Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E36: 325i výměna diferencialu 3,15 za 2,5
-
FiliposII
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj mám takový dotaz.
Má někdo zkušenosti, jak se auto bude chovat, pokud vyměním difernciál s poměrem 3,15 (standart u M50B25) za nějkaý s menším poměrem např. 2,5 (z 2.5tds).
Chtěl bych dosáhnout efektu, že s nižšíma otáčkama pojedu rychleji => měla by snad klesnout spotřeba. Zkoušel to někdo? a nevíte zda spotřeba opravdu klesne?
Další otázkou je jak moc "špatně" bude ukazovat tachometr (jak moc se změní rychlost v závislosti na otáčkách)?
A poslední věc je, zda dif. z 2.5tds(103kw) bude výkonově stačit na 325i(141kw). Nerad bych ho po par km zničil.
Díky za odpovědi.
Má někdo zkušenosti, jak se auto bude chovat, pokud vyměním difernciál s poměrem 3,15 (standart u M50B25) za nějkaý s menším poměrem např. 2,5 (z 2.5tds).
Chtěl bych dosáhnout efektu, že s nižšíma otáčkama pojedu rychleji => měla by snad klesnout spotřeba. Zkoušel to někdo? a nevíte zda spotřeba opravdu klesne?
Další otázkou je jak moc "špatně" bude ukazovat tachometr (jak moc se změní rychlost v závislosti na otáčkách)?
A poslední věc je, zda dif. z 2.5tds(103kw) bude výkonově stačit na 325i(141kw). Nerad bych ho po par km zničil.
Díky za odpovědi.
-
castro
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Klubové ID: 633
- Kontaktovat uživatele:
podle mě uplně v pohodě, jen bude ta M50B25 línější odspodu a pojede to dobře opravdu hlavně v těch otáčkách. 2,8i má poměr 2,93 kvuli silnějšímu kr.momentu. Myslim si že ti spotřeba klesne jen minimálně a pokud to děláš jen kvuli tomu, spočítal bych si kolik stojí diferák, kolik jeho výměna, určitě i přetěsnění a výměna oleje a za jak dlouho se tin to může vrátit na nižší spotřebě kterou bych tipoval ( opravdu jen můj hrubej odhad ) tak o 0,3l nižší? Ale vlastní zkušenost s tím nemam, třeba někdo napíše větší rozdíl... Myslim že aby to žralo míň se budeš muset pomalu a polehounku dostávat do vyšších otáček kde pak budeš šlapat půl plynu, protože jak to trochu zlenivý v nižších otáčkách, tak po sešlápnutí podlahy tam naopak vyteče víc než kdyby jsi jel na vyšších otáčkách s lehčím plynem... tot můj názor.
-
FiliposII
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
no duvod neni ani tak spotreba, ale spis to, ze jedno lozisko v diferu uz mam trochu hlucnejsi a sel by tedy na vymenu cely dif. pripadne. Stavajici je obyc dif. a pripadne bych tam dal uz samosvor.
Takze vymena bud za svor nebo repase stavajiciho (coz je dle mne zbytecne, kdyz je to bezcenny nesamosvor) mne nejspise nemine.
Snizeni spotreby je jen tresnicka na dortu, dost jezdim dalnice a tam se mi zda ze 3500ot/min pri 130km/hod je celkem dost, a kdyby to kleslo pod 3000, tak by to bylo urcite lepe. Samozrejme do mesta asi nema smysl dlouhy prevodovy pomer, ale dalnice a mimo mesto to dle mne smysl ma.
Takze vymena bud za svor nebo repase stavajiciho (coz je dle mne zbytecne, kdyz je to bezcenny nesamosvor) mne nejspise nemine.
Snizeni spotreby je jen tresnicka na dortu, dost jezdim dalnice a tam se mi zda ze 3500ot/min pri 130km/hod je celkem dost, a kdyby to kleslo pod 3000, tak by to bylo urcite lepe. Samozrejme do mesta asi nema smysl dlouhy prevodovy pomer, ale dalnice a mimo mesto to dle mne smysl ma.
