Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

rada na zamknutí vs. zavření oken

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#21 Příspěvek od jarda »

díky, hned zítra to vyzkouším...

přesně tohle jsem v etm hledal, ale nenašel... kudy to tam posílá origo dálka... myslel jsem že se na tyhle ročníky nedávala..

no kdyby to šlo takhle bez diod, to by byla nádhera
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#22 Příspěvek od Killca »

jarda píše:díky, hned zítra to vyzkouším...

přesně tohle jsem v etm hledal, ale nenašel... kudy to tam posílá origo dálka... myslel jsem že se na tyhle ročníky nedávala..

no kdyby to šlo takhle bez diod, to by byla nádhera
na tyhle rocniky se prave normalne davala, v etm strana 300, seznam pinu na jednotce ZVM 2 mysim
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#23 Příspěvek od jarda »

Killca píše:
jarda píše:díky, hned zítra to vyzkouším...

přesně tohle jsem v etm hledal, ale nenašel... kudy to tam posílá origo dálka... myslel jsem že se na tyhle ročníky nedávala..

no kdyby to šlo takhle bez diod, to by byla nádhera
na tyhle rocniky se prave normalne davala, v etm strana 300, seznam pinu na jednotce ZVM 2 mysim
nj, už vidim v čem byl problém... dálka ovládá alarm a alarm ovládá centrál, tudíž na diagramu centrálu jsou vidět jen dva neoznačené dráty z alarmu.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#24 Příspěvek od jarda »

one more question - odkud berete signál že jsou otevřené dveře?

Z levých je to br/gr/ge a z pravých bl/br/ge, ale když se budu chtít napíchnout na oba, budu tam muset dát diody na usměrnění toku, což se mi nechce, bohužel takhle to má i origo alarm.

Není an to někde vhodný společný drát? Určitě někde v osvětlení interiéru, ano,ale to jednak zhasíná se spožděním a jednak drát z jednotky centrálu do světla funguje opačně než chci, tzn. +12 je na něm když světlo nesvítí a 0 když ano.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#25 Příspěvek od Killca »

diody to chce, ja je davam vsude kde muzu, tak je tam taky nacpi, jen to zabere o 3 minuty vic sranim se s diodama no, ale pak to funguje
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#26 Příspěvek od jarda »

hm tak s diodama celkem zajímavý jev. Udělal jsem si pomocí dvou diod takové Véčko které pustí proud z obou otevřených dveří jen do alarmu ale ne naopak, zapojil a nefunguje. Nejdříve jsem myslel že jsem snad dal ty diody opačně, ale ukázalo se že nikoliv... problém je v tom, že do alarmu mi nyní otevřené dveře nedávají cca +12.5V jako předtím, ale jen kolem +11.03V. Myslel bych že to bude jedno, ale zjevně není..
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#27 Příspěvek od Killca »

tak jestli dava takle min, tak je nekde spatny slaby spoj, ja sem takle jednou spojil draty a diody do rychlospojky a byla uz nejaka mrdla, tak to sice vodilo ale s odporem, takze nizsi napeti, tak zkus poradne ocistit dotykajici se casti a pak napojit k sobe znovu
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#28 Příspěvek od jarda »

Já myslim že to bude tim že jsem koupil diody stavěné na příliš velké proudové zatížení. Sice ano, mam tam rychlospojky, ale když jsem měřil kterým směrem to vlastně ten proud pouští tak mi multimetr ukazoval na těch diodách samotných asi 3 ohmy... koupím nějaké menší a zkusím to s nimi..
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#29 Příspěvek od Killca »

jarda píše:Já myslim že to bude tim že jsem koupil diody stavěné na příliš velké proudové zatížení. Sice ano, mam tam rychlospojky, ale když jsem měřil kterým směrem to vlastně ten proud pouští tak mi multimetr ukazoval na těch diodách samotných asi 3 ohmy... koupím nějaké menší a zkusím to s nimi..
jhaky mas? s fxem pouzivame P600k a dycky jeli OK no, ale mozna by to chtelo taky mensi, jinak vystup z diody je ve smeru kde je na konci valecku svetly prouzek :wink: :D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#30 Příspěvek od jarda »

no to už vim taky :) všechno je holt jednou poprvé...

