé tak to len tak nepredávajú.
Najhoršiom prípade mi to urýchli kúpu toho nového miláčika. :)
bubynqo
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 24.07.2008 00:00

#20 Příspěvek od bubynqo »

precitaj si este raz poriadne co som napisal ja, a co si napisal teraz ty :wink:
Odpovědět