Pokud dáš delší diferák, jak píšeš, tzn. místo 3,15 třeba 2,5, tak budeš mít " delší " jednotlivé kvalty. Celkově budeš mít nižší zrychlení, ale vyšší maximálku ( teoretickou ).
Spotřeba dolů půjde, asi tak, že to i poznáš, je ale otázka, jestli ti bude vyhovovat změna charakteru auta.
Já měl na e30 difer 3,46 ( byla to špéra za výhodnou cenu ) místo klasiky, tj. 3,73. Kvalty byly fakt dlouhý, dvojka do cca 110 km/h, ale zase mi to žralo při normální jízdě kolem osmi litrů. Ale nějakej drift jsem mohl zapomenout, to by spíš shořela spojka.
Pokud nechceš špéru, není podle mě nic jednoduššího než koupit jinej difer, kterej bude v řádu stokorun, doma si ho prohodit a vyzkoušet to.
Ale můj názor je, že bych to nedělal, už jsem při laborování s diferáky přišel na to, že výrobce ví, kam co dává a pro normální ježdění je to akorát
Spotřeba dolů půjde, asi tak, že to i poznáš, je ale otázka, jestli ti bude vyhovovat změna charakteru auta.
Já měl na e30 difer 3,46 ( byla to špéra za výhodnou cenu ) místo klasiky, tj. 3,73. Kvalty byly fakt dlouhý, dvojka do cca 110 km/h, ale zase mi to žralo při normální jízdě kolem osmi litrů. Ale nějakej drift jsem mohl zapomenout, to by spíš shořela spojka.
Pokud nechceš špéru, není podle mě nic jednoduššího než koupit jinej difer, kterej bude v řádu stokorun, doma si ho prohodit a vyzkoušet to.
Ale můj názor je, že bych to nedělal, už jsem při laborování s diferáky přišel na to, že výrobce ví, kam co dává a pro normální ježdění je to akorát
Touring & Compact Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
-
FiliposII
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Auto nemam na drifty a podobne blbosti, je jen na jezdeni.
A urcitou ztratu vykonu bych prezil.
Vyrobce sice moc dobře ví co dělá, ale každý řidič má jiné nároky, výrobce jde většinou zlatým středem.
Jinak to že bude auto na 5. rychlostní stupeň slabší, lze redukovat zařazením 4. rychlostního stupně. 5. rychlostní stupeň bych si představoval jako tzv. EKO-stupeň (když už ta 6-tka neni).
A urcitou ztratu vykonu bych prezil.
Vyrobce sice moc dobře ví co dělá, ale každý řidič má jiné nároky, výrobce jde většinou zlatým středem.
Jinak to že bude auto na 5. rychlostní stupeň slabší, lze redukovat zařazením 4. rychlostního stupně. 5. rychlostní stupeň bych si představoval jako tzv. EKO-stupeň (když už ta 6-tka neni).
Jak píšu, nejlíp vyzkoušet. Podle mě ale z 3,15 na 2,5 je moc - já dal z 3,73 na 3,46 a bylo to na hraně použitelnosti. Zapomněl jsem napsat, motor M20 2,5.
Zkus obyč. difer, na test ti ho někdo půjčí nebo stojí pár stovek. Rozhodně bych hned nekoupil špéru 2,5 a nespoléhal na to, že to bude fungovat k mojí spokojenosti.
Zkus obyč. difer, na test ti ho někdo půjčí nebo stojí pár stovek. Rozhodně bych hned nekoupil špéru 2,5 a nespoléhal na to, že to bude fungovat k mojí spokojenosti.