Teď jsi mě znejistěl.. nevim přesně jaké jsem tam dal, nemám to u sebe, ale ty hodnoty byly hodně podobné těm P600k... možná to nakonec bude opravdu rychlospojkou... nemáš náhodou po ruce tu diodu a multimetr že bys mi změřil jaký je na ni odpor?
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#31 Příspěvek od jarda »

hm dnešní pogooglení ukázalo že všechny tyhle diody vykazují úbytek napětí cca 0.7V

znamená to že diody budu mít asi ok a problém bude jinde... proč mi to kua nefunguje? Když otevřu dveře, do alarmu mi to dává 11 a něco voltů (změřeno multimetrem), ale on na to nereaguje. Bez diod to fungovalo :roll:
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#32 Příspěvek od jarda »

vyřešeno 8)

měl jsem tam ty diody opačně, myslel jsem že na dveřích je plus a na alarmu mínus, ale ono je to opačně, dveře při otevření pouze dají alarmu zem.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
vonderka
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: pon 26.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od vonderka »

no a me je to obcas zavre a obcas ne to samy mi dela i nadrz ted,uz nevim co s tim.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#34 Příspěvek od Killca »

vonderka píše:no a me je to obcas zavre a obcas ne to samy mi dela i nadrz ted,uz nevim co s tim.
jako jak obcas, jakoze jedes a samo se to zamkne treba po pul hodine jizdy? nebo kdyz odchazis od auta a zamykas a ono nic?

to mozna zase budou natrhany draty v prechodu z kastle do vika kufru (leveler by zaril ze to muze zase rict :-D ) koukni se na ty draty a napajej zase k sobe jak patri, kdyz to nebude ono, tak mozna i natrhly draty v ohybu dveri
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
vonderka
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: pon 26.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od vonderka »

Killca píše:
vonderka píše:no a me je to obcas zavre a obcas ne to samy mi dela i nadrz ted,uz nevim co s tim.
jako jak obcas, jakoze jedes a samo se to zamkne treba po pul hodine jizdy? nebo kdyz odchazis od auta a zamykas a ono nic?

to mozna zase budou natrhany draty v prechodu z kastle do vika kufru (leveler by zaril ze to muze zase rict :-D ) koukni se na ty draty a napajej zase k sobe jak patri, kdyz to nebude ono, tak mozna i natrhly draty v ohybu dveri
ok kouknu ma to a pak ti dam vedet
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#36 Příspěvek od jarda »

EDIT: ukázalo se že přesně takhle to nepůjde, viz další příspěvky


Kucí, hele co jsem vymyslel (týká se aut se ZVM BEZ AUTOMATICKÉHO DOJEZDU OKEN při podržení klíče ve druhé poloze, tedy u aut kde nestačí prodloužit zamykací impulz):

Když zamknu dálkou, alarm dá na LOCK na chvilku +12V. Prodlužovačem impulzu z tuning shopů za cca 150kč dokážeme tento impulz prodloužit na X sekund. Ale kam s ním? Jsou dvě možnosti:

1) první možnost nabízí návod k samotnému prodlužovači impulzu - zkombinovat tento impulz s relé (kvůli zatížení) a pohánět jím přímo motorky oken ve dveřích. Tohle řešení se mi nelíbilo, proto jsem vykoumal, že

