Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36: 325i výměna diferencialu 3,15 za 2,5

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od FiliposII »

Ahoj mám takový dotaz.
Má někdo zkušenosti, jak se auto bude chovat, pokud vyměním difernciál s poměrem 3,15 (standart u M50B25) za nějkaý s menším poměrem např. 2,5 (z 2.5tds).

Chtěl bych dosáhnout efektu, že s nižšíma otáčkama pojedu rychleji => měla by snad klesnout spotřeba. Zkoušel to někdo? a nevíte zda spotřeba opravdu klesne?

Další otázkou je jak moc "špatně" bude ukazovat tachometr (jak moc se změní rychlost v závislosti na otáčkách)?

A poslední věc je, zda dif. z 2.5tds(103kw) bude výkonově stačit na 325i(141kw). Nerad bych ho po par km zničil.

Díky za odpovědi.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od castro »

podle mě uplně v pohodě, jen bude ta M50B25 línější odspodu a pojede to dobře opravdu hlavně v těch otáčkách. 2,8i má poměr 2,93 kvuli silnějšímu kr.momentu. Myslim si že ti spotřeba klesne jen minimálně a pokud to děláš jen kvuli tomu, spočítal bych si kolik stojí diferák, kolik jeho výměna, určitě i přetěsnění a výměna oleje a za jak dlouho se tin to může vrátit na nižší spotřebě kterou bych tipoval ( opravdu jen můj hrubej odhad ) tak o 0,3l nižší? Ale vlastní zkušenost s tím nemam, třeba někdo napíše větší rozdíl... Myslim že aby to žralo míň se budeš muset pomalu a polehounku dostávat do vyšších otáček kde pak budeš šlapat půl plynu, protože jak to trochu zlenivý v nižších otáčkách, tak po sešlápnutí podlahy tam naopak vyteče víc než kdyby jsi jel na vyšších otáčkách s lehčím plynem... tot můj názor.
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od FiliposII »

no duvod neni ani tak spotreba, ale spis to, ze jedno lozisko v diferu uz mam trochu hlucnejsi a sel by tedy na vymenu cely dif. pripadne. Stavajici je obyc dif. a pripadne bych tam dal uz samosvor.
Takze vymena bud za svor nebo repase stavajiciho (coz je dle mne zbytecne, kdyz je to bezcenny nesamosvor) mne nejspise nemine.
Snizeni spotreby je jen tresnicka na dortu, dost jezdim dalnice a tam se mi zda ze 3500ot/min pri 130km/hod je celkem dost, a kdyby to kleslo pod 3000, tak by to bylo urcite lepe. Samozrejme do mesta asi nema smysl dlouhy prevodovy pomer, ale dalnice a mimo mesto to dle mne smysl ma.
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#4 Příspěvek od Dan td »

Pokud dáš delší diferák, jak píšeš, tzn. místo 3,15 třeba 2,5, tak budeš mít " delší " jednotlivé kvalty. Celkově budeš mít nižší zrychlení, ale vyšší maximálku ( teoretickou ).

Spotřeba dolů půjde, asi tak, že to i poznáš, je ale otázka, jestli ti bude vyhovovat změna charakteru auta.
Já měl na e30 difer 3,46 ( byla to špéra za výhodnou cenu ) místo klasiky, tj. 3,73. Kvalty byly fakt dlouhý, dvojka do cca 110 km/h, ale zase mi to žralo při normální jízdě kolem osmi litrů. Ale nějakej drift jsem mohl zapomenout, to by spíš shořela spojka.

Pokud nechceš špéru, není podle mě nic jednoduššího než koupit jinej difer, kterej bude v řádu stokorun, doma si ho prohodit a vyzkoušet to.
Ale můj názor je, že bych to nedělal, už jsem při laborování s diferáky přišel na to, že výrobce ví, kam co dává a pro normální ježdění je to akorát :P
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od FiliposII »

Auto nemam na drifty a podobne blbosti, je jen na jezdeni.
A urcitou ztratu vykonu bych prezil.
Vyrobce sice moc dobře ví co dělá, ale každý řidič má jiné nároky, výrobce jde většinou zlatým středem.
Jinak to že bude auto na 5. rychlostní stupeň slabší, lze redukovat zařazením 4. rychlostního stupně. 5. rychlostní stupeň bych si představoval jako tzv. EKO-stupeň (když už ta 6-tka neni).
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#6 Příspěvek od Dan td »

Jak píšu, nejlíp vyzkoušet. Podle mě ale z 3,15 na 2,5 je moc - já dal z 3,73 na 3,46 a bylo to na hraně použitelnosti. Zapomněl jsem napsat, motor M20 2,5.

