Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

obnova tématu-rozbitý chladič rozdíl mezi 318i a 318is

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
liza
Registrovaný
Příspěvky: 407
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Rakovník, Liberec

#1 Příspěvek od liza »

čau mám problém, když sem jel domů ze školy tak sem to na dlouhý rovince trochu hecnul, na dvojku sem to vytočil do 6tis.otáček předjel sem 3 kamiony, jenže jak sem je rychle předjel, tak sem ještě rychlejš stavěl, protože se mi začal valit kouř od motoru, když sem otevřel haubnu tak to vypadalo jako bych uvařil BMW :lol: ale měl sem vypadlou hadici od chladiče, ulomilo se mi hrdlo od nádobky na kterým drží hadice. Je to ta horní hned u nádržky bmw e36, můj dotaz zní, zda jde vyměnit pouze ta nádobka na který je ten výlisek, nebo musím měnit celý chladič. díky za rady :wink: a taky by mi zajímalo cím to že to upadlo? :?
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#2 Příspěvek od Killca »

mam chladic na iso za 1500 kdybys nahodou nezjistil jak to spravit :)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
mamouschek
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 31.08.2007 00:00

#3 Příspěvek od mamouschek »

Upadlo to, páč je to plastový. Každý plast i termosety, časem zkřehne a rozpadne se. A to že je to v BMW neznamená, že je to nesmrtelný. Stojí to za pendrek jako cokoliv jinýho v dnešní konzumní společnosti. Není to nic neobvyklého.

Pokud se nepletu, tak ty expanzky jsou zvlášť vyměnitelné. Chtělo by to číhnout do ETKáčka.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od xSAFA »

Samotná expanzka se na origo chladiči vyměnit dá, na neorigo (AVA) se mi to rozebrat nepodařilo přesto že se to tvářilo že by to jít mělo ale nějak extrémně sem se tím nezabýval... Na tvém místě bych zkoukl hlavně chladič v jakém je stavu a podle toho se rozhodl jestli vyměnit jen origo nádobku nebo koupit celej chladič v druhovýrobě.
liza
Registrovaný
Příspěvky: 407
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Rakovník, Liberec

#5 Příspěvek od liza »

ok díky moc, na kolik tak přibližně vychází chladič v druhovýroba?a starší?a ta samotná nádobka?
Fanny
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 11.09.2006 00:00
Bydliště: Tišnov - Kuřim

#6 Příspěvek od Fanny »

chladič AVA me stal tusim 3800,-, samotna expanzka stoji neco kolem litru
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Author »

no expanzka se vyměniť dá, ale to hrdlo neni její součástí, to hrdlo je na tom plastu kterej je zapertlovanej přímo k chladiči
liza
Registrovaný
Příspěvky: 407
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Rakovník, Liberec

#8 Příspěvek od liza »

aha takže budu muset vyměnit chladič celý jo?! :?
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Author »

liza píše:aha takže budu muset vyměnit chladič celý jo?! :?

já si myslim že určitě, se na něj podívej, expanska je pouze to průhledný,ten šedej plast je na pevno s chladičem, nejlepší by byl novej chladič, ale stojí dost, tak když bude jetej tak pořádně propláchnout,třeba nějak sračkou na hajzli proti vodnímu kameni,vyfoukat bordel co je mezi žebrama, ale zas nějak rozumně aby to nevylítalo i s voštinama,pak celej okruh odvzdušnit a sledovat těsnost
liza
Registrovaný
Příspěvky: 407
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Rakovník, Liberec

#10 Příspěvek od liza »

ok takže koukám, že sem si přidělal celkem dost práce co?! :?
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Author »

no jo,ale nebyla to tvoje vina, holt únava materiálu, já sem koupil auto tak přesně v tomhle místě mi po chvíli začala dycky téct voda,tak sem furt utahoval tu eskapásku a pak když sem sundal hadici zjistil sem že půlka toho hrdla je fuč, tak sem koupil novej chladič, výměna chladiče je to nejmenší,horší sou ty prachy za jinej
liza
Registrovaný
Příspěvky: 407
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Rakovník, Liberec

#12 Příspěvek od liza »

tak sem chladič už sehnal starší, tak mi poradte co by bylo dobrý, ted udělat. a ještě mi poradte jak je na expanzce ryska kald/cold nebo co tam je, kam má být voda?díky
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od wEnC »

No voda má být po rysku cold, když je studená, proto tam je cold :D
A starej chladič co si koupil pořádně pročisti něčím.
liza
Registrovaný
Příspěvky: 407
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Rakovník, Liberec

#14 Příspěvek od liza »

takže trošku oživím moje staré téma, mám problém výše uvedený problém sem vyřešil tím že sem dal starší funkční chladič. Ale bohužel sem až doma zjistil, že je na 1,8 a ne na iso takže je o 6-10cm kratší. V zimě sem nic nepoznal chladilo a topilo to normálně, ale ted když jedu po dálnici a jedu dýl ve vyších otáčkách 4-5tis. tak mi ručička začne ukazovat, že se to přehřívá, což mě celkem se*e , když mi pak předjede htp 8) a já musím čekat než se motor schladí. Myslíte, že tohle dělá ten rozdíl max.10cm nebo je v háji třeba termostat. Při kolika stupních se otvírá naplno? zkoušel sem hledat, ale na iso sem nic nenašel :wink: díky
Cuky
Registrovaný
Příspěvky: 316
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Plesná u Chebu

#15 Příspěvek od Cuky »

Mám úplně ten samej problém mám auto po bouračce na čumák iso a měnily chladič a je tam z 318 obyč a taky se v horku nachvilku přehřeje ale brzy se zase schladí je kratší asi o 8 cm to máš pravdu. Takže si myslím že to bude asi tím chladičem že :) A to jsi si nevšiml předtím že je menší?A asi ti ani nevycházel ten plast přes vrtuly pokud máš teda tu poháněnou motorem.
liza
Registrovaný
Příspěvky: 407
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Rakovník, Liberec

#16 Příspěvek od liza »

jj všiml, ale jak sem říkal měnil sem to před zimou a v zimě je zima :lol: :lol: :lol: takže se to nepřehřívalo. Prostě to začlo dělat ted, já sem to chtěl jen zkusit, počítal sem stím, že se to možná bude přehřívat. A přehřívá, takže zkusím termostat, a koupím nový chladič a snad bude vše jak má :wink:
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#17 Příspěvek od Kami1 »

kdyz tomu tolik nedavas a teplota je ok, tak termostat bude v poradku, ale zas je to po odvzdusneni to nejlevnejsi co muzes udelat.
Taky to muze byt pumpa nebo visca
liza
Registrovaný
Příspěvky: 407
Registrován: sob 23.08.2008 00:00
Bydliště: Rakovník, Liberec

#18 Příspěvek od liza »

no termostat zítra zkusím vyndat a povařit :wink: chladič už mám domluvený, takže doufám, že bude vše v pořádku, a nebudu muset sypat korunky :? Poradí někdo kde najdu termostat na m42? foto by bylo nejlepší :lol:
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#19 Příspěvek od Kami1 »

je pod tim Té kusem do kteryho vedou hadice z chladice,
staci vypustit, odsroubovat ten dil a vyloupnout termostat.
mel by otvirat myslim pri 88st., montuje se znackou nahoru
Odpovědět