Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

320d - nedrží otáčky, cuká

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Laky
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 21.08.2008 00:00

#1 Příspěvek od Laky »

Zdravím všechny,

chtěl bych Vás znalé požádat o radu... Vím že se to tady řešilo už asi tisíckrát na různé způsoby a většinu příspěvků a rad jsem pročítal. Nicméně se pokusím blíže specifikovat můj problém a třeba se trefím do noty i jinému, co potřebuje pomoc...

O co jde...

Typ: BMW 320d, r.v. 2000

Problém:

1) Auto po nastartování i po zahřátí drží otáčky na cca 900 ot/m... poměrně pravidelně pak po cca každých 10 vteřinách se otáčky trošičku propadnou (800 ot/m) a auto se trošku otřese. Pak se otáčky vrátí na původních 900.

2) Když jedu a držím plyn na určité úrovni cca 50% plynu, auto začne tak nějak vynechávat, cukat... cítím tam trošku díru v zátahu, jako kdyby chvílema snad jel jenom na 3 válce... Přidám plyn, auto cukne a vystřelí... V podstatě vždy, když mám menší otáčky a pak přidám tak je tam takový "propad" výkonu.

Turbo to podle mě nebude, když mu dávám tršku napít, tak podle mě jede tak jak má... Max rychlost udělám lehce přes 200 km/h.

Co jsem se tady dočetl, může se jednat:

1) Váha vzduchu
2) Palivový filtr
3) Vzduchový filtr
4) Vstřiky :-(
5) Čerpadlo paliva (od nádrže)

Pakliže máte, nebo jste měl podobný problém, velice bych ocenil sofistikovanou radu...

Předem díky moc, už mě to fakt leze na nervy !


Jo a jezděte opatrně :!:
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Co čekáš že ti kdo poradí.To je furt dokola.Zajed na diagnostiku a uvidíš. :roll: Když tě bolí břicho tak doktorovi taky píšeš at ti poradí jestli je to slepák nebo zaražený větry????
Laky
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 21.08.2008 00:00

#3 Příspěvek od Laky »

Bohužel mi diagnostika nic neodhalila...
Dogfighter
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: úte 19.08.2008 00:00
Bydliště: blízko Ústí

#4 Příspěvek od Dogfighter »

Kolik máš najeto??A je to CR,nebo 100 kw verze??
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#5 Příspěvek od troutny »

A kolik stála ta diagnostika v servisu?
Laky
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 21.08.2008 00:00

#6 Příspěvek od Laky »

Je to 100kw verze (původ - Rakousko)... Najeto mám cca 180.000 km... Diagnostika stála asi 500,- Kč... Nebyla to BMW, ani BOSCH diagnostika...
Dogfighter
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: úte 19.08.2008 00:00
Bydliště: blízko Ústí

#7 Příspěvek od Dogfighter »

Tak nevím,ale jak to popisuješ,osobně (nejsem odborník) bych si tipnul na vstřik(y),vstřik. čerpadlo,nebo jen špatnou naftu.........kde tankuješ a kdy jsi nposledy měnil naftový filtr??
Hyri
Registrovaný
Příspěvky: 1149
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Bratislava okolie
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Hyri »

tak skoc do bmw. nejaky carsoft nebo pod ti neodhali ani picu .
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#9 Příspěvek od martilulin »

U techhle motoru vstriky neodchazely a i kdyby,za smesnou castku se da sehnat novej,jeste nema CR kdyz pise 100kw,tady odchazely cerpadla,ne podavaci,ale ted zmetek od Boshe VP44.Muze byt pridrene.No asi takhle.Co menime jako prvni po koupi vozu?Nevim jak ty,ale ja okamzite olej,vzduchovy.pylovy,palivovy filtr.Co se mi nezda je to streleni,to jsem jeste nikdy neslysel u diesela.Takze vymen urcite palivovy,apak vzduchovy,vyser se na pylovy.Kdyz to bude delat porad to same,vycisti si vahu vzduchu,nejlepe pujc si jinou a vyzkousej to.Pokud ani to nepomuze,vzal bych to a zajel do nejblizsiho Bosh servisu at ti vytahnou cerpadlo a na stolici jej testnou.Ja to vidim nasledovne-vaha,cerpadlo
Hyri
Registrovaný
Příspěvky: 1149
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Bratislava okolie
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Hyri »

vybral palivovy filtr a skontrolovat ci tam nejsu piliny ked su tak popici ked ne tak novy .
Laky
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 21.08.2008 00:00

#11 Příspěvek od Laky »

Chlapi díky za názory. Po pravdě se přiznávám, že jsem po koupi vozu (letos v létě) dělal pouze olej a olejový filtr... Podcenil jsme palivový a vzduchový - takže v co nejkratší době vyměním a uvidíme... Pokud nic, zkusím pokračovat přes váhu vzduchu...

