Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Záměna sedaček coupe(spolujezdec vs řidič)

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Lanko je přiipojeno k přední části sedačky. Když ji vyndáš celou, nic neuvidíš ;)
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#22 Příspěvek od jarda »

Sorry asi mi to dneska nějak nemyslí - a jak ta přední část sedačky pozná žes naboural?
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Podle pohybu celé sedačky. Náraz se bere jako směrodatný od 40 km/h, což vyvine sílu potřebnou k navinutí pásu.

Bez iluze: Jednotka airbagu funguje podobně. Uvnitř je velice pravděpodobně schovaná kulička na pružince o nějaké tuhosti. Do kuličky je přivedeno napájení a jakmile dojde k nárazu, kulička je vymrštěna nějakou silou dopředu. Pružina ji zbrzdí nebo ne. Tím je dáno to, že při určité rychlosti se kulička dotkne kontaktu - dorazu, díky kterému auto zjistí, že narazilo. To je impulz k spuštění airbagu a dalších záchytných systémů, například bezpečnostních pásů.

Například E36 kabriolet při jízdě po okruhu často vystřelí kvůli přetížení oblouky za sedačkami. Důvod je stejný.

Zdá se mi, že toto téma je také vhodné k zařazení do F.A.Q. Mám dostupá skripta, která v obecnosti problematiku bezpečnosti vozidel zachycují a dělal jsem na toto téma i semestrální práci. Mám o tom něco v obecné rovině napsat do F.A.Q.?
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#24 Příspěvek od jarda »

Díky za detailní vysvětlení - jako F.A.Q. bych dal klidně link na tohle a až bude čas, může se to upravit.

Poslední věc - nešel by ten mechanizmus pásu přendat ze staré sedačky na faceliftovou?
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Bohužel nešel, na konstrukc FLi sedačky není drážka pro zakončení lanka ze sedacky staré (taky jsem to řešil). Ale pojezd s konstrukcí přehodit jde, takže pro správnou funkčnost by to realizovatelné bylo ;)

Minimálně pokud je funkční uvolnění pásu po nárazu, tj. (dle typu vozu):

Aby síla v pásu při zachycení těla nepřekročila určitou hodnotu, při níž by mohlo dojít k poranění pánve a hrudníku, bývá pás vybaven omezovačem síly, který 80-110 ms po nárazu uvolní napnutí pásu.
K tomuto omezení může dojít :

- destrukcí pásu ( pás má trhací šev );
- suchým třením ( třecím obložením na cívce pásu )
- trvalou deformací v ukotvení pásu (perforovaný upevňovací úhelník).
- s torzní tyčkou na cívce předepínače
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od capri »

jo f.a.q. určitě z toho udělej :)
capri
Registrovaný
Příspěvky: 1470
Registrován: čtv 03.03.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od capri »

ještě jeden dotaz pasujou sesle z E46 do E36 ?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Bez úprav určitě ne.
Odpovědět