Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Olej 5W-40

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
MartyE30
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: úte 14.08.2007 00:00
Bydliště: Blízko Prahy:-)
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od MartyE30 »

Po kolika km by se měl měnit tento olej? Je v E36 318is
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od dsvatos »

Tak hlavně v ISu nemá olej třídy 5W-30 co dělat :evil:
MartyE30
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: úte 14.08.2007 00:00
Bydliště: Blízko Prahy:-)
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MartyE30 »

dsvatos píše:Tak hlavně v ISu nemá olej třídy 5W-30 co dělat :evil:

Sorry blbě jsem se díval na štítek je to 5W-40
kosa
Registrovaný
Příspěvky: 348
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od kosa »

v klidu 15 tis ....
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od dsvatos »

kosa píše:v klidu 15 tis ....


No, zase tak v klidu to není.. Poskakováním po městě se studeným motorem to olej nevydrží.. :(
Řiď se ubývajícíma diodama, nebo výměna maximálně po roce.. Ideál stav je rok nebo 10 tisíc.. Pokud motoru nakládáš, nebo někde poskakuješ s věčně studeným motorem, výměnu si klidně ještě zkrať..
Čerstvým a čistým olejem ještě nikdy nikdo motoru neublížil :wink:
MartyE30
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: úte 14.08.2007 00:00
Bydliště: Blízko Prahy:-)
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MartyE30 »

dsvatos píše:
kosa píše:v klidu 15 tis ....


No, zase tak v klidu to není.. Poskakováním po městě se studeným motorem to olej nevydrží.. :(
Řiď se ubývajícíma diodama, nebo výměna maximálně po roce.. Ideál stav je rok nebo 10 tisíc.. Pokud motoru nakládáš, nebo někde poskakuješ s věčně studeným motorem, výměnu si klidně ještě zkrať..
Čerstvým a čistým olejem ještě nikdy nikdo motoru neublížil :wink:


Ok, a jaký typ oleje co se týče vizkozity doporučil právě do isa? Máš s něčím dobrou zkušenost?
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od dsvatos »

Klidně dál používej 5W-40. Pokud je už ale motor vyběhanej a žere olej, nebo tomu někde dáváš pořádně pokouřit, bylo by vhodnější přejít na "hustější" olej, např. 10W-50.. Ale na normální provoz je ten 5W-40 ideál :wink:
MartyE30
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: úte 14.08.2007 00:00
Bydliště: Blízko Prahy:-)
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MartyE30 »

ok, díky za rady. :wink:
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#9 Příspěvek od jarda »

Vim že je to starej topic, ale řešim to samý. Nejdřív jsem dával pořád 10w40, naposledy mi tam dali Pupíci 5w40, od tý doby mi to dost žere olej.. mam dát zpátky 10w40?
Je to E36 ISo M42 rok 93.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc

#10 Příspěvek od martas11 »

jarda píše:Vim že je to starej topic, ale řešim to samý. Nejdřív jsem dával pořád 10w40, naposledy mi tam dali Pupíci 5w40, od tý doby mi to dost žere olej.. mam dát zpátky 10w40?
Je to E36 ISo M42 rok 93.




Zkus taqm vrátit 10w40 a uvidíš.Jestli se ztratí,tak je to jinej problém.Vím o čem je řeč.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Dej tam 10W-40...
ironpipi
Registrovaný
Příspěvky: 950
Registrován: pát 28.03.2008 01:00
Bydliště: Přerov

#12 Příspěvek od ironpipi »

Já dávám do ISa 5W40 a bez problémů...
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#13 Příspěvek od jurasis »

Mno, dát do motoru, kde byl dlouhodobě 10W-xx, 5W-xx není zrovna šťastné řešení, pokud se nedělala generálka... :idea:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Z jakého důvodu?
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#15 Příspěvek od jurasis »

Mno nevím, žádné vzdělání v tom nemám, ale když jsme to se známýma párkrát udělali, začal motor žrát neúměrně olej. Takže jen zkušenost. Samo se bavím o starších konstrukcích motorů, o nových bych nepolemizoval vůbec...
Mám pocit, že i Major doporučoval zachovat specifikaci, max jít směrem nahoru, pokud už jsou větší vůle (motor žere olej)...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

jurasis píše:Mno nevím, žádné vzdělání v tom nemám, ale když jsme to se známýma párkrát udělali, začal motor žrát neúměrně olej. Takže jen zkušenost. Samo se bavím o starších konstrukcích motorů, o nových bych nepolemizoval vůbec...
Mám pocit, že i Major doporučoval zachovat specifikaci, max jít směrem nahoru, pokud už jsou větší vůle (motor žere olej)...


Ano, to je podle mě důvod, proč ten motor začal žrát olej - někdo šel ve specifikaci výš právě kvůli žravosti oleje... Když se tam nalilo 5W40, začalo to žrát olej znovu. Po nalití 10W40 se to chovalo jak? Já vycházím z článků p. Černého (Mazivářské mýty, Autoexpert).
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#17 Příspěvek od jurasis »

Míň...
Ty články jsem myslím taky četl, jako plno jiných, ale už tak rok a půl zpátky, když jsem to řešil. Teď mám v oleji víc než jasno a budu to řešit, až můj vyvolený nebude k sehnání... 8)
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Pak tedy předpokládám, že tam olej s vyšší viskozitní třídou byl právě kvůli tomu, že s nižší viskozitou ho to žralo...
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#19 Příspěvek od Kami1 »

zalezi kudy se olej ztraci, 5w40 a 10w40 jsou za provozni teploty temer stejne "husty"
rozdil je ve viskozite pri studenym motoru
5w za studena (a za mrazu) motor lip maze, protoze je pri techto teplotach ridsi nez 10w
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#20 Příspěvek od jurasis »

A to se ví jak, že mají za tepla stejnou viskozitu?
Jinak z drtivé většiny jsou v tomhle na vině pístní kroužky a tím pádem i stáří motoru...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Odpovědět