Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 320i E46 - Cukání při řazení, vibrace ve 160km/h - Pomoc

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
MaKI
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pon 26.05.2008 00:00
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od MaKI »

Ze zoufalosti, jsem volal do Renocaru, popsal problem.

Hardyspojka - Nemožno (automechanik ji musel vidět když měl rozebranou převodovku a poškozenou by ji tam určitě nenechal)

Kardan - Vyloučeno

Uložení diferáku = jedna z pravděpodobných možností, Renocar servis potvrdil, že by se měli zkontrolovat všechny gumové sračičky.

Problém v motoru - Otevřel toto téma pán z Renocaru :-(

A já už začínám mít pocit že jsem si měl nechat auto s pičou ve znaku!
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#22 Příspěvek od Susi »

BMW je sportovně laděný auto. Není to jen o designu, ale hlavně o jízdních vlastnístech- podvozku, motoru, řazení. Můj osobní dojem je, že víc než na jakymkoli jinym autě se na BMW pozná, jestli "cejtíš" motor.
Moje poslední auto byla Xantie, tam jsem mohl řadit jak jsem chtěl a vždycky se všechny nedostatky schovaly do "gumovýho" motoru, měkýho podvozku, sedaček atd...

Chci tím vším říct, s BMW člověk musí umět jezdit - vědět kdy sešlápnout spojku v kterejch otáčkách, kdy a jak ji pouštět.

Když jsem auto koupil, nebyl jsem téměř schopnej udělat "dravej" rozjezd 1-2-3, aniž by mi to necukalo při řazení. Pak jsem auto půjčil auto jednomu servisákovi, kterej má Baworáky x let a ukázal mi, jak krásně se to dá... :wink:

Dodnes na to přicházím.. :wink:

Pokud jsi doteď jezdil v naftovym renoltu (podobně jako já), zatím bych to neřešil opravama... :wink: :)
srle
Registrovaný
Příspěvky: 921
Registrován: ned 01.05.2005 00:00

#23 Příspěvek od srle »

MaKI píše:Pokud ovšem zařadím jedna a auto roztáhnu zhruba do 3- 4.5tisic, potom sešlápnu spojku zařadím dvojku, tak ve vteřině kdy spojku sešlápnu, otáčky sletí na 1500 a níž a po pouštění spojky dojde k takovému tomu pohybu celého těla dopředu, dozadu :-(. Ale naopak, když jedu na vyšší rychlostní stupeň 3, 4 a řadím na 4, 5, a motor točím dostatečně vysoko, kolem 5000, tak mohu pustit spojku rychle a přechod je plynulý.


nerikam, ze vim jaka je spravna odpoved, ale myslim si, ze je to vcelku normalni, paklize takto vytocis motor a pomalu radis z 1 na 2. nez prezadis, otacky spadnou pod hodnotu, ktera odpovida druhemu stupni, pustis spojku a dojde k cuknuti pri vyrovnani otacek motoru a rychlosti otaceni kol. kola o neco zpomali a to te hodi dopredu. motor se naopak roztoci a jakmile se tak stane, povoli negativni zrychleni a ty mas pocit, ze to tebou cukne dozadu. je to dany malou energii, ktera je v setrvacniku a ten rychle ztrati otacky. pri vyssich rychlostech je uz roztocenej natolik, ze otacky jen tak neztrati a tudiz ty nepocitis zadny cuknuti. reseni je tezsi setrvacnik, ktery dele udrzuje otacky, ale zase ma nevyhodu ze se hur roztoci. ja tohle pocituju na aute uz od nova. proste musis udrzovat otacky motoru v prijatelnem rozmezi a menuzes ocekavat, ze pri raketovem startu nebude nic citit.
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#24 Příspěvek od Susi »

srle píše:
MaKI píše:Pokud ovšem zařadím jedna a auto roztáhnu zhruba do 3- 4.5tisic, potom sešlápnu spojku zařadím dvojku, tak ve vteřině kdy spojku sešlápnu, otáčky sletí na 1500 a níž a po pouštění spojky dojde k takovému tomu pohybu celého těla dopředu, dozadu :-(. Ale naopak, když jedu na vyšší rychlostní stupeň 3, 4 a řadím na 4, 5, a motor točím dostatečně vysoko, kolem 5000, tak mohu pustit spojku rychle a přechod je plynulý.