Kde čerpám naftu ?... Čepro Mstětice - většina tvrdí, že mají poměrně kvalitní pohonné hmoty a hlavně za velmi dobrou cenu... Těžko říci, kde brát... Když vidím poslední testy a studie, tak je mi z toho na bl*tí !... Poměrně dobře vychází Benzina, ale třeba Shell ?... Za tu cenu fakt zklamání... Už to tady někdo někde psal,... Shell jedině v Německu...

Co říkáte na zimu přidávat aditiva ? Má to smysl ?... Je to pak šertnější k motoru ?
alfi666
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: ned 14.09.2008 00:00

#12 Příspěvek od alfi666 »

...presne rovnaky problem som mal... ;)
Zatial nic nemen... zacni tym, ze rozoberies cele sanie, vycistis ho, vycistis EGR ventil a takisto senzor tlaku co je v sani.

Ja som zablokoval prisun plynu do EGR ventilu a vsetco vycistil, odvtedy klud ;)


samozrejme, vymena palivoveho a vzduchoveho filtru nieje zly napad ;)
SouthBank
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: stř 17.12.2008 01:00
Bydliště: Uherské Hradiště , Jižní Morava , CZ

#13 Příspěvek od SouthBank »

Laky dělalo mi to samé , mám uplně stejný motor i rok výroby , stačilo mi vyměnit olej , filtr a začal jsem brát naftu na Benzine , je to tuším TOP Q DIESEL - asi jo , předtím jsem bral naivně Shell V-Power Diesel - což je největší shit na trhu (podezřívám z toho problemu Naftu od Shellu , protože předtím mi to nedělalo!) ... a teď už jsou problemy pryč a auto lítá jako nové ! Jinak tohle není řešení , příčin může být víc , ale třeba mně pomohla jen taková banální změna ;)
Laky
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 21.08.2008 00:00

#14 Příspěvek od Laky »

Ještě než jsem si přečetl tvůj příspěvek, tak jsem udělal přesně ten krok, který píšeš... Sledoval jsem studie a testy paliv (resp. nafty) a začal jsem brát nafru u Benziny (VERVA)... Musím přiznat, že jsem byl skutečně velice mile překvapen. Občas mi otáčky ještě trošičku zlobí, ale je to tak o 80% lepší než přetím...

Navíc, motor je méně hlučný a kultivovaný, výkon maličko lepší...


Co se mi ale dnes nestalo ?... Auto nejede, nejspíš proto, že mi asi zmrzla nafta... :-))... Ráno jsem měl na počítači -19°C... Nastartoval jsem, motor běžel 5 vteřin a pak konec... Každé další startování bylo pro auto těžší, trvalo to déle a vždy to po chvilce zhaslo... Nakonec chvilku drželo, tak jsem opatrně přidal plyn a okamžítě otáčky dolů a konec... Nechám ho odpočinout a až bude tepola aspoň -5 a lepší tak zkusím znova...

Někde jsem se dočetl že je nafta aditivovaná do cca -20°C... Asi to je málo a tak dokoupím extra aditiva na benzínce...
Uživatelský avatar
Passi
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: ned 17.06.2007 00:00
Bydliště: Slezsko

#15 Příspěvek od Passi »

ja tankuju na noname benzince tady u nas a ted jsem byl v rakousku kde po ranu bylo -25 a cely den pak -22. zadny problem s naftou, zamrzanim ani se startovanim jsem nezaznamenal....
diesel

#16 Příspěvek od diesel »

zdravim , pokusim sa opisat moj problem.Stracanie vykonu ,sklbanie auta a podobne srandy ako si opisal.Auto tiež rovnake.a aute sa vymenilo vaha vzduchu a rozne diagnostiky, ktore samozrejme nic neodhalli.Nasral som sa a odniesol do ineho servisu specializovaneho na BMW.Na chybe bola podtlakova hadicka. Priznaky co opisujes sa dost podobaju k tym co som mal aj ja.

