Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Nová lambda - reset ŘJ?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#21 Příspěvek od Dan td »

Kami1: Všechny lambdy jsou " vesměs " stejný, to souhlasí. Záměnných nebo lépe řečeno možnost využití např. UNI lamd je u cca 95% aut. Bohužel M52 patří právě do těch pěti procent, co má lambdy jiné. I proto nejdou na M52 použít UNI lambdy.
Zatímco většina lamb je " odporových ", na M52 fungují jinak. Proč, to nemám ponětí, ale vyčetl jsem to zejména ze zkušeností uživatelů zde na fóru.

Z toho bych usuzoval, že není úplně jisté, že lambdy před/po 9/95 jsou záměnné. Kromě toho, dráty k lambdám se v domácích podmínkách dost obtížně pájí - to pro variantu, že by chtěl stříhat konektory.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#22 Příspěvek od Kami1 »

co vim, tak vetsinou jsou lambdy napetovy,
kdy podle stavu kysliku prechazi napeti skokove mezi cca 0,1 a 0,9V ve frekvenci nekolik Hz.
u lambd na konci svy zivotnosti se tato frekvence snizuje a rovnez dochazi k nepresnosti mereni,
take se muze hodnota chude smesi(0,1V) dostavat do zapornych hodnot

o odporovych vim akorat, ze se odpor meni proporcialne v radu 10kohm(bohata) az jednotky Mohm
a vyzduji vetsi pracovni teplotu(600-900)

to ze se ty kabliky nedaj nebo nesmi pajet je jenom fama,
jenom se to nedoporucuje z toho duvodu,
ze ve vyfuku je vetsi teplota nez teplota tani pajky, takze hrozi rozpojeni spoje.
ale kdyz se to napaji, dostatecne daleko, tak problem neni,
nicmene k tem univerzalnim rovnou dodavaj i krimpovaci dutinky, tak neni co resit

edit: pochybuju ze by u BMW menily typ lambdy, musela by se delat kvuli tomu nova rj
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od paveld »

Kami1: s pájením by nebyl problém, ale ono to prý moc nejde.. já to nezkoušel, ale lambda má vodiče z materiálu co moc pájet nejde.

U M52 ta lambda funguje jinak a za další má vstupní napájení 12V... oproti těm ostatním 95% co maj snad 5V nebo kolik. Jen pořád nemůžu přijít na rozdíl těch dvou M52kovejch typů lambd. Asi je prostě zkusim a uvidim co to bude dělat...+ se napíchnu na diagnostiku co mi to poví.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#24 Příspěvek od Kami1 »

jaky je tam napeti je jedno, lambda funguje stejne,
jenom si pohlidej aby to melo ten danej odpor vyhrivani
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2167

#25 Příspěvek od Kami1 »

Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od paveld »

No kazdopadne me to s tou univerzalni neslapalo... ted jsem tam na pokus nahodil tyhle z tech starsich M52 a vypada to ok, aspon zatim. Motor je zivejsi a jde snaz za plynem, uvidim co spotreba a co zjistim az to napichnu na diagnostiku.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od castro »

paveld píše:Kami1: s pájením by nebyl problém, ale ono to prý moc nejde.. já to nezkoušel, ale lambda má vodiče z materiálu co moc pájet nejde.

U M52 ta lambda funguje jinak a za další má vstupní napájení 12V... oproti těm ostatním 95% co maj snad 5V nebo kolik. Jen pořád nemůžu přijít na rozdíl těch dvou M52kovejch typů lambd. Asi je prostě zkusim a uvidim co to bude dělat...+ se napíchnu na diagnostiku co mi to poví.
jak jsi je zkusil. Potýkám se se stejným problémem... prostě jsi jen prohodil konektory stylem "barva na barvu"?
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od paveld »

Castro: jo, přesně tak. Barva na barvu a vypadá to OK. Od výměny jsem s tim najel asi 150km a jede to o poznání lépe, uvidim ještě jak se pohne spotřeba a co diagnostika, ale jinak dobrý. Měřil jsem je a u těch který tam mám teď jsem opravdu naměřil odpor cca 6 Ohmů... u těch původních ne, tam muselo to odporové vynutí být uplně v prdeli, nebo někde přerušené.
Odpovědět