nerikam, ze vim jaka je spravna odpoved, ale myslim si, ze je to vcelku normalni, paklize takto vytocis motor a pomalu radis z 1 na 2. nez prezadis, otacky spadnou pod hodnotu, ktera odpovida druhemu stupni, pustis spojku a dojde k cuknuti pri vyrovnani otacek motoru a rychlosti otaceni kol. kola o neco zpomali a to te hodi dopredu. motor se naopak roztoci a jakmile se tak stane, povoli negativni zrychleni a ty mas pocit, ze to tebou cukne dozadu. je to dany malou energii, ktera je v setrvacniku a ten rychle ztrati otacky. pri vyssich rychlostech je uz roztocenej natolik, ze otacky jen tak neztrati a tudiz ty nepocitis zadny cuknuti. reseni je tezsi setrvacnik, ktery dele udrzuje otacky, ale zase ma nevyhodu ze se hur roztoci. ja tohle pocituju na aute uz od nova. proste musis udrzovat otacky motoru v prijatelnem rozmezi a menuzes ocekavat, ze pri raketovem startu nebude nic citit.



Srle, souhlas.
Maki, lze udělat prudkej rozjezd bez velkýho cukání, ale chce to cvik..
Taky myslím, že co popisuješ, je normální! :wink:
MaKI
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pon 26.05.2008 00:00
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od MaKI »

Hoši dík. Zkusím to nějak rozdejchat a natrénovat. Třeba to zvládnu.

Btw, k tomu ťuknutí zespod, našel jsem tady v jednom vláknu tohle :

pokud někdo slyší rány zezadu:
zvednout auto, vzít montpáku a zkontrolovat-
1) hardy spojku (mezi převodovkou a kardanem)
2) ložisko uložení kardanu (cca uprostřed kardanu)
3) silentbloky diferenciálu (2x vzadu na víku nahoře-nesmí mít otřepy-prasklinky), přední šroub diferenciálu (utžený, povolený, vymletý a pod)
4) kontrola stavu poloos (dotažení unašečů, stav kloubů)
5) montpákou zkusit odpáčit 4x silentbloky uložení zadní nápravy do kastle
6) občasné rány při řazení 1-R-1 může dělat končící samosvor
7) rachocení dělá vytržené horní uložení zadních tlumičů

Né prosím né, ať to není bod číslo (6) :-(
Hyri
Registrovaný
Příspěvky: 1149
Registrován: ned 09.10.2005 00:00
Bydliště: Bratislava okolie
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Hyri »

urcite to neni normalne ... neiektore veci napr gumove sa na pohlad tvaria ze su ok aj ked nejsu ... toto vydim bud hardy,uloz kardanu,sb difu, +- veci okolo toho ... treba videt ... nekomu pomoze vymena hardy nekomu ulozeni kardanu...
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#27 Příspěvek od Killca »

pri razeni 1r1 mi to obcas trochu jemnounce klepne no, to je jasnej diferak no, tak jestli ti to dela tak brzy brzy :) jinak ale u tebe bych to stejne videl na hardynu i kdyz pises ze je dobra nebo na to stredovy lozisko na kardanu no, i kdyz nevim, kdyz rikali v bmw ze ne, tak jedine ten difer no a to jako fakt ze jo, se stane

muzes zatim zkusit koupit a vymemnit ty sialce na diferu, je to asi nejlevnejsi zalezitost
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Kubais
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Moravský Krumlov
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Kubais »

MaKI píše:

Nyní po výměně, je to tak, že pokud se snažím spojku pouštět pomalinku a více méně se nesnažím rozjíždět rychleji, tak je přeřazení plynulé. Pokud ovšem zařadím jedna a auto roztáhnu zhruba do 3- 4.5tisic, potom sešlápnu spojku zařadím dvojku, tak ve vteřině kdy spojku sešlápnu, otáčky sletí na 1500 a níž a po pouštění spojky dojde k takovému tomu pohybu celého těla dopředu, dozadu :-(. Ale naopak, když jedu na vyšší rychlostní stupeň 3, 4 a řadím na 4, 5, a motor točím dostatečně vysoko, kolem 5000, tak mohu pustit spojku rychle a přechod je plynulý. Nevím, už v tom jeli dva lidi, každý vymýšlí akorát hromadu nesmyslů.