Touring & Compact Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
-
FiliposII
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Zkousel jsem si vypocitat, jak moc spadnou otacky. Nevim jesi mam spravny postup vypoctu, ale vyslo me toto, pripadne to nekdo zkontrolujte nebo opravde
puvodni dif. 3.15
Pri 2500 ot/min jede auto cca 90km/hod na 5-tku.
pokud tam tam diff. 2,93 budou otacky pri 90km/hod 2325ot/min,
pokud bude diff 2,56 budou otacky pri 90km/hod 2031ot/min.
pri 4000 ot/min jede auto ma 3.stupen cca 90km/hod
pokud tam tam diff. 2,93 budou otacky pri 90km/hod 3720ot/min,
pokud bude diff 2,56 budou otacky pri 90km/hod 3250ot/min.
Pokud jsou vypocty spravne, tak s dif. 2.93 budou kvalty o neco delsi.
Avsak s dif. 2.56 se kvalty primo posunou, tedy 4. prevodovy stupen s dif. 2.56 se bude chovat podobne jako 5tka v nynejsim stavu.
Nicmene nejhorsi na tom je, ze se posune i 1. stupen a stane se dost rychlym. tedy popojizdeni v kolone bude peklo (nastesti v ni jedu jen tak jednou za mesic) a to same potka zpatecku, coz vede na dos velkou nevyhodu pri parkovani => bude vice namahana spojka
puvodni dif. 3.15
Pri 2500 ot/min jede auto cca 90km/hod na 5-tku.
pokud tam tam diff. 2,93 budou otacky pri 90km/hod 2325ot/min,
pokud bude diff 2,56 budou otacky pri 90km/hod 2031ot/min.
pri 4000 ot/min jede auto ma 3.stupen cca 90km/hod
pokud tam tam diff. 2,93 budou otacky pri 90km/hod 3720ot/min,
pokud bude diff 2,56 budou otacky pri 90km/hod 3250ot/min.
Pokud jsou vypocty spravne, tak s dif. 2.93 budou kvalty o neco delsi.
Avsak s dif. 2.56 se kvalty primo posunou, tedy 4. prevodovy stupen s dif. 2.56 se bude chovat podobne jako 5tka v nynejsim stavu.
Nicmene nejhorsi na tom je, ze se posune i 1. stupen a stane se dost rychlym. tedy popojizdeni v kolone bude peklo (nastesti v ni jedu jen tak jednou za mesic) a to same potka zpatecku, coz vede na dos velkou nevyhodu pri parkovani => bude vice namahana spojka
Mám takovej starej DOSovskej prográmek na tyhle výpočty.
Hodil jsem tam max. rychlosti na jednotlivé kvalty při diferu 3,15 a potom při 2,5.
Rychlostní stupeň - max. rychlost při diferu 3,15/max. rychlost při diferu 2,5
1- 55/70
2- 80/120
3- 135/175
4- 190/240
5- 230/290
Je to orientačně, přepsal jsem to z grafu, kterej je pod DOSem a nefunguje na něj PrintScreen
Je z toho vidět, že už je to na to auto moc dlouhé, pětku bys prakticky nevyužil a po městě bys jezdil defakto jen 1 nebo 2.
Hodil jsem tam max. rychlosti na jednotlivé kvalty při diferu 3,15 a potom při 2,5.
Rychlostní stupeň - max. rychlost při diferu 3,15/max. rychlost při diferu 2,5
1- 55/70
2- 80/120
3- 135/175
4- 190/240
5- 230/290
Je to orientačně, přepsal jsem to z grafu, kterej je pod DOSem a nefunguje na něj PrintScreen
Je z toho vidět, že už je to na to auto moc dlouhé, pětku bys prakticky nevyužil a po městě bys jezdil defakto jen 1 nebo 2.
Touring & Compact Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
-
FiliposII
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
diky Dan td
overil jsem si svoje vypocty dle tvych a vypadato ze sem pocital spravne
.