Hodne stesti
zool
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav / Praha

#17 Příspěvek od zool »

ja mam uplne stejnej problem ale u benzinu e36 318i, ale dela mi to jen obcas, proste treba 3 dny jede v pohode a pak to opet zacne blbnout,presne tak,,jak je to v tom prvnim prispevku napsano,mam vymenenej olej,vsecky filtry,svicky,civku zapalovani valcu, a zavada pretrvava... diagnostika nic neukazuje,co dal? cerpadlo? nebo to muze bejt i nakejma hadickama? mam pocit ze se to poprve objevilo po natankovani plny nadrze, uz ani nevim u jaky benzinky a od ty doby se to takle sere,je to uz tak pul roku,muze to bejt nekde zasrany treba nadrz nebo naky hadicky?? nebo jauznevim co
Laky
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 21.08.2008 00:00

#18 Příspěvek od Laky »

Ahoj,

takže včera jsem s kamarádem dokončil výměnu několika dílů:

1) Vzduchový filtr - byl úplně černej

2) Pylový filtr - taky jako dobytek

3) Svíčky - tak to byl ku*va brutal oříšek (omlouvám se mechanikům, pro které je to každodenní chléb) - výměna svíček = rozebrání půlky motoru, strašný !!!... Problém však nastal v momentě zjištění, že svíčky nejdou ven (resp. 3 ze 4 nešly)... Větší síla by mohla znamenat stržení závitu, což jsem nechtěl riskovat (následek = sundat celou hlavu)... takže jsme pěkně vytáhli ze sklepa autogen a velice opatrně jsme každou ze 3 svíček nahřívali až do úplného zčervenání..... Po několika pokusech se nám pak podařilo svíčky dostat ven... nové svíčky (BOSCH) tam samozřejmě zase nešli nainstalovat, jak to bylo zarostlý, takže závitníky a hurá VELICE opatrně protáhnout závity a pak grafitem namazat při instalaci....... Řeknu Vám,... takovej voser jsem fakt nečekal,.... ale mám to za sebou....

4) Palivový filtr - zde jsem zjistil nemilé překvapení, které jsem ale bohužel očekával... Na dně nádoby byly usazené maličkaté kovové šupinky... Co jsem četl mnoho diskuzí zde na fórech, je to s největší pravděpodobností následek postupného umírání palivového čerpadla umístěněho těsně u motoru, které žene naftu do vstřiků... čerpadlo "prej" vrací palivo i zpět do palivového filtru, proto tam jsou ty šupinky... Co tedy dál ?... Koupit nové ??? ... Hmm... kolik to bude, 40.000,- ?..... nebo repasovat ?... kolik to bude, 15.000 ?........ Nebo se na to prostě teď vysrat, dokud se s tím dá jezdit ?..... Ach jo !

VÝSLEDEK: auto se chovalo při nastartování následovně:

ze začátku drželo otáčky na cca 800 ot./m.,... cca po 10ti vteřinách se otáčky zvedly na 900 ot./m po dobu cca 5 vteřin a pak zpět 800 ot./m... Když jsem pak auto trošku protáhnul a zahřál do standardní provozní teploty, tak už otáčky držely dobře...

Ještě to pořádně projedu a budu sledovat co se děje... Pak napíšu další poznatky...

Chlapi mějte se a jezděte opatrně !

L.
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#19 Příspěvek od martilulin »

Docela masakr jak jsi dostal ty zhavicky ven,ten zavit pri povolovani nestrhnes,staci masivni nastrcak a mas to.A cerpadlo neres,az se vysere tak to bude,urcite se da sehnat i levneji,myslim 15 nove
Uživatelský avatar
Passi
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: ned 17.06.2007 00:00
Bydliště: Slezsko

#20 Příspěvek od Passi »

nejsou ty kovove castice zapricinene nahodou postupnym odumiranim podavaciho cerpadla?
to stoji neco pre litr.
Odpovědět