Tak přesně co tu popisuješ bude asi i můl problém, jak auto víc vytočim na jedničku a řadím tak rána. Někdy i ta rána(ale slabší) se ozve i při obyčejnému řazení 1 na místě,ale ja vyřadím a zařadím 1 znova tak nic. Taky to soudím že s tím moc neumím jezdit, přecijen je to výkonově úplně někde jinde. Tak čas ukáže kde je problém..
Duri
Registrovaný
Příspěvky: 790
Registrován: ned 29.04.2007 00:00
Bydliště: MA
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Duri »

ja osobne to vidím na 8+9 alebo 1 na obrázku

už sa také ťukanie aké opisuješ neraz vyriešilo výmenou týchto srandičiek
Přílohy
MTQxMjcyX3A=.jpg
MTQxMjcyX3A=.jpg (73.74 KiB) Zobrazeno 635 x
MaKI
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pon 26.05.2008 00:00
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od MaKI »

zitra pri vymene celniho skla, to necham zkontrolovat. Kez by to bylo Ono. ;-)

dik za radu
MaKI
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pon 26.05.2008 00:00
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od MaKI »

Takze jsem trosku zklamanej, pristi tyden jedu do Chorvatska a vim prd. Bohuzel diky vymene skla a schnuti lepidla a obvyklemu patecnimu navalu lidi co si vzpomenou ze potrebuji pred vikendem vymenit termostat atd. Se auto nedostalo na zvedak. Ale buhvi jak to bylo. Majitel firmy pan Šimek byl na dovolene a vrati se až v pondělí a plně chápu, že se nikomu pracovat v pátek do 6 hodin nechce :-(

Každopádně mi to nedalo a chtěl jsem si být 100% jist. Zajel jsem si proto do BMW Renocar Brno. ;-) Otviracka do 18:00. U recepce se me hezky zeptala slecna co potrebuji. (byl jsem tam prvne v zivote). Rikam chtel bych, jestli by mi nekdo nemohl ze servisaku projit auto, "Za mnou pane" odvetila. Tak jdu smerem pod schodiste. Kde se me pan zepta co potrebuji, asi ho znam uz po telefonu, protoze kdyz se me pta "Co mate za auticko?" se mi zda povedome. No nicmene se dovidam to co vim celou dobu, jsme absolutne obsazeni az do 17.7.2008. Rikam no dobre. Tak jestli by to se mnou nemohl projet nejakej mechos. :-) Treba na to kapne, kdyz to na zvedak nemuze. :-(

Ok cekam pet minut a zaslicham rozhovor dvou zamestnancu. "Ma prijet velkej kapo (asi nejakej reditel)". Ani jsem to nedoposlouchal starsi pani v letech se me pta co potrebuji, jestli se me nekdo venoval :) rikam ze cekam na mechanika. Za minutu na to vchazi starsi pan a pta se : "To jste vy. No tak pojdte projedem se."

Vysledek. Jsem asi opravdu lama, nebo nevim co delam spatne (treba chodim v patek do servisu pred zavirackou :-D )

Po asi 5 koleckach poskakovani, neustaleho mackani spojky, couvani atd., po parkovisti kolem celyho Renocaru, kdy uz typek v servise, ktery ma zrejme na starost zavoru, z nas uchcava, se dovidam tohle.

