Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Pomoc...nejde pravidelně

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Maverick666
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 25.08.2007 00:00
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Maverick666 »

Zdravim...mam problém a potřeboval bych radu odborníků.
Mam E36 320i s vanosem. Problém je tento:
Když je motor studený, např. poránu tak nastartuju a šlape jako hodínky. Po tom, co se zahřeje, tak při rozjezdu a nišších otáčkách při jízdě kdy přidám plyn začne vynechávat, jako kdyby jel jen na 5 válců a na volnoběhu to dělá zkoro pořád. Ve višších otáčkach se chytne a jede jako splašenej. Vyměnil jsem svíčky za nové origo předepsané ale žádná změna.
Poraďte prosím čím by to mohlo být.
Předem mnohokrát děkuji...
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Author »

jesi de na pět válců tak to bude asi cívka, zkus je po tom co se ohřeje postupně odpojovat za běhu a když po odpojení některé zůstane chod stejný bude chyba tam, (pokaždy ale musí bejt jen odpojená jedna cívka), vypadá to na sekundár, to pak začíná po ohřátí dělat bordel, můžeš ji pak prohodit s jinou, zkoušku zopáknout a budeš mít jistotu že jde o cívku a ne třeba o vstřik bo svíčku, mě se eště taky stávalo že při studeným motoru šel na 5 válců a po ujetí cca 20 km se to zklidnilo, byla to vada pod cívkou, tekla mi tam přes ostřikovač v kapotě na ten plastovej kryt přímo kde je přišroubovanej na víko ventilů
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Author »

jo koukam žes měnil svíčky, to tam voda nebude...
Maverick666
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 25.08.2007 00:00
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Maverick666 »

nooo...to je taky možný že ten bordel udělala voda protože já tam mam jen dirky po ostřikovačích...tak já teda zkusim cívky no...ale to by neběžel vůbec na šest. