Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
výměna ložisek na ojnicích M52 / setrvák
-
castro
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Klubové ID: 633
- Kontaktovat uživatele:
Má tady někdo zkušenost s výměnou ložisek na ojnicích/klice u motoru M52?
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/32 ... l-11_2077/
Chtěl bych je nechat vyměnit ale nevim jak moc je to náročnej zákrok na práci. Tak se chci optat jestli už to někdo dělal, jestli to jde třeba měnit "jen" za sundání vany, nebojakékoliv jiné informace.
Od výměny očekávám zklidnění motoru - hlavně toho klepání...
popřípadě zda by to klepání mohl způsobovat setrvák, nebo načlej setrvák jestli právě neoddělává tady ty ložiska na ojnicích...?
díky za informace.
http://bmwfans.info/original/E36/Cou/32 ... l-11_2077/
Chtěl bych je nechat vyměnit ale nevim jak moc je to náročnej zákrok na práci. Tak se chci optat jestli už to někdo dělal, jestli to jde třeba měnit "jen" za sundání vany, nebojakékoliv jiné informace.
Od výměny očekávám zklidnění motoru - hlavně toho klepání...
popřípadě zda by to klepání mohl způsobovat setrvák, nebo načlej setrvák jestli právě neoddělává tady ty ložiska na ojnicích...?
díky za informace.
Tys přidřel motor na klice?
Tos tomu s tím LSD musel dávat pěkně pokouřit...
Nojo, nemažete...klepeto...
Je nutné důkladně zkontrolovat kliku, jestli nebude poškozená povrchová vrstva v místě uložení v šálcích a v ojničních ložiscích(většinou to jen odnesou šálky, ale pokud se chytne klika, můžeš šály měnit do alelujá). Myslím si, že lepší bude vytáhnout a zkotrolovat i písty (hlava dolů). omrknout vůli pístního čepu, kroužky...
Pozor na zachování umístění pístů, měly by se dát na původní místo a nesmíš je pootočit... jinak se dá předpokládat, že to bude žrát olej...
Práce to je celkem časově i odborně náročná, asi bych se do toho jen tak sám nepouštěl, páč s tím u BMW nemám moc zkušeností. Každopádně věřím tomu, že levnější a rozumější varianta bude druhý starší motor.
V první řadě je ale třeba posoudit, jestli to klepání opravdu způsobuje vůle na klice a ojničních ložiskách, pravděpodobnější se mi jeví rozvody nebo dvojhmotový setrvačník...
Ápropos...už se ti podařilo vyřešit rébus s nerovnoměrným chodem motoru a slabším výkonem?
Je nutné důkladně zkontrolovat kliku, jestli nebude poškozená povrchová vrstva v místě uložení v šálcích a v ojničních ložiscích(většinou to jen odnesou šálky, ale pokud se chytne klika, můžeš šály měnit do alelujá). Myslím si, že lepší bude vytáhnout a zkotrolovat i písty (hlava dolů). omrknout vůli pístního čepu, kroužky...
Pozor na zachování umístění pístů, měly by se dát na původní místo a nesmíš je pootočit... jinak se dá předpokládat, že to bude žrát olej...
Práce to je celkem časově i odborně náročná, asi bych se do toho jen tak sám nepouštěl, páč s tím u BMW nemám moc zkušeností. Každopádně věřím tomu, že levnější a rozumější varianta bude druhý starší motor.
V první řadě je ale třeba posoudit, jestli to klepání opravdu způsobuje vůle na klice a ojničních ložiskách, pravděpodobnější se mi jeví rozvody nebo dvojhmotový setrvačník...
Ápropos...už se ti podařilo vyřešit rébus s nerovnoměrným chodem motoru a slabším výkonem?
-
castro
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Klubové ID: 633
- Kontaktovat uživatele:
nee. to přidřený určitě neni.. jen mě to napadlo jestli náhodou to nezpůsobuje to slabounký klepání... ale dělá to jen někdy takže to asi nebude vyloženě tím...
spíš to vidím na ten setrvák..
výkon mi přijde v normálu, jede to perfetkně a ty otáčky už se taky klidní že to udělá opravdu jednou za čas, nicméně si myslím že ta příčina neni odstraněna. Tak nevim čim to... možná že to dělá opravdu jen ten setrvák..
spíš to vidím na ten setrvák..
výkon mi přijde v normálu, jede to perfetkně a ty otáčky už se taky klidní že to udělá opravdu jednou za čas, nicméně si myslím že ta příčina neni odstraněna. Tak nevim čim to... možná že to dělá opravdu jen ten setrvák..
Klepání dvojhmoťákem asi bude, ale na výkon by to žádný vliv mít nemělo.
Teď ten problém s výkonem a volnoběhem po zahřátí řešil někdo o pár Topiců níže a vyřešil to výměnou zapalovací cívky, tak asi bráchovi "zneprovozním" dvoulitra a budu měnit cívky pokus/omyl a snad se to taky spraví...ještě žes mi ušetřil dvojku za čidlo vačky, páč už jsem ho měl taky objednané...