(Servisak) - To je spojka.
(Ja) - Ta je ted, menena.
(Servisak) - Jaka?
(Ja) - LUK a setrvak taky LUK.
(Servisak) - Hmm, pokud jste tam mel LUK a mate tam znova LUK, tak nevim, zacina nejakou story o E46tkach ze byly zkusenosti, ze se kroutily lamely. U toho se zkousi rozjizdet, radit, couvat atd.
(Ja) - No me spis ted zarazi to tuknuti zespod auta.
(Servisak) - Zkousi, se rozjet na zpatecku a seslapuje spojku.
(Auto) - Tuk
(Auto) - z R na 1 - Tuk zezadu.
(Dojem) - Pripada mi ze servisak dela jako by to neslysel, nebo je to neco normalniho.
(Servisak) - No to je normalni s tim nic neudelate, to jsou vule v prevodovce, ta je pod nohama.
(Ja) - Nechapu.
(Servisak) - Proc jste menil tu spojku?
(Ja) - Zabirala nahore, setrvak byl rozesranej, a lozisko taky, tak se to vymenilo cela sada.
(Servisak) - Prokluzovala?
(Ja) - Ne
(Servisak) - Hmm, proc to menite, ja mam nalitanejch 230tisic a nikdy jsem to nemenil.
(Ja) - No chci to mit alles ordnung :D
(Servisak) - Vykaslete se na to, chce to trochu cviku, kdyz pujdete z jemna tak je to v poho. To tukani zespod, s tim nic neudelate.
(Ja) - Takze to nemam resit.
(Servisak) - Ja myslim ze je to zbytecne.

Ja uz se na to ale doopravdy vykaslu. Copak jsem paranoik ? :lol:

Asi jo :-D

Btw, nevím proč v Renocaru jsem si připadal jako úplnej SOCAN! :D

Cekam ted odpovedi typu : " PROČ TAM LEZEŠ??? ", nebo "ASI SEŠ OPRAVDU PARANOIDNI!" :-D , nebo "TAK SE NA TO VYSER A NAUČ SE S TÍM JEZDIT!"
droban
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: pát 23.06.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od droban »

to bouchani se uz mnohokrat resilo a stejne se na nic neprislo, ja kvuli tomu menil celou prevodovku, spojku loziska atd. a stejne to porad dela, proste vule mezi motorem a zadni naprvou to mi rekli vsude,proste to neni novy auto, nekdo menil aji celej diferak a karadan a taky nepomohlo, kazdy druhy BMw tohle ma aspon v kterejch sem jel, tak se na to vyprdni, to bys musel vymenit pul auta :D
srle
Registrovaný
Příspěvky: 921
Registrován: ned 01.05.2005 00:00

#33 Příspěvek od srle »

hele, temer s jistotou vim, ze tuk pri razeni jednicky a zaptecky je hardyna. delalo mi to a v zime jsem ji nechal menit a zmizelo to. pak jsem prasil na strahove a s jistotou vim, ze jsem ji natrhl, a dela to znova. ted se chystam nechat ji vymenit zase.... muzes to vyzkouset taky tak, ze kdyz jedes po dalnici tak 150 a pustis plyn tak by mela byt slyset takova tupa rana odzadu, nijak vyrazna, spis jen pri vypnutem radiu to uslysis.
MaKI
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pon 26.05.2008 00:00
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od MaKI »

Nazdarek lidičky, všem moc děkuju za rady. :-) Už na všechno kašlu. Jsem paranoik a všechno je v naprostém pořádku. Auto jezdí :-) a to je dobře. Nějaký ťukání mě už nerozhází. Jenom se tak zeptám poslední otázečka. Slyšel jste někdy někdo o tomhle? Já nejsem automechanik, takže nevím.

http://www.zeckhausen.com/cdv.htm

Měl by to být nějaký zpožďovací ventil na spojce. :-) To jenom pro ty lidi co neumí řídit jako já :lol:
Přílohy
Zpožďovací ventil spojky pro plynulejší řazení :-D
Zpožďovací ventil spojky pro plynulejší řazení :-D
CDV_3-Series_exploded.jpg (71.11 KiB) Zobrazeno 998 x
E70_rider
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pon 07.01.2008 01:00
Bydliště: vsude mozne
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od E70_rider »