2) nejlepší by bylo dát pouze signál aby se okna zavřela, ale nemuset řešit napájení motorků. Toto v zásadě dělají ovladače elektrických oken. Stačí se tedy připojit přímo na ovladače, až na jeden háček. Při zavřeném a zamčeném autě ovladače nefungují. Kdo za to může? Může za to takzvané Comfort Relay. Funkce Comfort Relay spočívá v tom, že napájí mechanizmus stahování oken i po vytažení klíčku ze zapalování. Našim cílem tedy bude "zblbnout" comfort relay tak, aby napájelo mechanizmus stahování oken i v době kdy alarm zamyká. Comfort Relay je klasicky ovládáno jednotkou centrálního zamykání (ZVM) a to tak, že pokud má comfort relay fungovat, na pinu 9 jednotky ZVM musí být zem. (toto ještě musím ověřit, možná je to opačně). Co tedy potřebujeme je spojit (nebo rozpojit) v pravý čas pin 9 a zem. Na to použijeme klasické relé z obchodu z elektra za 35 korun. Výsledkem snad bude, že v momentě kdy
alarm vydá signál lock se aktivuje comfort relay, motorky stahování oken dostanou 12V a přes ovladače elektrických oken dostanou signál aby okna zavřeli.

Vyzkouším co nevidět, zatím to sem píšu pro případ že by si někdo chtěl hrát paralelne se mnou...

EDIT: to co jsem napsal platí pro čtyřdveřové modely. U coupe není comfort relay, ale uzemňuje se přímo mechanizmus stahování oken tím samým pinem 9 na jednotce ZVM. Alternativou pro sedany by tedy bylo zapojit vlastní relé paralelně s comfort relay, ale nikoliv pro coupe.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#37 Příspěvek od Killca »

kurna ty si koumavej ocas :-D ale jo, nejak bychom to zbastlit mohli, uz me ty okinka taky trochu zerou, ale pokud se okinko stale kouse, tak to automaticky zavirani nema cenu, protoze stejne nevyjede
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#38 Příspěvek od jarda »

Mno tak jsem to o víkendu zkoušel. Výsledkem je střídavě oblačno.

Dobré zprávy (ověřeno - funguje):
- na to aby se vytáhlo okno stačí na několik sekund uzemnit černý drát z ovladače okna, auto si vše uhlídá samo (např. kdy přestat..).
- na to aby okna měla napájení stačí uzemnit pin 9 na řídící jednotce ZVM.

Špatné zprávy:
- bude nějak potřeba zajistit aby se okna nezavírala když je zaplé zapalování, protože když mě alarm na cestu automaticky zamkne tak mi nyní také vyjedou okna
- není jisté zda stačí uzemnit ovladače oken a ZVM stejným signálem, nebo zda je to potřeba udělat postupně - nejdříve ZVM aby comfort relay stihlo sepnout a až potom ovladače. To jsem ještě nestihl vyzkoušet.

Jisté je, že tudy cesta vede, aktuálně mi při zamčení samy vyjednou okénka, ale má to háček - musí být otevřené dveře :)
O dalším průběhu budu informovat ;)
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#39 Příspěvek od Killca »

joto ze musi byt otevrene dvere pri vyndanem klicku je normalni no, u evropy, me t jde jen pri zavrenych :-D

ale jinak my mame jen centraly, takze nam zamceni pri nastartovanem motoru nehrozi, ale je to teda bastl samozrejme :-D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#40 Příspěvek od jarda »

aaand... we are done !!

Ukázalo se že pin 9 a ovladače stačí uzemnit současně, takže... tramtadadaá... finální řešení vytažení okének při dálkovém zamčení pro auta která původně nemají vůbec nic:

-Koupit prodlužovač impulzu M03 za 150kč a dvě diody.
-Impulz LOCK z dálky napojit na + (červený drát) prodlužovače.
-Modrý (-) a hnědý drát prodlužovače uzemnit
-Jeden žlutý drát prodlužovače napojit na pin 9 na ZVM (fialově žlutý drát)
-Druhý žlutý drát prodlužovače napojit přes diody na černý drát z každého ovladače oken

V tomto momentě funuguje dojezd oken při zamykání. Pokud navíc alarm zamyká automaticky po nastartování a my nechceme aby nám pokaždé zavřel okna, přerušíme druhý žlutý drát rozepínacím relátkem které necháme ovládat přes spínaných 12V, tím pádem dovírání nebude fungovat při zapnutém zapalování.

V případě jakýchkoliv dotazů mě neváhejte kontaktovat 8)
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Odpovědět