No, zase tak v klidu to není.. Poskakováním po městě se studeným motorem to olej nevydrží.. Řiď se ubývajícíma diodama, nebo výměna maximálně po roce.. Ideál stav je rok nebo 10 tisíc.. Pokud motoru nakládáš, nebo někde poskakuješ s věčně studeným motorem, výměnu si klidně ještě zkrať..
Čerstvým a čistým olejem ještě nikdy nikdo motoru neublížil
No, zase tak v klidu to není.. Poskakováním po městě se studeným motorem to olej nevydrží.. Řiď se ubývajícíma diodama, nebo výměna maximálně po roce.. Ideál stav je rok nebo 10 tisíc.. Pokud motoru nakládáš, nebo někde poskakuješ s věčně studeným motorem, výměnu si klidně ještě zkrať.. Čerstvým a čistým olejem ještě nikdy nikdo motoru neublížil
Ok, a jaký typ oleje co se týče vizkozity doporučil právě do isa? Máš s něčím dobrou zkušenost?
Klidně dál používej 5W-40. Pokud je už ale motor vyběhanej a žere olej, nebo tomu někde dáváš pořádně pokouřit, bylo by vhodnější přejít na "hustější" olej, např. 10W-50.. Ale na normální provoz je ten 5W-40 ideál
Vim že je to starej topic, ale řešim to samý. Nejdřív jsem dával pořád 10w40, naposledy mi tam dali Pupíci 5w40, od tý doby mi to dost žere olej.. mam dát zpátky 10w40?
Je to E36 ISo M42 rok 93.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
jarda píše:Vim že je to starej topic, ale řešim to samý. Nejdřív jsem dával pořád 10w40, naposledy mi tam dali Pupíci 5w40, od tý doby mi to dost žere olej.. mam dát zpátky 10w40? Je to E36 ISo M42 rok 93.
Zkus taqm vrátit 10w40 a uvidíš.Jestli se ztratí,tak je to jinej problém.Vím o čem je řeč.
Mno nevím, žádné vzdělání v tom nemám, ale když jsme to se známýma párkrát udělali, začal motor žrát neúměrně olej. Takže jen zkušenost. Samo se bavím o starších konstrukcích motorů, o nových bych nepolemizoval vůbec...
Mám pocit, že i Major doporučoval zachovat specifikaci, max jít směrem nahoru, pokud už jsou větší vůle (motor žere olej)...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
jurasis píše:Mno nevím, žádné vzdělání v tom nemám, ale když jsme to se známýma párkrát udělali, začal motor žrát neúměrně olej. Takže jen zkušenost. Samo se bavím o starších konstrukcích motorů, o nových bych nepolemizoval vůbec... Mám pocit, že i Major doporučoval zachovat specifikaci, max jít směrem nahoru, pokud už jsou větší vůle (motor žere olej)...
Ano, to je podle mě důvod, proč ten motor začal žrát olej - někdo šel ve specifikaci výš právě kvůli žravosti oleje... Když se tam nalilo 5W40, začalo to žrát olej znovu. Po nalití 10W40 se to chovalo jak? Já vycházím z článků p. Černého (Mazivářské mýty, Autoexpert).
Míň...
Ty články jsem myslím taky četl, jako plno jiných, ale už tak rok a půl zpátky, když jsem to řešil. Teď mám v oleji víc než jasno a budu to řešit, až můj vyvolený nebude k sehnání...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
zalezi kudy se olej ztraci, 5w40 a 10w40 jsou za provozni teploty temer stejne "husty"
rozdil je ve viskozite pri studenym motoru
5w za studena (a za mrazu) motor lip maze, protoze je pri techto teplotach ridsi nez 10w