Patiku patiku, vyser se na to kup si poradny audio a jezdi stim radne nahlas at neslysis to tukani, kup si 5 bodovy pasy at to s tebou nehazi a vyser se konecne na to, az se to doopravdy posere tak budes resit opravu. Zbytecne se akorat stresujes UZIJ SI RADSI KARU
3nge
Registrovaný
Příspěvky: 475
Registrován: ned 30.01.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od 3nge »

No pokud se to bude zhorsovat , tak si urcite nech zkontrolovat ulozeni zadni napravy do kastle.
MaKI
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pon 26.05.2008 00:00
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od MaKI »

Zná tento ventil někdo, nebo je to jenom tahání za nos. Protože mi připadá po pár příspěvcích, že s tím má problém hromada lidí. :-)

Snažil jsem se přeložit pár odstavců ze stránky :

http://www.zeckhausen.com/cdv.htm

Máte problémy s řazením vašeho BMW 320i, 325i, nebo 330i?

Mnoho modelů BMW s 5ti nebo 6ti stupňovou manuální převodovkou má Spojkový Zpožďovací Ventil (CDV) instalovaný už ve výrobě. Tenhle ventil je příčinou trhaného řazení na vašem BMW a dělá řazení obtížným, i když jste řídili auto s manuální převodovkou celý život. Pokud ho vyměníte za Zeckhausen Racing modifikovaný Zpožďovací ventil, vaše spojka bude náhle měkká a řazení bude klidné, jednoduchá úprava které by měla být dodávána už z výroby jako standard. Zvyšuje životnost vaší spojky a požitek z jízdy s vaším BMW.



Díky tomuto ventilu, nezáleží na tom jak rychle zvedáte vaši nohu ze spojkového pedálu, spojka se spojí ze setrvačníkem ve stejně (pomalém) poměru. Teoreticky, to může chránit hnací soustavu od nárazů, když nezkušený řidič pustí spojku ve vysokých otáčkách. Ale v praxi, vše co dělá je že předčasně opotřebovává spojku a dělá ze zkušených řidičů lidi, kteří nehledě na 20 let zkušeností, nemohou zařadit plynule. Během parkovacích manévrů, může být prodleva velmi nepříjemná, způsobená neustálým zkluzem spojky. A během prudké akcelerace, hodně velké klouzání spojky může velice zkrátit životnost vaší spojky. Během normální, klidné jízdy, může řazení z 1 na 2 často cukat, což vede pasažéry k pochybách o vašich řidičských schopnostech. Jako řidič, můžete vidět hlavy pasažérů pohupující se směrem dopředu a do zadu během každého řazení. Ano, v duchu se vám smějí.



Prozíravě, BMW nenainstalovalo tento ventil do jejich E39 M5. Tato otřesná vlastnost při řazení by byla neakceptovatelná u jejich vysoce náročných zákazníků. Z nějakého důvodu se však BMW nezajímalo o majitele 3tí (M3), 5té, 6té série vozů, X3, X5, Z3 a Z8. Udělali špatně.


:-)...

Dejte mi někdo echo, jestli s tímhle máte zkušenost. Please.
Hrozně by mě to zajímalo, je to celkem zanedbatelná investice.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#38 Příspěvek od Killca »

vtipkujes ne? co to resis? mas papiry? benzin? auto jede? nohu? proste drz podlahu a jezdi a vybodni se na takovy pikacoviny nebo to prodej a kup si nejaky jiny auto
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
MaKI
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pon 26.05.2008 00:00
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od MaKI »

Konečně odpověď kterou jsem čekal :-) Dík.
Já už to vlastně neřeším, to byl jen taková rukavice do ringu. Když jsem slyšel, že je to úplně normální, víš jak.

Jedu teď do Chorvatska, tak se tady mějte. :-) Čus.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#40 Příspěvek od Killca »

hej ja se tu valel pod stolem kdyz sem to videl :D tak si to na dovce uzi a pak rekni jak si zajel novou spojku a celkove si poradil s pedaly :D zdar
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět