Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

výměna ložisek na ojnicích M52 / setrvák

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od castro »

Má tady někdo zkušenost s výměnou ložisek na ojnicích/klice u motoru M52?

http://bmwfans.info/original/E36/Cou/32 ... l-11_2077/

Chtěl bych je nechat vyměnit ale nevim jak moc je to náročnej zákrok na práci. Tak se chci optat jestli už to někdo dělal, jestli to jde třeba měnit "jen" za sundání vany, nebojakékoliv jiné informace.

Od výměny očekávám zklidnění motoru - hlavně toho klepání...

popřípadě zda by to klepání mohl způsobovat setrvák, nebo načlej setrvák jestli právě neoddělává tady ty ložiska na ojnicích...?

díky za informace.
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#2 Příspěvek od JIP »

Tys přidřel motor na klice? 8O Tos tomu s tím LSD musel dávat pěkně pokouřit... :? Nojo, nemažete...klepeto... :lol:
Je nutné důkladně zkontrolovat kliku, jestli nebude poškozená povrchová vrstva v místě uložení v šálcích a v ojničních ložiscích(většinou to jen odnesou šálky, ale pokud se chytne klika, můžeš šály měnit do alelujá). Myslím si, že lepší bude vytáhnout a zkotrolovat i písty (hlava dolů). omrknout vůli pístního čepu, kroužky...
Pozor na zachování umístění pístů, měly by se dát na původní místo a nesmíš je pootočit... jinak se dá předpokládat, že to bude žrát olej...
Práce to je celkem časově i odborně náročná, asi bych se do toho jen tak sám nepouštěl, páč s tím u BMW nemám moc zkušeností. Každopádně věřím tomu, že levnější a rozumější varianta bude druhý starší motor.
V první řadě je ale třeba posoudit, jestli to klepání opravdu způsobuje vůle na klice a ojničních ložiskách, pravděpodobnější se mi jeví rozvody nebo dvojhmotový setrvačník...
Ápropos...už se ti podařilo vyřešit rébus s nerovnoměrným chodem motoru a slabším výkonem?
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od castro »

nee. to přidřený určitě neni.. jen mě to napadlo jestli náhodou to nezpůsobuje to slabounký klepání... ale dělá to jen někdy takže to asi nebude vyloženě tím...

spíš to vidím na ten setrvák..

výkon mi přijde v normálu, jede to perfetkně a ty otáčky už se taky klidní že to udělá opravdu jednou za čas, nicméně si myslím že ta příčina neni odstraněna. Tak nevim čim to... možná že to dělá opravdu jen ten setrvák..
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#4 Příspěvek od JIP »

Klepání dvojhmoťákem asi bude, ale na výkon by to žádný vliv mít nemělo.
Teď ten problém s výkonem a volnoběhem po zahřátí řešil někdo o pár Topiců níže a vyřešil to výměnou zapalovací cívky, tak asi bráchovi "zneprovozním" dvoulitra a budu měnit cívky pokus/omyl a snad se to taky spraví...ještě žes mi ušetřil dvojku za čidlo vačky, páč už jsem ho měl taky objednané... :?
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#5 Příspěvek od Killca »

JIP píše:Klepání dvojhmoťákem asi bude, ale na výkon by to žádný vliv mít nemělo.
to klepani muze byt setrvakem, tm nic jinyho neni a kdyz to vytocis tak to klepani cejtis v sedackach, presne jako mirda a jeho 328, podle me cim pozdeji se vymeni ten setrvak, tim driv se vytvori vule v loziskach na klice jak pise castro
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od castro »

setrváček je za hubičku... jen 19.000 s daní :) a v BMW ho mají nejlevnější... tak neváhám, zítra pro něj jdu :lol:

vadnej setrvák bude asi ničit i lamelu na spojce..

mě nepřijde že by se mi někam přenášely vibrace ale že v tom motoru tak nějak klepe jak by uplně nemuselo.. třeba jsou to jen hydroštely ikdyž ty mi přijdou že se projevují jinak..

asi zkusím ten setrvák.. myslim že by to mohla být i ta příčina občasného padání otáček na volnoběh. Výkon je v pořádku.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Huska »

Ondro nevymýšlej blbosti :-) podle mě jdeš špatnou cestou. Měnit ložiska je naprostý nesmysl.
Setrvák dej jednohmotnostní na drifty je lepší. klepání bude dělat hydroštel nebo pístní čep.... případně vadný vstřik nebo cívka.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
DC Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 2367
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: Řáholec
Klubové ID: 55
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od DC Výkonná rada »

kdyby se ti ozývali ložiska na ojnicích za chodu motoru, tak věř že bys daleko nedojel...
ty se zvukově projevujou pokud sou načatý tím, že když auto stojí třeba týden nebo dýl bez natočení motoru, tak můžou malinko zamlátit odspodku motoru, protože je tam větší vůle než má být - tu vůli vymezí olej, kterej se tam následně dostane, ale už je to znak toho že je něco špatně

nemyslím si, že by to ale byl tvůj problém
Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od castro »

asi ano... to já jen už myslím na nejhorší :-)

ten zvuk se mi moc nelíbí ale má ho téměř každá 2,8mička... každopádně setrvák vyměnim rovnou se spojkou.. jistotka je jistotka, a budu mít v tomhle alespoň klid..

Motor bych řekl že je v pořádku, olej to nežere ani při driftech.

uvidíme.. :) každopádně díky.. ;-)
Yngwie
Registrovaný
Příspěvky: 663
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#10 Příspěvek od Yngwie »

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FIDANZA- ... otohosting

Hosani mrknete na tohle, taky resim jestli vymenit setrvak... ne ze by to bylo urgentni ale jistota je jistota.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od castro »

Light Weight - More HP! to je sice krásný ale nerad bych měl třeba volnoběžný otáčky na 1200... :(
Yngwie
Registrovaný
Příspěvky: 663
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#12 Příspěvek od Yngwie »

A proc bys mel volnobeh na 1200rpm? Nerozumim jaka je souvstaznost mezi hmotnosti dvojhmotaku a volnobehem.
miramax
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: pát 02.03.2007 01:00
Bydliště: Bzenec/Vizovice
Klubové ID: 1422
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od miramax »

na e30 foru dal jeden borec, tusim s nickem "exclusive" do M50B25 v e34 duralovou nahradu za setrvak (ano vim, ze tady jde o jiny motor), cimz ho brutalne odlehcil (to je to co sleduje ten z ebay), nicmene zivotnost motoru potom vyrazne klesa, on mluvil o hodne katastrofickych scenarich...faktem je ze na sprinty si daval M5 a z nuly na sto sel nekde kolem sesti vterin...
Yngwie
Registrovaný
Příspěvky: 663
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#14 Příspěvek od Yngwie »

Zajimave...nicmene googlim jestli nenajdu nejake zkusenosti lidi co maji ten twinmass...narust vykonu ma byt jen neco malo kolem 10 az 20 ps.

vyrobce pise toto

- Engine life is also increased by using a Fidanza Flywheel. Since the Fidanza flywheel is so much lighter there is much less stress on the main bearings.

je tu nekdo, kdo by to potvrdil...ma lehci setrvak vliv na zivotnost lozisek?
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 1167

#15 Příspěvek od Pete »

z hlediska dynamiky tomu tak je
Jinak castro,nelejes do toho nahodou olej 10W60? mam pocit ze za bezných provozních podmínek ho ten motor moc nesnese.
Jo a vylagrovat klikovku, pri dodrženem intervalu vymeny oleje mi prijde při dobrém stavu motoru skoro nemožné :P Svoji kontsrukcí uložení je M52 bohate predimenzovaná.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od castro »

Pete píše:z hlediska dynamiky tomu tak je
Jinak castro,nelejes do toho nahodou olej 10W60? mam pocit ze za bezných provozních podmínek ho ten motor moc nesnese.
Jo a vylagrovat klikovku, pri dodrženem intervalu vymeny oleje mi prijde při dobrém stavu motoru skoro nemožné :P Svoji kontsrukcí uložení je M52 bohate predimenzovaná.
jo tak 10W60 tam leju, no.. teda poslední výměna byla za něj :-)

ale mam pryč od včerejška první čtvereček. A neřekl bych že je to tím olejem, ikdyž si rád nechám poradit...
men
Registrovaný
Příspěvky: 386
Registrován: pon 06.03.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od men »

Yngwie píše:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FIDANZA-ALUMINUM-FLYWHEEL-BMW-328-330-530-Z3-X5-E46-E39_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33732QQihZ002QQitemZ120261424839QQrdZ1QQsspagenameZWDVW#ebayphotohosting

Hosani mrknete na tohle, taky resim jestli vymenit setrvak... ne ze by to bylo urgentni ale jistota je jistota.
Nechci tě něják odrazovat, ale na Fidanzu neni slyšet moc chvály.
Urřitě si pročti topic o setrvákách na TF pár lidí se tam k tehle problematice vyjadřuje celkem fundovaně.

Jinak lehčí setrvák na běžní ježdění je udajně hruza.
Jinak správně řečeno při nižší váze setrváku se zvyšuje volnoběh.

Tot ve skratce co jsem pochytil, když jsem chtěl flywheel aplikovat já :wink:
Yngwie
Registrovaný
Příspěvky: 663
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#18 Příspěvek od Yngwie »

Oka prectu si TK ... mate pravdu asi to je blbost:). Alespon treba najdu nejakou alternativu.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Huska »

miramax píše:na e30 foru dal jeden borec, tusim s nickem "exclusive" do M50B25 v e34 duralovou nahradu za setrvak (ano vim, ze tady jde o jiny motor), cimz ho brutalne odlehcil (to je to co sleduje ten z ebay), nicmene zivotnost motoru potom vyrazne klesa, on mluvil o hodne katastrofickych scenarich...faktem je ze na sprinty si daval M5 a z nuly na sto sel nekde kolem sesti vterin...
trochu přeháníš, ale máš pravdu že Exclusiv má odlehčený setravák + spoustu dalších úprav. M5 si nedal ale jel téměř vyrovnaně. Mě ujel cca o auto na 300m.

too men: na běžný provoz to rozhodně není. S kamošem jsme kdysi upravovali Rapida a odlechčením cca o 30% se dal seřídit volnoběh na cca 1500ot/min ale při jakémkoli přidání plynu se to rozeštelovalo a hádalo se. DO otáček jde auto velmi rychle a u Škodovky byl problém uřadit takto rychlý nástup... takže ve výsledku se dal jiný odebraný o 15% a to už bylo relativně OK
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Odpovědět