Zkus obyč. difer, na test ti ho někdo půjčí nebo stojí pár stovek. Rozhodně bych hned nekoupil špéru 2,5 a nespoléhal na to, že to bude fungovat k mojí spokojenosti.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#7 Příspěvek od radekc »

Měl bych dotaz z tématu, jakto že M50B25 ma jen o 0,1s větší zrychlení na 100km/h než M52B25 když má o 20ps navíc a převodovej poměr 3,15 oproti 2,93
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od FiliposII »

Mozna je to diky VANOS a tedy vetsimu zatahu z nizkych otacek. a je to take 2.5l, a nemci prej papirove u modelove rady M52 psali do TP nizsi vykon, prej kvuli pojitce.
Ale mozna nekdo vi presne vysvetleni, to je jen muj osobni nazor, tak me kdyztak opravte
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od FiliposII »

Zkousel jsem si vypocitat, jak moc spadnou otacky. Nevim jesi mam spravny postup vypoctu, ale vyslo me toto, pripadne to nekdo zkontrolujte nebo opravde

puvodni dif. 3.15

Pri 2500 ot/min jede auto cca 90km/hod na 5-tku.
pokud tam tam diff. 2,93 budou otacky pri 90km/hod 2325ot/min,
pokud bude diff 2,56 budou otacky pri 90km/hod 2031ot/min.

pri 4000 ot/min jede auto ma 3.stupen cca 90km/hod
pokud tam tam diff. 2,93 budou otacky pri 90km/hod 3720ot/min,
pokud bude diff 2,56 budou otacky pri 90km/hod 3250ot/min.

Pokud jsou vypocty spravne, tak s dif. 2.93 budou kvalty o neco delsi.
Avsak s dif. 2.56 se kvalty primo posunou, tedy 4. prevodovy stupen s dif. 2.56 se bude chovat podobne jako 5tka v nynejsim stavu.

Nicmene nejhorsi na tom je, ze se posune i 1. stupen a stane se dost rychlym. tedy popojizdeni v kolone bude peklo (nastesti v ni jedu jen tak jednou za mesic) a to same potka zpatecku, coz vede na dos velkou nevyhodu pri parkovani => bude vice namahana spojka
Oldman
Registrovaný
Příspěvky: 836
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Ostrava,Čr,Žilina,Sr
Klubové ID: 1434
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Oldman »

Mám dif z 2,0 litru, nema problema :D e36 2.5 nonVanos
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#11 Příspěvek od Dan td »

Mám takovej starej DOSovskej prográmek na tyhle výpočty.

Hodil jsem tam max. rychlosti na jednotlivé kvalty při diferu 3,15 a potom při 2,5.

Rychlostní stupeň - max. rychlost při diferu 3,15/max. rychlost při diferu 2,5

1- 55/70
2- 80/120
3- 135/175
4- 190/240
5- 230/290

Je to orientačně, přepsal jsem to z grafu, kterej je pod DOSem a nefunguje na něj PrintScreen :-)

Je z toho vidět, že už je to na to auto moc dlouhé, pětku bys prakticky nevyužil a po městě bys jezdil defakto jen 1 nebo 2.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od FiliposII »

diky Dan td

overil jsem si svoje vypocty dle tvych a vypadato ze sem pocital spravne :-).

Abych sa priznal tak jezdim s autem skoro jak s dieslem (95% casu jedu na co nejnizsi otacky, 5.tku mam zarazenu skoro uz od 45km v hod.).
takze kdyz by tam sla ta 2.56, tak by to bylo to co bych si pral. A protoze rad experimentuju, tak asi nejaky nekde zkusim zehnat a vyzkusam to, pripadne kdyby jste nekdo meli dif s pomerem 2.56 a pujcili ho nebo se ho chteli zbavit, tak nabidnete.
A kdyz sa to nepovede, 3.15 budu met porad doma a vymenu snad zvladnu v pohode doma.
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#13 Příspěvek od Dan td »

Jestli je platnej mail, co máš v podpisu a chceš, pinknu ti ten prográmek a můžeš experimentovat. Jde si tam pustit i simulaci rozjezdu s daným nastavením - popravdě, já bych s tímto motorem a difem 2,5 jezdit nechtěl :P
V podstatě z toho uděláš 4-kvalt, protože pětka bude použitelná jen na dálnici a pokud bude auto rozjeté. Jestli jak píšeš tam máš od padesáti pětku, tak teď tam budeš mít trojku.

