Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46 330d - silna pretacavost?
Viacero ludi na fore pise, ze pretocit E36/E46 sa im za beznych okolnosti ani nepodari.
Ja mam praveze opacnu skusenost. S uplne novymi pneu BS Turanza (225/45/17) (najazdene 1500 km) sa pretocim aj v meste na malych zakrutach, hocikedy, kedy chcem.
Rozmyslam teda, ci som
1. zly vodic (na zadny nahon jazdim prvykrat, len 2 mesiace)
2. dobry vodic
3. je to tiez podmienene silou motora - 204 hps trojliter
4. naviac je to automat
Staci pri vychadzani zo zakruty agresivne v spravnu chvilu sliapnut na plyn, a zadok uz pekne ustreli. Samozrejme DSC to behom stotin sekundy skoriguje, ale nemam z toho velmi dobry pocit. Je to OK?
Na prednych nahonoch sa mi nikdy nepodarilo dostat do smyku. Samozrejme neporovnavam, ani nevravim ze predny je lepsi, je to o inom, len poznamka bokom.
Ja mam praveze opacnu skusenost. S uplne novymi pneu BS Turanza (225/45/17) (najazdene 1500 km) sa pretocim aj v meste na malych zakrutach, hocikedy, kedy chcem.
Rozmyslam teda, ci som
1. zly vodic (na zadny nahon jazdim prvykrat, len 2 mesiace)
2. dobry vodic
3. je to tiez podmienene silou motora - 204 hps trojliter
4. naviac je to automat
Staci pri vychadzani zo zakruty agresivne v spravnu chvilu sliapnut na plyn, a zadok uz pekne ustreli. Samozrejme DSC to behom stotin sekundy skoriguje, ale nemam z toho velmi dobry pocit. Je to OK?
Na prednych nahonoch sa mi nikdy nepodarilo dostat do smyku. Samozrejme neporovnavam, ani nevravim ze predny je lepsi, je to o inom, len poznamka bokom.
Geometria je OK, a gumy su nahustene plynom, na chlp presne podla predpisu.
DSC to vzdy okamzite skroti, takze bokom prakticky nejdem nikdy, je to len kratka chvila, kedy citim, ze zadok sa uz neudrzal na ceste pod silou, ktora sa ma na cestu preniest.
Deje sa to takmer vzdy ked chcem na akejkolvek ostrejsej zakrute (napriklad zname oblukove zjazdy z mosta), pricom pri vychadzani dam kickdown, volant este nie je narovnany, a uz to smyka.
Podozrievam skor prave ten kickdown a trochu hlupejsi automat. Predsalen, podradovat o 2 stupne (to tusim robi kickdown automaticky) v 70% dlzky zakruty a akcelerovat naplno je trochu nezvykle.
DSC to vzdy okamzite skroti, takze bokom prakticky nejdem nikdy, je to len kratka chvila, kedy citim, ze zadok sa uz neudrzal na ceste pod silou, ktora sa ma na cestu preniest.
Deje sa to takmer vzdy ked chcem na akejkolvek ostrejsej zakrute (napriklad zname oblukove zjazdy z mosta), pricom pri vychadzani dam kickdown, volant este nie je narovnany, a uz to smyka.
Podozrievam skor prave ten kickdown a trochu hlupejsi automat. Predsalen, podradovat o 2 stupne (to tusim robi kickdown automaticky) v 70% dlzky zakruty a akcelerovat naplno je trochu nezvykle.
DominikB píše:Geometria je OK, a gumy su nahustene plynom, na chlp presne podla predpisu.
DSC to vzdy okamzite skroti, takze bokom prakticky nejdem nikdy, je to len kratka chvila, kedy citim, ze zadok sa uz neudrzal na ceste pod silou, ktora sa ma na cestu preniest.
Deje sa to takmer vzdy ked chcem na akejkolvek ostrejsej zakrute (napriklad zname oblukove zjazdy z mosta), pricom pri vychadzani dam kickdown, volant este nie je narovnany, a uz to smyka.
Podozrievam skor prave ten kickdown a trochu hlupejsi automat. Predsalen, podradovat o 2 stupne (to tusim robi kickdown automaticky) v 70% dlzky zakruty a akcelerovat naplno je trochu nezvykle.
Hehe kamo, tak jsis odpovedel sam...v zatacce kdyz nejsi na vyjezdu kickdown...ani DSC ti ne mokru nemusi pomoc. Davej si pozor.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 220
- Registrován: stř 24.01.2007 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jednoduse si vyzkousej jizdu bez pridavani plynu - napriklad rychla myska pri objizdeni pomyslne prekazky tam, kde je dost prostoru na chybu a uvidis, jak se tve auto v takove situaci chova.
BMW 3er nastavene s tovarny pri hodne prudkem strzeni rychle stoci smer a pak se mirne chvili sune slidem nez se zase vsechny kola vrati do plynuleho odvalovani. Kazdopadne cele je to citelne a stabilni. Pokud by te tento manevr az prilis snadno otocil dokola nebo te posilal do nezvladatelneho ci nepredvidatelneho smyku - pak mas problem s nastavenim podvozku / podvozkem.
Pokud je vyse uvedena situace OK a pretacis se jen na vyjezdu ze zatacky, je to jasne, konici se ti bouri
.
BMW 3er nastavene s tovarny pri hodne prudkem strzeni rychle stoci smer a pak se mirne chvili sune slidem nez se zase vsechny kola vrati do plynuleho odvalovani. Kazdopadne cele je to citelne a stabilni. Pokud by te tento manevr az prilis snadno otocil dokola nebo te posilal do nezvladatelneho ci nepredvidatelneho smyku - pak mas problem s nastavenim podvozku / podvozkem.
Pokud je vyse uvedena situace OK a pretacis se jen na vyjezdu ze zatacky, je to jasne, konici se ti bouri

Jestli jsi zvyklý na nějakou slabou paštiku, které musíš šlapat na krk, tak je klidně možné, že dáváš moc plynu. Co já jezdil 330d (204PS) v automatu cca půlroku převážně v zimě, tak jsem neměl sebemenší problém s přetáčivostí, ale zase když jsem chtěl, tak jsem ji poslal dveřma napřed i na suchu bez žádné námahy. Zimáky 17" 215ky a letňáky 225/40/18 a 255/35/18. Každopádně zkouknout geometrii není ke zlu.