Prosím o radu,
budu dávat do mé 328i samosvor z m3, při té příležitosti bych chtěl odpojit ASC i se škrtící klapkou kde se dá získat trochu koní jak psal
HANZ:
"ASC má samostatnou škrtící klapku s menším průřezem-omezení, lze nahradit mostem sání (gumová hadice) z modelu Z3M US verze, tato úprava má přinést cca 9PS, z klapky lze demontovat snímač natočení a nechat zapojen + do konektoru el motoru ovládání této klapky umístit silnější odpor k simulaci odběru. Poté demontovat kontrolku v palubce- ABS funguje, ASC je nefunkční (vhodné spojit s instalací samosvoru, např. z M3 převodový poměr 3,15… auto lépe akceleruje)."
Potřeboval bych číslo ETK na tu gumovou hadici z Z3M a trochu nechápu ten silnější odpor (co tam mám použít)
Proč nekoupíš jednoduše hadici pro motor bez ASC? Č. dílu 13 54 1 703 588 (stejná pro 323 a 328), cena 301 Kč vč. DPH
Dále by bylo vhodné vyměnit hadici k volnoběžnému ventilu, č. dílu 13 54 1 740 159 (je jiná než na motor s ASC), cena 197 Kč
a co vyměnit kompletně sání za větší z modelu M50 včetně škrtící klapky, která je myslim taky větší a pak teda i kleno sání a pokud nemáš hřiba tak i airbox
castro píše:a co vyměnit kompletně sání za větší z modelu M50 včetně škrtící klapky, která je myslim taky větší a pak teda i kleno sání a pokud nemáš hřiba tak i airbox
U mne by nastal problém s LPG vstřikováním keteré by se muselo předělat což se mi zdá zbytečné. Takže pokud ta hadice bez problému nahradí ASC klapku tak to je jednoduché...
Někde jsem viděl nákres a foto, jak upravit motorek ASC tak, aby na něj šel nabastlit snímač polohy klapky ASC aby to nedávalo to chybové kódy a nerozsvěcovala se kontrolka ASC.
Nemám zatím samosvor a vadily mi zásahy ASC na křižovatce, tak jsem v první fázi odstranil jen klapku z hřídelky ASC, aby mi zůstala zachována funkce +T. Hadice mám objednané, druhou fácí bude odstranění tělesa klapky ASC a výše popsaná úprava motorku ASC.
V hlubokém sněhu, kde je potřeba se rozjet. Případně auto rozhoupat je opravdu lepší ASC vypnout. Ale při běžné jízdě to jest např. v kopci na sněhu je (troufám si říct) i lepší ASC než samosvor. Mám vlastní zkušenost rozjetí se na zledovatělé cestě do mírného kopce. ASC šlapalo nádherně. Nečekal jsem že se nerozjedu. 8)
myslim že je to uplne jedno, jen když je špéra a aktivní ASC+T tak jezdit lehčí nohou aby to nezabíralo ( nebrzdilo ) kola v případě prokluzu, pak by to šlo proti sobě a možná by se třeba mohli chtít kroutit kotouče, ale to snad jen v případě že by někdo chtěl driftovat na sněhu se zapnutýnm ASC+T což ej uplná kravina... když chci drift tak přece vypnu ASC...
A třeba 2,8i má vzadu ventilovaný kotouče, tak ty budou odolnější než jednoduchý... nevim jak je na tom 323i a 325i s brzdama vzadu.
castro píše:myslim že je to uplne jedno, jen když je špéra a aktivní ASC+T tak jezdit lehčí nohou aby to nezabíralo ( nebrzdilo ) kola v případě prokluzu, pak by to šlo proti sobě a možná by se třeba mohli chtít kroutit kotouče, ale to snad jen v případě že by někdo chtěl driftovat na sněhu se zapnutýnm ASC+T což ej uplná kravina... když chci drift tak přece vypnu ASC...
A třeba 2,8i má vzadu ventilovaný kotouče, tak ty budou odolnější než jednoduchý... nevim jak je na tom 323i a 325i s brzdama vzadu.
nejde o brzdy, jde o ten svor, kterému to musí zničit lamely...
a samozřejmě, že když bude někdo chtít driftovat tak vypne ASC+T, nicméně pořád může podle mě dojít k situacím, kdy to bude zabírat proti sobě, protože přiznejme si, že člověk co si do auta s ASC+T dal svor, tak si ho tam dal s určitým úmyslem a zájmem...takže životnost toho diferáku se snižuje, i když se mohu mýlit, dohromady jsem to nikdy neměl, měl jsem jen ASC+T a teď mám jen samosvor...
pak neni nic jednodušího než to před každou jízdou vypnout... tak to dělám ted já. Někdy se asc hodí i za cenu že to jde proti samosvoru, třeba někde kde je blbej povrch a na mokru to tam ustřeluje nebo když se to půjčuje nějaký ženský co nemá páru co je to náhon na zadek. Jinak jo, ty lamely to bude opotřebovávat, ale tak když mam aktivní asc tak jezdim klobouka, když jedu plnej, automaticky ten nesmysl vypínám..