Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

stavitelný podvozek

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#1 Příspěvek od kosh »

Zdravíčko

Objednal jsem stavitelný podvozek na auto a i přes dlouhé pročítání netu jsem nenašl info co hledám.
Zajímalo by mě jaký vliv má nastavení tuhosti předek vs zadek na přetáčivost nebo nedotáčivost?
Takže pokud máte někdo nějaké zkušenosti tak sem sněma :)
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#2 Příspěvek od HAMANN »

Jen takovy dotazek:-): Proc ho menis, je pro tebe Emkovej podvozek moc měkký:-)?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no prave ze emkovej si nemuzes stelovat tak jako treba D2 racing,kamos to ma a da se stim dosti vyhrat no a tim padem si chce zmenit vlastnosti emka... akorat to ladeni bude hodne slozity si myslim...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#4 Příspěvek od kosh »

můžeš to naštelovat tak aby to bylo tvrdé, že to sneseš jen na okruhu a nebo měkké jako nějaká americká kára.
Jinak podvozek u eMka nějak nestíhá výkonu motoru když to srovnám s E46.
Je to taky vysoké jako káča :)
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Diablo330Ci »

Ja jsem volal jednou Šenkýřovi a celkem poradil po telefonu ale trosku mi nutil KW.Asi bych zajel za nim aby mi to nastavil,ma dost zkusenosti.Co to bude za podvozek?Docela bych byt Tebou nasel nekoho treba v DE kdo s tou znackou ma zkusenosti.Taky ochotny je Reuter Motorsport Gmbh.
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#6 Příspěvek od kosh »

bilstein
No a jaké zkušenosti s tím máš ty?
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Diablo330Ci »

Asi jdes do B16 vid?Ja jsem chtel jit do B14 tak jsem volal Senkyrovi jak nastavit auto aby nebyl takovej nedotacak.B14 ma jenom stelovani vysky takze rikal ze tam nejde delat nic jen to snizit a mozna dat odklony ale do normal provozu blbost.No a pak mi zacal rvat KW 3 :D Mozna bych zkusil Bervida z 130i challenge maji tam ted M3 e92 okruhovou tak treba poradej ale ty maj asi podvozek trosku nekde jinde :wink: Ono by to chtelo i nekoho kdo by Ti mozna nastavil celkove geometrii.Mozna dat zadni stelovaci ramena.Asi bych zacal hledat v De nekoho a klidne tam zajel to naladit.
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#8 Příspěvek od Helldiver »

Proti nedotacavosti pomoze silnejsi zadny stabik, vlastna skusenost. A samozrejme dat vpredu vacssie odklony ako ma seria.
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#9 Příspěvek od kosh »

Ok, ale ja potřebuju nastavit tuhost tlumičů :)
Uživatelský avatar
100RM
Registrovaný
Příspěvky: 9751
Registrován: úte 30.05.2006 00:00

#10 Příspěvek od 100RM »

Presunuto do trojek kam to patri, hosanku :-D
7er. True definition of luxury. Yours.
Koovi
Registrovaný
Příspěvky: 292
Registrován: čtv 11.12.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Koovi »

chtěl bych se zeptat pokud se sníží na E36 compact podvozek 60/30 je potřeba dělat znovu geometrie. spíš by se teda řešil odklon. nebo není potřeba nic nastavovat?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Kosh: Já snad příští nebo přespříští týden dávám KONI coilover 1150-5000 na E36, tak pak možná budu moct poradit :)

Ad KW varianta 3, všichni, kdo ho kdy měli, tvrdí, že je to nejlepší kompromis štelováku pro normální jezdění a přitom i řádění na okruhu. Je třeba řídit se tvrdostí pružin, jak jsem byl poučen - většina coilover kitů má pružiny hodně tvrdé a štelováním tuhosti tlumičů už člověk až tak moc nedožene směrem do měkka. Prý.

Jsem na to sám zvědav... :lol:
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#13 Příspěvek od kosh »

ok. Ja si pro něj pojedu v pátek. Už se těším jako malý ... a pak hurá na eccehomo
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od castro »

možná by poradil lopolo, jestli už se vrátil z afriky... ten měl myslim KW 3?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Kdysi před lety psal PET77 na forum.e30.cz toto:

NEDOTACIVA CHARAKTERISTIKA VOZU
-stabilizator tuzsi vpredu nez vzadu
-tuzsi pruziny v predu/mekci vzadu

PRETACIVA CHARAKTERISTIKA VOZU
-pochopitelne obracene

Mohlo by to platit i pro E90 :wink:

celá diskuse: http://forum.e30.cz/vaha-bmw-rozlozeni- ... 33878.html
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Lion
Registrovaný
Příspěvky: 7639
Registrován: pát 25.10.2002 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Lion »

castro píše:možná by poradil lopolo, jestli už se vrátil z afriky... ten měl myslim KW 3?

Ten měl KW var.2
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no premyslim o nejakym podvozku na tricu ale cenove KW bude asi mimo misu :D a bilstein zase nedela na tricu takze premyslim o necem jinym...cenove zadna sracka a nejakej stelovak,napadl me D2 racing,na nejmekkci nastaveni velice komfort skoro jako serie,ale nevi nekdo o necem podobnym ?:P
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#18 Příspěvek od Kami1 »

perovani je v aute jenom kvuli nerovnostem povrchu,
okruh je rovnej > perovani netreba
normal silnice v CR(tankodrom):
tvrdsi zadni naprava na nerovnostech vic uskakuje> auto se pretaci, zadek hur brzdi
tvrdsi predek> ulitava vic predek, delsi brzdna draha
osobne bych to videl 50na50 nebo trosku mekci predek
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#19 Příspěvek od kosh »

ok ok díky kluci. V podstatě to samé jsem vyčetl na USA foréch. V pátek siu pro něj jedu ... pak ho nahodím a budu štelovat. Ne eccehomo bych ho chtěl mít vyladěný
hardhead
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: sob 02.05.2009 00:00
Bydliště: Buštěhrad
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od hardhead »

Mel bych dotaz pujdou mi z e36 compakt sport pruziny na e36 sedan???Dik
Odpovědět