Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E36 1.6i : Jak vyzkoušet cívku?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#1 Příspěvek od Studna »

Ahoj potřeboval bych najít příčinu špatného chodu motoru M43 1.6i, začal jsem svíčkama, ale těma to není. Takže teď je na řadě cívka, ale potřeboval bych jí nějak vyzkoušet, zjistit zda je KO nebo ne a problém je jinde (ŘJ, vstřikování) páč se mi zatím nechce kupovat nová. Motor běží na 2-3 válce.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#2 Příspěvek od Kami1 »

100pr. jistotu budes budes mit, kdyz civky vymenis

jinak myslim , ze krajni kontakty na civce by meli mit kolem 1ohmu

ja zkousel zapalovani, ze sem vytah svicky, polozil vedle sebe v poradi 2134,
ukostril je, odpojil pal.pumpu a "startoval" --jiskra postupne beha

muzes zkusit odpojit vstriky (nebo civky, bacha na kat) u 3 valcu
a zkusit nastartovat na jeden valec
takhle testnout vsechny 4 a pokud to na jeden nepude natocit,
tak na nem zkusit prohodit civku, kablik, svicku a vstrik,
pripadne zmerit jestli de signal do civky a do vstriku a zmerit komprese

pokud to nenastartujes na zadnej, tak bych videl problem v rj nebo nejaky cidlo, pripadne palivova soustava
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#3 Příspěvek od Studna »

Dík za radu, vyzkouším to. zatím jsem to zkoušel tak, že při nastartovaným motoru jsem postupně, po jednom vytahoval kabely od svíček a jediný kdy se mi změnil zvuk (chod) motoru bylo po vyndání kabelu u 2 válce, to se motoru chtělo chcípnout a u ostatních jsem nezaregistroval žádnou změnu. Motor nastartuju v pohodě, ale běží jak traktor a při studeným motoru chcípá a jde špatně do otáček, když se ohřeje, volnoběh drží a hrozně se klepe motor. No zkusím ty cívky. Pak ŘJ a vstřiky. Dájí se cívky a vstřiky použít (půjčit si) z M42 1.8 IS? Mohl by to dělat snímač polohy kliky? nebo i jiné čidlo, které?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#4 Příspěvek od Kami1 »

z m42 nevim, ale tipl bych, ze jo

hlavne to cidlo klikovky

zalezi co je to "spatny chod motoru", pokud to jede na 3 valce, tak toto to nebude:
teplotni cidlo, lambda, cidlo vacky --odpojenim by se to zlepsilo
pal. pumpa, vaha --vymenou by se to zlepsilo
nekvalitni benal
falesnej luft

!!!hlavne bacha, aby to nebyli rozvody - radsi zkontrolovat
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#5 Příspěvek od Studna »

Jak zkontrolovat rozvody, nikdy jsem to neřešil. Nebo jak poznám že by to mohly být rozvody. Auto není moje, jen jsem byl požádán (ženskou) zda bych se na to mrknul. Stalo se to při jízdě, najednou auto přestalo jet, celé se rozklepalo a chtělo se mu chcípnout.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#6 Příspěvek od Kami1 »

no u m43 nevim(remen?), vetsinou byvaj na vacce znacky pro 1.HU nebo aretace
ted du do hospody, ale zitra se na to muzu mrknout a napsat
treba ti zatim nekdo poradi
zkus zjistit kdy byly rozvody delany
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#7 Příspěvek od Killca »

nektery 4valy maj civky pohromade v jedne krabicce, takze se vymenit nedaji, stare iso 1,8 melo v praxi civky zvlast, ale v etk je ma prave v jedne krabicce, u me byvale m44 byly uz jen vcelku, zalite nejakym sajrajtem

vstriky jsou pouzitelne z 1,6 a 1,8 m40 a z 1,6 a 1,8 m43
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Studna
Registrovaný
Příspěvky: 735
Registrován: sob 23.04.2005 00:00
Bydliště: Vrbičany
Klubové ID: 1198

#8 Příspěvek od Studna »

Jj, zde jsou v té krabičce u pravého blatníku a zespodu jdou kabely ke svíčkám, takže určitě budu měnit celej ten plast. kus. Jen jsem chtěl tu cívku vyzkoušet zda je KO nebo ne, než koupím jinou. Záznam o výměně rozvodů není, takže předpokládám že měněný nebyly. Dle tacho má auto necelých 200 tkm. 1.6i M43 má taky řetěz, ne? A při těchto km by měl být ještě v pohodě.
4am
Registrovaný
Příspěvky: 665
Registrován: úte 03.07.2007 00:00
Bydliště: ML 35301
Klubové ID: 1373

#9 Příspěvek od 4am »

M43 ma řetěz
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#10 Příspěvek od Kami1 »

takze civka je 4v1, ale pokud sedi konektory, tak by to na zkusku mohlo jit prohodit(bez zaruky)

rozvod zkonrolujes tak, ze sundas viko ventilu, 1. valec tdc(HU zapalovani)
a sipka na kolecku vackovky musi mirit nahoru

na nastaveni je takovej bazmek, ale kdyz je tam retez,tak je nepravdepodobny,ze by to preskocilo
Obrázek
Odpovědět