Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

spotřeba oleje e36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Alig

#1 Příspěvek od Alig »

ahoj mám dotaz ohledně spotřeby oleje na 320 rv96 nedávno sem ho koupil a zdá se mi že docela papá olej. Olej sem vyměnil najel sem cca 2tis. km a dolil sem tam už 2l... je to normální? myslím si že asi moc ne... díky za odpovědi. sem tu nový tak mě neukamenujte
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#2 Příspěvek od CZAirwolf »

Manualove litr na tisic km, zvlasdt pokud to honis, ale jinak by to tolik zrat nemelo. netece ti do vody, jak se chova motor, co jde z vyfuku atd ?
petto
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 12.03.2006 01:00
Bydliště: Šternberk
Klubové ID: 844

#3 Příspěvek od petto »

316i mi od výměny k výměně nesežrala snad nic a 325i ani nevim, tu sem rozbil dřiv než sem todle stihnul postřehnout :?
Alig

#4 Příspěvek od Alig »

na vodu sem nekoukal ale zkouknu tojezdím jak kdy podle nálady ale spíš volím klidnou jízdu... Z výfuku nevím co jde je na to už docela venku zima tak z toho jde jen pára... a není nijak zbarvená
w3na
Registrovaný
Příspěvky: 122
Registrován: ned 08.06.2008 00:00
Bydliště: MB
Klubové ID: 1642
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od w3na »

Je to trosku vic ale stale nejak v norme. Me sezralo 318is 3l na 4000km.
Taky jsem se docela dovil, pry je to ale celkem normalni.
V servisu mi poradily primes do oleje PROLONG.
Jeste jsem to nezkousel ale chystam se na to po zimne.
ivezcordoba
Registrovaný
Příspěvky: 211
Registrován: stř 30.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1735
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od ivezcordoba »

no myslím, že je to docela dost
moje 320i rv 1998 mi sežrala mezi výměnama oleje tj cca 14000 km asi 4 litry
frank325i
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: kyjov

#7 Příspěvek od frank325i »

mam e36 325i a nikdy jsem olej nedoleval...od koupeni jsem najezdil 15000km
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Klubové ID: 1147
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Spajky »

moje M52 2.0 mi bere na 10000-12000k km ( po tolika měnim ) cca 0,7-1l...ale je fakt, že občas dostane za uši pořádně, prostě každé 3k km doleju tak 2-3 deci :)

Takže si myslim,že to je dost,zkontroloval bych tlaky na válcích...

Že si iSo bere olej trošku víc je normální

BTW to že v papírech je litr na 1000km neznamená, že to, když vám to žere litr na litr, že to je v pohodě,není :? By ste za 15k km ten olej 2x vyměnili :) Výrobce se jen kreje...pochopil bych 2-3deci,ale litr je imho moc
papyk
Registrovaný
Příspěvky: 977
Registrován: stř 13.07.2005 00:00
Bydliště: Valašské Království
Klubové ID: 1181

#9 Příspěvek od papyk »

2lt je podle mě dost, moje stará 325i brala 1,5lt do výměny ale byla to vylítaná mrdka, ted fialka 0,5lt na 10tkm 8)
kopxy
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 31.01.2008 01:00
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od kopxy »

tak to máme stejný problém.... tenhle týden jsem taky musel dolít 2l po 2tis. km .... mě se to taky nezdá :?
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od dsvatos »

Litr na tisíc už je opravdu dost. I když manuál píše něco jinýho (to je ale alibismus). Zkontrolovat úniky ven nebo do vody. Pokud se olej opravdu spaluje zjistit proč - změřit tlaky. Podívat se za autem, jestli za jízdy modře kouří při plným plynu v otáčkách, nebo naopak při brždění motorem.
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Bajzik »

četl jsem něco i nikasilové vrstvě ve válcích se kterou byly problémy ale kdy už se to nahradilo litinou nevím.
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Klubové ID: 1147
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Spajky »

Bajzik píše:četl jsem něco i nikasilové vrstvě ve válcích se kterou byly problémy ale kdy už se to nahradilo litinou nevím.

problémy byly jak s alusilem,tak s nikasilem, ale pouze, pokud se používal nekvalitní benzín, tzn východní Evropa a 70/80 počátek 90.let,ale u nás si myslim v 90. letech byl benzín OK,takže E36tky původem od nás na západ by se to týkat nemělo.Takže problém spíš starších motorů M20/M30, M52jky maj tuším nikasil, M50 nevím...snad to bylo háklivý na vysokej obsah síry, už si to přesně nepamatuju.
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Klubové ID: 1147
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Spajky »

Nicméně pokud narážíš na to,že by to způsobilo nekvalitní palivo, o tom pochybuju, dnes už snad takové palivo není a ty problémy se projevovaly relativně brzo,po ujetí asi 50-70k km, takže to bych asi vyloučil. Ale samzřejmě tlaky bych změřit nechal.
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Koby »

zahřej to a pořádně to proturuj a at někdo kouká k vejfuku, jestli z toho nejde modrej, černej kouř...

a pak při volnoběhu sundej víčko na dolejvání oleje, nesmí se z něj kouřit... Nevim typ motoru, některý maj tendenci chcípnout, některý flušou olej...

pokud je ta spotřeba taková jaká je, tak bys to měl vidět pokud to při prvním pokus vytočíš nad 4000otáček...

Pokud neuvidíš nic, pak to muže jít do vody atd. ale to bych neřek...

jestli ti to neteče na zem někde u vany :D tak bys to podle mě vidět měl...



Jinak jsem měl IS a to žralo asi litr na 4000km, to bylo super autíčko :-)
noir
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: úte 04.03.2008 01:00
Bydliště: PrahaCity
Klubové ID: 3516

#16 Příspěvek od noir »

podobne jako papyk.....2,8....8tis. a 0,5 litru ani ne mozna...
Odpovědět