Abych sa priznal tak jezdim s autem skoro jak s dieslem (95% casu jedu na co nejnizsi otacky, 5.tku mam zarazenu skoro uz od 45km v hod.).
takze kdyz by tam sla ta 2.56, tak by to bylo to co bych si pral. A protoze rad experimentuju, tak asi nejaky nekde zkusim zehnat a vyzkusam to, pripadne kdyby jste nekdo meli dif s pomerem 2.56 a pujcili ho nebo se ho chteli zbavit, tak nabidnete.
A kdyz sa to nepovede, 3.15 budu met porad doma a vymenu snad zvladnu v pohode doma.
overil jsem si svoje vypocty dle tvych a vypadato ze sem pocital spravne
Abych sa priznal tak jezdim s autem skoro jak s dieslem (95% casu jedu na co nejnizsi otacky, 5.tku mam zarazenu skoro uz od 45km v hod.).
takze kdyz by tam sla ta 2.56, tak by to bylo to co bych si pral. A protoze rad experimentuju, tak asi nejaky nekde zkusim zehnat a vyzkusam to, pripadne kdyby jste nekdo meli dif s pomerem 2.56 a pujcili ho nebo se ho chteli zbavit, tak nabidnete.
A kdyz sa to nepovede, 3.15 budu met porad doma a vymenu snad zvladnu v pohode doma.
Jestli je platnej mail, co máš v podpisu a chceš, pinknu ti ten prográmek a můžeš experimentovat. Jde si tam pustit i simulaci rozjezdu s daným nastavením - popravdě, já bych s tímto motorem a difem 2,5 jezdit nechtěl
V podstatě z toho uděláš 4-kvalt, protože pětka bude použitelná jen na dálnici a pokud bude auto rozjeté. Jestli jak píšeš tam máš od padesáti pětku, tak teď tam budeš mít trojku.
Lepší to vyzkoušet u počítače než u auta, není to taková dřina
V podstatě z toho uděláš 4-kvalt, protože pětka bude použitelná jen na dálnici a pokud bude auto rozjeté. Jestli jak píšeš tam máš od padesáti pětku, tak teď tam budeš mít trojku.
Lepší to vyzkoušet u počítače než u auta, není to taková dřina
Touring & Compact Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Myslíš, že co nejnižšíma otáčkama snížíš spotřebu na minimum? Podle mě je lepší jezdit v otáčkách nad 1500, do kopce min. ještě o nějakou stovku víc, jinak s menšíma otáčkama pude spotřeba spíš nahoru.FiliposII píše:Abych sa priznal tak jezdim s autem skoro jak s dieslem (95% casu jedu na co nejnizsi otacky, 5.tku mam zarazenu skoro uz od 45km v hod.).
-
FiliposII
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
[quote="radekc"Myslíš, že co nejnižšíma otáčkama snížíš spotřebu na minimum? Podle mě je lepší jezdit v otáčkách nad 1500, do kopce min. ještě o nějakou stovku víc, jinak s menšíma otáčkama pude spotřeba spíš nahoru.[/quote]
Samozrejme otacky mam po vetsinu casu nad 1500 a do kopca to urcite na 2500 ot nebudu trapit. Od ceho je prevodovka, umim i radit. Ale pokud jedu po rovince, ci mirny kopecek, tak je zbytecne jet nekde okolo 3000ot na 5tku, bohate staci na vyrovnanou jizdu 2300-2500. Samozrejme je jasne, ze kazde predjizdeni bude znamenat podrazeni,
Samozrejme otacky mam po vetsinu casu nad 1500 a do kopca to urcite na 2500 ot nebudu trapit. Od ceho je prevodovka, umim i radit. Ale pokud jedu po rovince, ci mirny kopecek, tak je zbytecne jet nekde okolo 3000ot na 5tku, bohate staci na vyrovnanou jizdu 2300-2500. Samozrejme je jasne, ze kazde predjizdeni bude znamenat podrazeni,
-
hanzikk
- Registrovaný
- Příspěvky: 432
- Registrován: úte 06.03.2007 01:00
- Bydliště: Praha 8
- Klubové ID: 1988
Můžeš mi to poslat??Dík..Dan td píše:Pokud dáš delší diferák, jak píšeš, tzn. místo 3,15 třeba 2,5, tak budeš mít " delší " jednotlivé kvalty. Celkově budeš mít nižší zrychlení, ale vyšší maximálku ( teoretickou ).
