Killca píše:chapal bych treba tvrzeni ze bych tocil diferakem a kola by se tocila a kdyz tocim kolem tak se netoci protoze nepusobim primo na diferak, ale na co kvalt v prevodovce?
pokud máš samosvor, zvedneš zadní nápravu, zařadíš kvalt a zkusíš zatočit jedním kolem půjde to hodně ztěžka, možná s nim ani nezatočíš, ty spojky proklouznou při určitym momentu pokud ten moment překonáš druhé kolo se otočí v opačném směru(díky soukolí diferenciálu)
pokud necháš neutrál obě kola se tedy budou točit ve stejném směru a bude se točit kardan
když samosvor nemáš, necháš kvalt zatočíš jedním kolem, druhé se bude točit v opačném smyslu
když necháš neutrál,zatočíš kolem, tak buď kardan bude stát a druhé kolo se otáčet v opačném smyslu a nebo se kola budou otáčet ve stejném smyslu a s nima i kardan(podle toho jestli bude větší odpor na ložiskach kardanu a v převodovce a stálém převodu, nebo na ložisku druhého kola a soukolí diferenciálu)
asi tak bych to viděl...

jinak k těm lamelam, sou tam montovaný s určitym předpětim( to je to že jde hoodně špatně zatočit s kolem pokud je zařezenej kvalt) ale ve skutečnosti by to jen těžko roztočilo stejně obě kola při rozdílných zatížení a adhezí kol, a tak je to uděláný tak že čim víc se pošle krouťáku k zadní nápravě, tim víc se ty spojky sevřou(vyší svornost), sou tam zkosený hrany na takových zjednodušeně řečeno přítlačákach tich spojek a do toho zkosení zapadá hřídelka satelitů(ty "přítlačáky"sou roztáčený od stálého převodu, ta hřídelka se točí s kolama,pokud by se přidal plyn,"ty přítlačáky" se díky zkosení odtlačí od tý hřídelky a větší silou se přitisknou k lamelam, takže to funguje jako takovej klín, proto když se normálně otáčí na místě s málo plynu kola se točí rozdílně a odvalují se aniž by jedno prokluzovalo, když se to vokotlí ty spojky se sevřou a začnou se obě kola točit stejně rychle,popř. prokluzovat a už to de...
(zkosení se nechá upravit a tim se zvýšit svornost "pod plynem")
chce to rozebrat a vidět, ale jinak to je vynález jak bejk
pokud už to nefunguje jak má, tak investice do repasu svoru pro mě byla jedna z nejlepších, je to dost rozdíl
