čus,
tak jsem se o víkendu rozhodl vyměnit olej. Všechno probíhalo relativně v pohodě. Podle předpokladů jsem kontaminoval kompletně celou garáž od oleje, protože mi nedošlo, že nepoteče kolmo dolů, ale do strany. To by bylo ještě relativně v pohodě. Po delším přemlouvání různých kleští a svěráků jsem dokonce bez nějaké větší újmy vyměnil i olejový filtr. Následně, i přes všechna negativní očekávání, se mi podařilo vynulovat oil servise pomocí drátků. Pak nadešel čas vrátit výpustný šroub zpět na své místo. Samozřejmě šroub šel utahovat velmi lehce a i přesto, že výpustný šroub je uvnitř dutý, jsem si myslel, že ještě nějaké to utažení snese. Pochopitelně jsem šroub ulomil a zůstal mi bez hlavičky v závitu. Po půhodině se mi ulomený šroub podařilo dostat ze závitu. A protože jsem ještě ten den potřeboval s autem odjet, rozhodl jsem se do dírky dát šroub jiný. Našel jsem imbusový šroub stejného průměru, zkrátil jsem ho na patřičnou délku a napral do výpustní dírky. Nezapomněl jsem na měděné těsnítko. A teď se chci zeptat, jestli má dutý výpustní šroub nějaké opodstatnění a jestli je velká pravděpodobnost, že budu pod autem nacházet louže oleje? A co nastane při další výměně? Bude ten nový šroub také těsnit nebo budu sundavat vanu, vyvařovat ji a dělat nový závit?
díky
promiň docela sem se zasmál .....přesně toto mě teďka čeká u mého Isa ...pořídíl sem garáž tak se chystám na výměnu oleje a chladící kapaliny tak su zvědavej jak mě to pujde a co všechno kontamiuju
Pokud ten šroub měl stejný stoupání závitu jako ten původní a tím pádem jsi ten závit nepokurvil, tak je to celkem jedno čím je to zašpuntovaný.. Většina vypouštěcích šroubů má ale v sobě magnet (nebo je magnetická), aby se na to lepily kovový špony..
No tak právě že měl stoupání závitů trochu jiný-po 10 závitech se lišil o půl závitu od originálního šroubu. Takže jsem to nejspíš trošku po****. Doufám jen, že tam tenhle imbusovej šroub bude pasovat i při příští výměně a nebude to utíkat. Jinak mě čeká asi sundavání vany a vrtání nového závitu, že?
Hele, při další výměně ten šroub pořádně omotej teflonovou těsnící páskou, ty vůle v závitech se vymezí. No a pokud ho opravdu srhneš, tak jak píšeš. Vana ven, vyvařit díru a vyříznout novej závit..
ja sem odvrtaval zavit jen normalne na zvedaku, vrtackou do prisroubovany vany, vytocil o kousek vetsi zavit, hodil vetsi sroub na standartni M zavit a jede to
ja sem odvrtaval zavit jen normalne na zvedaku, vrtackou do prisroubovany vany, vytocil o kousek vetsi zavit, hodil vetsi sroub na standartni M zavit a jede to
ja sem odvrtaval zavit jen normalne na zvedaku, vrtackou do prisroubovany vany, vytocil o kousek vetsi zavit, hodil vetsi sroub na standartni M zavit a jede to
ja sem odvrtaval zavit jen normalne na zvedaku, vrtackou do prisroubovany vany, vytocil o kousek vetsi zavit, hodil vetsi sroub na standartni M zavit a jede to
ja sem odvrtaval zavit jen normalne na zvedaku, vrtackou do prisroubovany vany, vytocil o kousek vetsi zavit, hodil vetsi sroub na standartni M zavit a jede to
ja sem odvrtaval zavit jen normalne na zvedaku, vrtackou do prisroubovany vany, vytocil o kousek vetsi zavit, hodil vetsi sroub na standartni M zavit a jede to
Taky jsem ho urval.Nacpal jsem tam jinej a o zavit se nestaral.Je pravda ze sel bez problemu zasroubovat.Pokud nekape,ser na to.Ja mam na jinem aute varenou vanu kolem zavitu,tam to pro jistotu kape ve svaru.
jezkovyvoci kousal se net, tak sem nevedel jestli se to poslalo nebo ne a kdyby jste neodepsali tak rychle, tak sem to vsechno smazal, tak sry kurnik to je pruser, ale uz to slape