Spotřeba dolů půjde, asi tak, že to i poznáš, je ale otázka, jestli ti bude vyhovovat změna charakteru auta.
Já měl na e30 difer 3,46 ( byla to špéra za výhodnou cenu ) místo klasiky, tj. 3,73. Kvalty byly fakt dlouhý, dvojka do cca 110 km/h, ale zase mi to žralo při normální jízdě kolem osmi litrů. Ale nějakej drift jsem mohl zapomenout, to by spíš shořela spojka.
Pokud nechceš špéru, není podle mě nic jednoduššího než koupit jinej difer, kterej bude v řádu stokorun, doma si ho prohodit a vyzkoušet to.
Ale můj názor je, že bych to nedělal, už jsem při laborování s diferáky přišel na to, že výrobce ví, kam co dává a pro normální ježdění je to akorát
-
FiliposII
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Klubové ID: 1332
- Kontaktovat uživatele:
Uz je to delsi dobu, co mam provedenou vymenu difu, tak jsem napisu par postrehu, jak se auto chova.
V podstate zmena z 3.15 na 2.93 "oslabyla" auto jen mirne. Pokud mam porovnavat silu motoru na stejny kvalt a ve stejnych otackach (s novym difem vetsi rychlost), tak rozdil je maly. Pokud vsak porovnavam stejny kvalt a stejna rychlost (s 2.93 mensi otacky), tak se auto jevi trochu slabsi, je to vsak dano nizsimi otackami.
Jinak auto nyni toci cca o 300 - 400ot mene pri stejne rychlosti.
Spotreba sla dolu. A to asi nasledujicim zpusobem.
Dalnice cca -1l
Mimo mesto cca -1l
Mesto +- nic.
Spotrebu udavam pri normalni jizde, zadne vytacani, proste normalni (mirne svizna) jizda.
Se stylem "klobouk" by slo dosahnout i mensi spotreby.
Ale pokud by se auto honilo, tak verim tomu, ze by spotreba narustla oproti puvodnimu.
Jeste bych chtel jenou podekovat Castrovi, za zapujceni difu a nasledny odprodej.
Pro mne byla vymena urcite k lepsimu a u noveho difu zustanu.
Ekonomer ukazuje cca o 2l mensi spotrebu nez se starym difem. Ale realne je to jinak (viz vyse).
V podstate zmena z 3.15 na 2.93 "oslabyla" auto jen mirne. Pokud mam porovnavat silu motoru na stejny kvalt a ve stejnych otackach (s novym difem vetsi rychlost), tak rozdil je maly. Pokud vsak porovnavam stejny kvalt a stejna rychlost (s 2.93 mensi otacky), tak se auto jevi trochu slabsi, je to vsak dano nizsimi otackami.
Jinak auto nyni toci cca o 300 - 400ot mene pri stejne rychlosti.
Spotreba sla dolu. A to asi nasledujicim zpusobem.
Dalnice cca -1l
Mimo mesto cca -1l
Mesto +- nic.
Spotrebu udavam pri normalni jizde, zadne vytacani, proste normalni (mirne svizna) jizda.
Se stylem "klobouk" by slo dosahnout i mensi spotreby.
Ale pokud by se auto honilo, tak verim tomu, ze by spotreba narustla oproti puvodnimu.
Jeste bych chtel jenou podekovat Castrovi, za zapujceni difu a nasledny odprodej.
Pro mne byla vymena urcite k lepsimu a u noveho difu zustanu.
Ekonomer ukazuje cca o 2l mensi spotrebu nez se starym difem. Ale realne je to jinak (viz vyse).