Teď ten problém s výkonem a volnoběhem po zahřátí řešil někdo o pár Topiců níže a vyřešil to výměnou zapalovací cívky, tak asi bráchovi "zneprovozním" dvoulitra a budu měnit cívky pokus/omyl a snad se to taky spraví...ještě žes mi ušetřil dvojku za čidlo vačky, páč už jsem ho měl taky objednané...
- Killca
- Registrovaný
- Příspěvky: 6784
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Praha 5
- Klubové ID: 1648
to klepani muze byt setrvakem, tm nic jinyho neni a kdyz to vytocis tak to klepani cejtis v sedackach, presne jako mirda a jeho 328, podle me cim pozdeji se vymeni ten setrvak, tim driv se vytvori vule v loziskach na klice jak pise castroJIP píše:Klepání dvojhmoťákem asi bude, ale na výkon by to žádný vliv mít nemělo.
vlevo je matal
a vpravo Killca 
a vpravo Killca 
-
castro
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Klubové ID: 633
- Kontaktovat uživatele:
setrváček je za hubičku... jen 19.000 s daní
a v BMW ho mají nejlevnější... tak neváhám, zítra pro něj jdu
vadnej setrvák bude asi ničit i lamelu na spojce..
mě nepřijde že by se mi někam přenášely vibrace ale že v tom motoru tak nějak klepe jak by uplně nemuselo.. třeba jsou to jen hydroštely ikdyž ty mi přijdou že se projevují jinak..
asi zkusím ten setrvák.. myslim že by to mohla být i ta příčina občasného padání otáček na volnoběh. Výkon je v pořádku.
vadnej setrvák bude asi ničit i lamelu na spojce..
mě nepřijde že by se mi někam přenášely vibrace ale že v tom motoru tak nějak klepe jak by uplně nemuselo.. třeba jsou to jen hydroštely ikdyž ty mi přijdou že se projevují jinak..
asi zkusím ten setrvák.. myslim že by to mohla být i ta příčina občasného padání otáček na volnoběh. Výkon je v pořádku.
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
- Kontaktovat uživatele:
Ondro nevymýšlej blbosti
podle mě jdeš špatnou cestou. Měnit ložiska je naprostý nesmysl.
Setrvák dej jednohmotnostní na drifty je lepší. klepání bude dělat hydroštel nebo pístní čep.... případně vadný vstřik nebo cívka.
Setrvák dej jednohmotnostní na drifty je lepší. klepání bude dělat hydroštel nebo pístní čep.... případně vadný vstřik nebo cívka.
-
DC
- Výkonná rada
- Příspěvky: 2367
- Registrován: úte 02.09.2003 00:00
- Bydliště: Řáholec
- Klubové ID: 55
- Kontaktovat uživatele:
kdyby se ti ozývali ložiska na ojnicích za chodu motoru, tak věř že bys daleko nedojel...
ty se zvukově projevujou pokud sou načatý tím, že když auto stojí třeba týden nebo dýl bez natočení motoru, tak můžou malinko zamlátit odspodku motoru, protože je tam větší vůle než má být - tu vůli vymezí olej, kterej se tam následně dostane, ale už je to znak toho že je něco špatně
nemyslím si, že by to ale byl tvůj problém
ty se zvukově projevujou pokud sou načatý tím, že když auto stojí třeba týden nebo dýl bez natočení motoru, tak můžou malinko zamlátit odspodku motoru, protože je tam větší vůle než má být - tu vůli vymezí olej, kterej se tam následně dostane, ale už je to znak toho že je něco špatně
nemyslím si, že by to ale byl tvůj problém
Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
-
castro
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Klubové ID: 633
- Kontaktovat uživatele:
asi ano... to já jen už myslím na nejhorší 
ten zvuk se mi moc nelíbí ale má ho téměř každá 2,8mička... každopádně setrvák vyměnim rovnou se spojkou.. jistotka je jistotka, a budu mít v tomhle alespoň klid..
Motor bych řekl že je v pořádku, olej to nežere ani při driftech.
uvidíme..
každopádně díky.. 
ten zvuk se mi moc nelíbí ale má ho téměř každá 2,8mička... každopádně setrvák vyměnim rovnou se spojkou.. jistotka je jistotka, a budu mít v tomhle alespoň klid..
Motor bych řekl že je v pořádku, olej to nežere ani při driftech.
uvidíme..
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FIDANZA- ... otohosting
Hosani mrknete na tohle, taky resim jestli vymenit setrvak... ne ze by to bylo urgentni ale jistota je jistota.
Hosani mrknete na tohle, taky resim jestli vymenit setrvak... ne ze by to bylo urgentni ale jistota je jistota.
