
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Záměna sedaček coupe(spolujezdec vs řidič)
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Podle pohybu celé sedačky. Náraz se bere jako směrodatný od 40 km/h, což vyvine sílu potřebnou k navinutí pásu.
Bez iluze: Jednotka airbagu funguje podobně. Uvnitř je velice pravděpodobně schovaná kulička na pružince o nějaké tuhosti. Do kuličky je přivedeno napájení a jakmile dojde k nárazu, kulička je vymrštěna nějakou silou dopředu. Pružina ji zbrzdí nebo ne. Tím je dáno to, že při určité rychlosti se kulička dotkne kontaktu - dorazu, díky kterému auto zjistí, že narazilo. To je impulz k spuštění airbagu a dalších záchytných systémů, například bezpečnostních pásů.
Například E36 kabriolet při jízdě po okruhu často vystřelí kvůli přetížení oblouky za sedačkami. Důvod je stejný.
Zdá se mi, že toto téma je také vhodné k zařazení do F.A.Q. Mám dostupá skripta, která v obecnosti problematiku bezpečnosti vozidel zachycují a dělal jsem na toto téma i semestrální práci. Mám o tom něco v obecné rovině napsat do F.A.Q.?
Bez iluze: Jednotka airbagu funguje podobně. Uvnitř je velice pravděpodobně schovaná kulička na pružince o nějaké tuhosti. Do kuličky je přivedeno napájení a jakmile dojde k nárazu, kulička je vymrštěna nějakou silou dopředu. Pružina ji zbrzdí nebo ne. Tím je dáno to, že při určité rychlosti se kulička dotkne kontaktu - dorazu, díky kterému auto zjistí, že narazilo. To je impulz k spuštění airbagu a dalších záchytných systémů, například bezpečnostních pásů.
Například E36 kabriolet při jízdě po okruhu často vystřelí kvůli přetížení oblouky za sedačkami. Důvod je stejný.
Zdá se mi, že toto téma je také vhodné k zařazení do F.A.Q. Mám dostupá skripta, která v obecnosti problematiku bezpečnosti vozidel zachycují a dělal jsem na toto téma i semestrální práci. Mám o tom něco v obecné rovině napsat do F.A.Q.?
Díky za detailní vysvětlení - jako F.A.Q. bych dal klidně link na tohle a až bude čas, může se to upravit.
Poslední věc - nešel by ten mechanizmus pásu přendat ze staré sedačky na faceliftovou?
Poslední věc - nešel by ten mechanizmus pásu přendat ze staré sedačky na faceliftovou?
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Bohužel nešel, na konstrukc FLi sedačky není drážka pro zakončení lanka ze sedacky staré (taky jsem to řešil). Ale pojezd s konstrukcí přehodit jde, takže pro správnou funkčnost by to realizovatelné bylo
Minimálně pokud je funkční uvolnění pásu po nárazu, tj. (dle typu vozu):
Aby síla v pásu při zachycení těla nepřekročila určitou hodnotu, při níž by mohlo dojít k poranění pánve a hrudníku, bývá pás vybaven omezovačem síly, který 80-110 ms po nárazu uvolní napnutí pásu.
K tomuto omezení může dojít :
- destrukcí pásu ( pás má trhací šev );
- suchým třením ( třecím obložením na cívce pásu )
- trvalou deformací v ukotvení pásu (perforovaný upevňovací úhelník).
- s torzní tyčkou na cívce předepínače

Minimálně pokud je funkční uvolnění pásu po nárazu, tj. (dle typu vozu):
Aby síla v pásu při zachycení těla nepřekročila určitou hodnotu, při níž by mohlo dojít k poranění pánve a hrudníku, bývá pás vybaven omezovačem síly, který 80-110 ms po nárazu uvolní napnutí pásu.
K tomuto omezení může dojít :
- destrukcí pásu ( pás má trhací šev );
- suchým třením ( třecím obložením na cívce pásu )
- trvalou deformací v ukotvení pásu (perforovaný upevňovací úhelník).
- s torzní tyčkou na cívce předepínače