Kami1: Všechny lambdy jsou " vesměs " stejný, to souhlasí. Záměnných nebo lépe řečeno možnost využití např. UNI lamd je u cca 95% aut. Bohužel M52 patří právě do těch pěti procent, co má lambdy jiné. I proto nejdou na M52 použít UNI lambdy.
Zatímco většina lamb je " odporových ", na M52 fungují jinak. Proč, to nemám ponětí, ale vyčetl jsem to zejména ze zkušeností uživatelů zde na fóru.
Z toho bych usuzoval, že není úplně jisté, že lambdy před/po 9/95 jsou záměnné. Kromě toho, dráty k lambdám se v domácích podmínkách dost obtížně pájí - to pro variantu, že by chtěl stříhat konektory.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Nová lambda - reset ŘJ?
-
Kami1
- Registrovaný
- Příspěvky: 1704
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2167
co vim, tak vetsinou jsou lambdy napetovy,
kdy podle stavu kysliku prechazi napeti skokove mezi cca 0,1 a 0,9V ve frekvenci nekolik Hz.
u lambd na konci svy zivotnosti se tato frekvence snizuje a rovnez dochazi k nepresnosti mereni,
take se muze hodnota chude smesi(0,1V) dostavat do zapornych hodnot
o odporovych vim akorat, ze se odpor meni proporcialne v radu 10kohm(bohata) az jednotky Mohm
a vyzduji vetsi pracovni teplotu(600-900)
to ze se ty kabliky nedaj nebo nesmi pajet je jenom fama,
jenom se to nedoporucuje z toho duvodu,
ze ve vyfuku je vetsi teplota nez teplota tani pajky, takze hrozi rozpojeni spoje.
ale kdyz se to napaji, dostatecne daleko, tak problem neni,
nicmene k tem univerzalnim rovnou dodavaj i krimpovaci dutinky, tak neni co resit
edit: pochybuju ze by u BMW menily typ lambdy, musela by se delat kvuli tomu nova rj
kdy podle stavu kysliku prechazi napeti skokove mezi cca 0,1 a 0,9V ve frekvenci nekolik Hz.
u lambd na konci svy zivotnosti se tato frekvence snizuje a rovnez dochazi k nepresnosti mereni,
take se muze hodnota chude smesi(0,1V) dostavat do zapornych hodnot
o odporovych vim akorat, ze se odpor meni proporcialne v radu 10kohm(bohata) az jednotky Mohm
a vyzduji vetsi pracovni teplotu(600-900)
to ze se ty kabliky nedaj nebo nesmi pajet je jenom fama,
jenom se to nedoporucuje z toho duvodu,
ze ve vyfuku je vetsi teplota nez teplota tani pajky, takze hrozi rozpojeni spoje.
ale kdyz se to napaji, dostatecne daleko, tak problem neni,
nicmene k tem univerzalnim rovnou dodavaj i krimpovaci dutinky, tak neni co resit
edit: pochybuju ze by u BMW menily typ lambdy, musela by se delat kvuli tomu nova rj
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Kami1: s pájením by nebyl problém, ale ono to prý moc nejde.. já to nezkoušel, ale lambda má vodiče z materiálu co moc pájet nejde.
U M52 ta lambda funguje jinak a za další má vstupní napájení 12V... oproti těm ostatním 95% co maj snad 5V nebo kolik. Jen pořád nemůžu přijít na rozdíl těch dvou M52kovejch typů lambd. Asi je prostě zkusim a uvidim co to bude dělat...+ se napíchnu na diagnostiku co mi to poví.
U M52 ta lambda funguje jinak a za další má vstupní napájení 12V... oproti těm ostatním 95% co maj snad 5V nebo kolik. Jen pořád nemůžu přijít na rozdíl těch dvou M52kovejch typů lambd. Asi je prostě zkusim a uvidim co to bude dělat...+ se napíchnu na diagnostiku co mi to poví.
-
castro
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Klubové ID: 633
- Kontaktovat uživatele:
jak jsi je zkusil. Potýkám se se stejným problémem... prostě jsi jen prohodil konektory stylem "barva na barvu"?paveld píše:Kami1: s pájením by nebyl problém, ale ono to prý moc nejde.. já to nezkoušel, ale lambda má vodiče z materiálu co moc pájet nejde.
U M52 ta lambda funguje jinak a za další má vstupní napájení 12V... oproti těm ostatním 95% co maj snad 5V nebo kolik. Jen pořád nemůžu přijít na rozdíl těch dvou M52kovejch typů lambd. Asi je prostě zkusim a uvidim co to bude dělat...+ se napíchnu na diagnostiku co mi to poví.
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Castro: jo, přesně tak. Barva na barvu a vypadá to OK. Od výměny jsem s tim najel asi 150km a jede to o poznání lépe, uvidim ještě jak se pohne spotřeba a co diagnostika, ale jinak dobrý. Měřil jsem je a u těch který tam mám teď jsem opravdu naměřil odpor cca 6 Ohmů... u těch původních ne, tam muselo to odporové vynutí být uplně v prdeli, nebo někde přerušené.

Touring & Compact