-
miramax
- Registrovaný
- Příspěvky: 345
- Registrován: pát 02.03.2007 01:00
- Bydliště: Bzenec/Vizovice
- Klubové ID: 1422
- Kontaktovat uživatele:
na e30 foru dal jeden borec, tusim s nickem "exclusive" do M50B25 v e34 duralovou nahradu za setrvak (ano vim, ze tady jde o jiny motor), cimz ho brutalne odlehcil (to je to co sleduje ten z ebay), nicmene zivotnost motoru potom vyrazne klesa, on mluvil o hodne katastrofickych scenarich...faktem je ze na sprinty si daval M5 a z nuly na sto sel nekde kolem sesti vterin...
Zajimave...nicmene googlim jestli nenajdu nejake zkusenosti lidi co maji ten twinmass...narust vykonu ma byt jen neco malo kolem 10 az 20 ps.
vyrobce pise toto
- Engine life is also increased by using a Fidanza Flywheel. Since the Fidanza flywheel is so much lighter there is much less stress on the main bearings.
je tu nekdo, kdo by to potvrdil...ma lehci setrvak vliv na zivotnost lozisek?
vyrobce pise toto
- Engine life is also increased by using a Fidanza Flywheel. Since the Fidanza flywheel is so much lighter there is much less stress on the main bearings.
je tu nekdo, kdo by to potvrdil...ma lehci setrvak vliv na zivotnost lozisek?
-
Pete
- Registrovaný
- Příspěvky: 508
- Registrován: pát 06.04.2007 00:00
- Bydliště: Karlovarsko
- Klubové ID: 1167
z hlediska dynamiky tomu tak je
Jinak castro,nelejes do toho nahodou olej 10W60? mam pocit ze za bezných provozních podmínek ho ten motor moc nesnese.
Jo a vylagrovat klikovku, pri dodrženem intervalu vymeny oleje mi prijde při dobrém stavu motoru skoro nemožné
Svoji kontsrukcí uložení je M52 bohate predimenzovaná.
Jinak castro,nelejes do toho nahodou olej 10W60? mam pocit ze za bezných provozních podmínek ho ten motor moc nesnese.
Jo a vylagrovat klikovku, pri dodrženem intervalu vymeny oleje mi prijde při dobrém stavu motoru skoro nemožné
-
castro
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Klubové ID: 633
- Kontaktovat uživatele:
jo tak 10W60 tam leju, no.. teda poslední výměna byla za nějPete píše:z hlediska dynamiky tomu tak je
Jinak castro,nelejes do toho nahodou olej 10W60? mam pocit ze za bezných provozních podmínek ho ten motor moc nesnese.
Jo a vylagrovat klikovku, pri dodrženem intervalu vymeny oleje mi prijde při dobrém stavu motoru skoro nemožnéSvoji kontsrukcí uložení je M52 bohate predimenzovaná.
ale mam pryč od včerejška první čtvereček. A neřekl bych že je to tím olejem, ikdyž si rád nechám poradit...
-
men
- Registrovaný
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon 06.03.2006 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nechci tě něják odrazovat, ale na Fidanzu neni slyšet moc chvály.Yngwie píše:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FIDANZA-ALUMINUM-FLYWHEEL-BMW-328-330-530-Z3-X5-E46-E39_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33732QQihZ002QQitemZ120261424839QQrdZ1QQsspagenameZWDVW#ebayphotohosting
Hosani mrknete na tohle, taky resim jestli vymenit setrvak... ne ze by to bylo urgentni ale jistota je jistota.
Urřitě si pročti topic o setrvákách na TF pár lidí se tam k tehle problematice vyjadřuje celkem fundovaně.
Jinak lehčí setrvák na běžní ježdění je udajně hruza.
Jinak správně řečeno při nižší váze setrváku se zvyšuje volnoběh.
Tot ve skratce co jsem pochytil, když jsem chtěl flywheel aplikovat já
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
- Kontaktovat uživatele:
trochu přeháníš, ale máš pravdu že Exclusiv má odlehčený setravák + spoustu dalších úprav. M5 si nedal ale jel téměř vyrovnaně. Mě ujel cca o auto na 300m.miramax píše:na e30 foru dal jeden borec, tusim s nickem "exclusive" do M50B25 v e34 duralovou nahradu za setrvak (ano vim, ze tady jde o jiny motor), cimz ho brutalne odlehcil (to je to co sleduje ten z ebay), nicmene zivotnost motoru potom vyrazne klesa, on mluvil o hodne katastrofickych scenarich...faktem je ze na sprinty si daval M5 a z nuly na sto sel nekde kolem sesti vterin...
too men: na běžný provoz to rozhodně není. S kamošem jsme kdysi upravovali Rapida a odlechčením cca o 30% se dal seřídit volnoběh na cca 1500ot/min ale při jakémkoli přidání plynu se to rozeštelovalo a hádalo se. DO otáček jde auto velmi rychle a u Škodovky byl problém uřadit takto rychlý nástup... takže ve výsledku se dal jiný odebraný o 15% a to už bylo relativně OK