Lepší to vyzkoušet u počítače než u auta, není to taková dřina :)
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#14 Příspěvek od radekc »

FiliposII píše:Abych sa priznal tak jezdim s autem skoro jak s dieslem (95% casu jedu na co nejnizsi otacky, 5.tku mam zarazenu skoro uz od 45km v hod.).
Myslíš, že co nejnižšíma otáčkama snížíš spotřebu na minimum? Podle mě je lepší jezdit v otáčkách nad 1500, do kopce min. ještě o nějakou stovku víc, jinak s menšíma otáčkama pude spotřeba spíš nahoru.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od castro »

jestli chceš, mám 2.93 nesvor. Můžu ti ho půjčit na vyzkoušení a pokud by ses rozhodl si ho nechat tak bychom se dohodli na nějakejch drobnejch na kafe.... třeba bych vzal na BIG BMW.
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od FiliposII »

[quote="radekc"Myslíš, že co nejnižšíma otáčkama snížíš spotřebu na minimum? Podle mě je lepší jezdit v otáčkách nad 1500, do kopce min. ještě o nějakou stovku víc, jinak s menšíma otáčkama pude spotřeba spíš nahoru.[/quote]
Samozrejme otacky mam po vetsinu casu nad 1500 a do kopca to urcite na 2500 ot nebudu trapit. Od ceho je prevodovka, umim i radit. Ale pokud jedu po rovince, ci mirny kopecek, tak je zbytecne jet nekde okolo 3000ot na 5tku, bohate staci na vyrovnanou jizdu 2300-2500. Samozrejme je jasne, ze kazde predjizdeni bude znamenat podrazeni,
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#17 Příspěvek od tds »

FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od FiliposII »

diky uzitecny odkaz.
Jinak nakonec padla volba na 2.93
hanzikk
Registrovaný
Příspěvky: 432
Registrován: úte 06.03.2007 01:00
Bydliště: Praha 8
Klubové ID: 1988

#19 Příspěvek od hanzikk »

Dan td píše:Pokud dáš delší diferák, jak píšeš, tzn. místo 3,15 třeba 2,5, tak budeš mít " delší " jednotlivé kvalty. Celkově budeš mít nižší zrychlení, ale vyšší maximálku ( teoretickou ).

Spotřeba dolů půjde, asi tak, že to i poznáš, je ale otázka, jestli ti bude vyhovovat změna charakteru auta.
Já měl na e30 difer 3,46 ( byla to špéra za výhodnou cenu ) místo klasiky, tj. 3,73. Kvalty byly fakt dlouhý, dvojka do cca 110 km/h, ale zase mi to žralo při normální jízdě kolem osmi litrů. Ale nějakej drift jsem mohl zapomenout, to by spíš shořela spojka.

Pokud nechceš špéru, není podle mě nic jednoduššího než koupit jinej difer, kterej bude v řádu stokorun, doma si ho prohodit a vyzkoušet to.
Ale můj názor je, že bych to nedělal, už jsem při laborování s diferáky přišel na to, že výrobce ví, kam co dává a pro normální ježdění je to akorát :P
Můžeš mi to poslat??Dík.. :oops:
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od FiliposII »

Uz je to delsi dobu, co mam provedenou vymenu difu, tak jsem napisu par postrehu, jak se auto chova.

V podstate zmena z 3.15 na 2.93 "oslabyla" auto jen mirne. Pokud mam porovnavat silu motoru na stejny kvalt a ve stejnych otackach (s novym difem vetsi rychlost), tak rozdil je maly. Pokud vsak porovnavam stejny kvalt a stejna rychlost (s 2.93 mensi otacky), tak se auto jevi trochu slabsi, je to vsak dano nizsimi otackami.
Jinak auto nyni toci cca o 300 - 400ot mene pri stejne rychlosti.
Spotreba sla dolu. A to asi nasledujicim zpusobem.
Dalnice cca -1l
Mimo mesto cca -1l
Mesto +- nic.
Spotrebu udavam pri normalni jizde, zadne vytacani, proste normalni (mirne svizna) jizda.
Se stylem "klobouk" by slo dosahnout i mensi spotreby.
Ale pokud by se auto honilo, tak verim tomu, ze by spotreba narustla oproti puvodnimu.

Jeste bych chtel jenou podekovat Castrovi, za zapujceni difu a nasledny odprodej.

Pro mne byla vymena urcite k lepsimu a u noveho difu zustanu.
Ekonomer ukazuje cca o 2l mensi spotrebu nez se starym difem. Ale realne je to jinak (viz vyse).
Odpovědět