Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Golf tee trick 328i, zkoušel někdo ?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Trhyy
Registrovaný
Příspěvky: 892
Registrován: ned 18.09.2005 00:00
Bydliště: Barrandov Hills
Klubové ID: 1656

#1 Příspěvek od Trhyy »

Zkoušel to někdo ? Ted sem na to náhodou narazil na youtube a spočívá to v tom že ta klapka co je ve vejfuku a otvírá se při určitých ot se "sekne" a je otevřená furt, ale nijak se nedokážu udělat obrázek o tom jakej to má zvuk z tý hrozný kvality na youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=rGYuqYf4 ... re=related

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... 110&page=2
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od xSAFA »

No já to teda z toho videa slyším docela jasně v čem je ten zvuk jiný... :wink:

Ostatně odpojit ten podtlak zadělat hadičku třeba LEDkou je otázka pár minutek... A můžeš vyzkoušet :)
Trhyy
Registrovaný
Příspěvky: 892
Registrován: ned 18.09.2005 00:00
Bydliště: Barrandov Hills
Klubové ID: 1656

#3 Příspěvek od Trhyy »

jasně, já taky slyšim rozdíl, ale nijak nedokážu říct jestli je ten zvuk hezkej nebo ne jak to zkresluje :D

Co mam teda udělat pro to odpojení ? Moc to z toho obrázku nechápu, podotýkám že sem na to v realu moc nekoukal, jak to funguje v sérii
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od xSAFA »

Je to řízeno podtlakem který vyvozuje motor... Hadička je napojena do sání a pak přes jakýsi reservoár (plastová válcová nádoba pod sáním) vede hadička k výfuku kde je ještě nějaký elektrický ventil. Jednoduše bych hadičku u výfuku odpojil a zasleplil ji pro otestování již zmíněnou LED diodou (například...) ať si touto cestou sání nepřisává vzduch. A můžeš otestovat :)
Trhyy
Registrovaný
Příspěvky: 892
Registrován: ned 18.09.2005 00:00
Bydliště: Barrandov Hills
Klubové ID: 1656

#5 Příspěvek od Trhyy »

Tak sem to zkusil a že by to byl nějakej extra rozdíl, to se říct nedá, zvuk do 2500ot je malinko takovej brumlavější, ale fakt jenom lehce, na tom videu mi to přijde větší rozdíl
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#6 Příspěvek od Mirda328 »

no ja to mam a brumla mi to slusne :)
Trhyy
Registrovaný
Příspěvky: 892
Registrován: ned 18.09.2005 00:00
Bydliště: Barrandov Hills
Klubové ID: 1656

#7 Příspěvek od Trhyy »

No já to včera pořád poslouchal a je fakt že to brumlá fakt hezky v těch nízkejch :D A neopotřebovává se následkem toho něco víc ?
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#8 Příspěvek od Mirda328 »

jako co? :) nic se neopotrebovava klapka je jen otevrena porad, jediny co nevim zda to ma vliv na prubeh motoru, protoze vim ze vetsinou se stim odporem klapky pocita :)
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#9 Příspěvek od Mirda328 »

vis co kazdy zasah do motoru je bud plusem ci minusem, bys musel stat na brzde a vsechno porad zkouset
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od xSAFA »

Nevěřím že by se to nějak viditelně mohlo projevit na motoru. Asi to teda také zkusím :D
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#11 Příspěvek od Cuky »

No nějak citelně se to neprojeví ale vliv to má zkus a uvidíš možná to poznáš v nízkých otáčkách
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Klubové ID: 7
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od patras Čestný člen »

ta klapka je tam jen kvuli snizeni hluku v nizsich otackach, kdy vejfal nepotrebuje obe koncovky aby stacil odvadet splodiny ... takze odmontovani resp odpojeni klapky nema vliv na spotrebu vykon ani opotrebeni ... proto se na auta daji dat klidne ladene vyfuky od supersprint atd ktere klapky nemaji
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#13 Příspěvek od Cuky »

To ano já myslel s tím zvukem , ale má chyba to jsem nenapsal
Nien
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: sob 22.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Nien »

Tak co jsem četl a slyšel, tak je pravda, že asi hlavní důvod proč je u 2,8čky klapka je omezení hluku v nízkých otáčkách. Je to dáno tím, že koncový díl výfuku má jednu větev přes tlumič a druhou průchozí (na té je klapka). Klapka je uzavřená dokod motor nedosáhne 2500 ot/min. Druhá věc je ale ta, že motor v nízkých otáčkách pro co nejlepší krouťák (Nm) potřebuje delší sání a nějaký ten odpor ve výfuku, a ve vysokých otáčkách co nejkretší sání a co nejprůchodnější výfuk. Řekl bych, že klapka co se tíče výfuku tuhle funkci plní dobře. :wink: Například 2.8čka u e46 už tuto klapku nemá ikdyž je to stejný motor, ale s rozdílem, že je to dablvanos. Takže ten už si řídí obě vačky jak sání tak i výfuk proto ta klapka už tam není mutná. Do jaké míry je citelné odstranění klapky můžem diskutovat, dokut to někdo nedá na brzdu a ukáže čísla. Zvuk pokud byla klapka funkční se ale změní určitě.
Nien
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: sob 22.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Nien »

Tak pánové abych jenom nekecal, tak jsem to dneska zkusil.
Při odpojené klapce (tudíž je neustále otevřená) si výfuk v nízkých otáčkách brumlá teda u mě výrazně. V autě mi to připadá až dunivý zvuk. Není to něco co by obtěžovalo nebo budilo sousedy. Ale na dovolenou bych stím nejel. :lol:
Co mě ale překvapilo, byl zátah. Pocitově můžu říct že se nezměnil. Fakt jsem čekal nějaký propad, ale nic takového se nekonalo a to jsem dneska ujel nějakých 100km po okrskách, kopce i rovinky. Nicméně na brzdě by to bylo zajimavé porovnat.
mmaty
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 28.03.2009 01:00
Bydliště: Třebíč
Klubové ID: 1868
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od mmaty »

ahoj přidám taky svůj pocit... odpojil jsem si to asi tak před měsícem nebo dvěma a myslím si že k lepšímu pořád sem uvažoval o nějakém laďáčku ale bál jsem se že to bude moc hlučný ted po odpojení je to příjemné brumlání a i když jedu někam dál tak jsem spokojen a troufnu si říct že jde i o něco málo lépe do otáček...
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#17 Příspěvek od Mirda328 »

jj je to pekny az te to omrzi zase zapojis :)
Nien
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: sob 22.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Nien »

Přesně, a zapojení cca 10s s podřepem :lol:
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od xSAFA »

Tak sem taky odpojil :) Nejlepší mi to příjde odpojit přímo v kufru před tím elektronickým ventilem ;) Zatím sem to jen prošlápl v garáži a zvuk se mi líbí uvidíme ještě při jízdě...
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od xSAFA »

Tak jsem to projel a zvuk se mi líbí v nízkých otáčkách :)

Jediné co mě štve že to při ubrání plynu strašně prdí do výfuku, prostě při každým ubrání to zabuble jak nějakej rally speciál :D Dělalo to aji před odpojením ale míň tak nevím co to může způsobovat? :o
Odpovědět