Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 330d - silna pretacavost?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
DominikB
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: sob 12.07.2008 00:00

#1 Příspěvek od DominikB »

Viacero ludi na fore pise, ze pretocit E36/E46 sa im za beznych okolnosti ani nepodari.

Ja mam praveze opacnu skusenost. S uplne novymi pneu BS Turanza (225/45/17) (najazdene 1500 km) sa pretocim aj v meste na malych zakrutach, hocikedy, kedy chcem.

Rozmyslam teda, ci som

1. zly vodic (na zadny nahon jazdim prvykrat, len 2 mesiace)
2. dobry vodic
3. je to tiez podmienene silou motora - 204 hps trojliter
4. naviac je to automat

Staci pri vychadzani zo zakruty agresivne v spravnu chvilu sliapnut na plyn, a zadok uz pekne ustreli. Samozrejme DSC to behom stotin sekundy skoriguje, ale nemam z toho velmi dobry pocit. Je to OK?

Na prednych nahonoch sa mi nikdy nepodarilo dostat do smyku. Samozrejme neporovnavam, ani nevravim ze predny je lepsi, je to o inom, len poznamka bokom.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#2 Příspěvek od Killca »

spatna geometrie, tvrdy gumy mozna

nebo mas samosvor a tech dveste koni pri drzeni podlahy pri kick downu s tim pohne :-D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
george01
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: ned 10.02.2008 01:00
Bydliště: Vychodni Cechy

#3 Příspěvek od george01 »

To je divny DSC by to melo zkrotit,mam stejny typ a kdyz tohle udelam tak mi to ubere vykon nebo pribrzdi kolo.Smyk ti to povoli ale jen malinkej takze jesti jezdis bokem dvermi napred tak neni neco v poradku.
Yngwie
Registrovaný
Příspěvky: 663
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#4 Příspěvek od Yngwie »

Spatne gumy a geometrie...nemuzes ve meste chytat smyky
srle
Registrovaný
Příspěvky: 921
Registrován: ned 01.05.2005 00:00

#5 Příspěvek od srle »

mas vzadu uzky gumy. dej siri a neslap na to. jinak je to normalka.
DominikB
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: sob 12.07.2008 00:00

#6 Příspěvek od DominikB »

Geometria je OK, a gumy su nahustene plynom, na chlp presne podla predpisu.

DSC to vzdy okamzite skroti, takze bokom prakticky nejdem nikdy, je to len kratka chvila, kedy citim, ze zadok sa uz neudrzal na ceste pod silou, ktora sa ma na cestu preniest.

Deje sa to takmer vzdy ked chcem na akejkolvek ostrejsej zakrute (napriklad zname oblukove zjazdy z mosta), pricom pri vychadzani dam kickdown, volant este nie je narovnany, a uz to smyka.

Podozrievam skor prave ten kickdown a trochu hlupejsi automat. Predsalen, podradovat o 2 stupne (to tusim robi kickdown automaticky) v 70% dlzky zakruty a akcelerovat naplno je trochu nezvykle.
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#7 Příspěvek od CZAirwolf »

Automat ma dva stupne kickdownu. A davat kickdown v zatacce o dva stupne je dost slusne o hubu :roll:

rekl bych ze je to kombinace:

1] agresivni ridic
2] uzke gumy
3] spatne gumy

Nahod sem pripadne vypis geometrie vzadu.
Yngwie
Registrovaný
Příspěvky: 663
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#8 Příspěvek od Yngwie »

DominikB píše:Geometria je OK, a gumy su nahustene plynom, na chlp presne podla predpisu.

DSC to vzdy okamzite skroti, takze bokom prakticky nejdem nikdy, je to len kratka chvila, kedy citim, ze zadok sa uz neudrzal na ceste pod silou, ktora sa ma na cestu preniest.

Deje sa to takmer vzdy ked chcem na akejkolvek ostrejsej zakrute (napriklad zname oblukove zjazdy z mosta), pricom pri vychadzani dam kickdown, volant este nie je narovnany, a uz to smyka.

Podozrievam skor prave ten kickdown a trochu hlupejsi automat. Predsalen, podradovat o 2 stupne (to tusim robi kickdown automaticky) v 70% dlzky zakruty a akcelerovat naplno je trochu nezvykle.


Hehe kamo, tak jsis odpovedel sam...v zatacce kdyz nejsi na vyjezdu kickdown...ani DSC ti ne mokru nemusi pomoc. Davej si pozor.
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina

#9 Příspěvek od Tehu »

heh jak pises, radim trochu setrneji na plyn a zvyknes si :wink:
Syrup
Registrovaný
Příspěvky: 926
Registrován: sob 05.01.2008 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Syrup »

tak je snad logicky ze kdyz ve 3/4 zatacky kdyz jeste nemas srovnanej volant a kickdown ti podradi o 2 stupne (to tomu musis davat asi slusne napit) .. tak ti to ustreli jako prase, ne?
alfi666
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: ned 14.09.2008 00:00

#11 Příspěvek od alfi666 »

:D:D sranda... ze slapnem na krk tomu trojlitru lenivemu v zakrute a to prasa mi vyhodi zadok... no kto by to povedal :smich2: to bude asi proti zakonom fyziky ;)
Whisky
Registrovaný
Příspěvky: 822
Registrován: úte 22.08.2006 00:00
Bydliště: Trebeach
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Whisky »

jasny slapes na plyn, proste mas tam koniky, to mi dela taky :) spis si to delam sam nekdy, ale mozna je smes pneumatik taky trochu tvrdsi nez obvykle
Ranger_Zx
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: stř 24.01.2007 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Ranger_Zx »

Jednoduse si vyzkousej jizdu bez pridavani plynu - napriklad rychla myska pri objizdeni pomyslne prekazky tam, kde je dost prostoru na chybu a uvidis, jak se tve auto v takove situaci chova.

BMW 3er nastavene s tovarny pri hodne prudkem strzeni rychle stoci smer a pak se mirne chvili sune slidem nez se zase vsechny kola vrati do plynuleho odvalovani. Kazdopadne cele je to citelne a stabilni. Pokud by te tento manevr az prilis snadno otocil dokola nebo te posilal do nezvladatelneho ci nepredvidatelneho smyku - pak mas problem s nastavenim podvozku / podvozkem.

Pokud je vyse uvedena situace OK a pretacis se jen na vyjezdu ze zatacky, je to jasne, konici se ti bouri :).
streety

#14 Příspěvek od streety »

Jestli jsi zvyklý na nějakou slabou paštiku, které musíš šlapat na krk, tak je klidně možné, že dáváš moc plynu. Co já jezdil 330d (204PS) v automatu cca půlroku převážně v zimě, tak jsem neměl sebemenší problém s přetáčivostí, ale zase když jsem chtěl, tak jsem ji poslal dveřma napřed i na suchu bez žádné námahy. Zimáky 17" 215ky a letňáky 225/40/18 a 255/35/18. Každopádně zkouknout geometrii není ke zlu.
Odpovědět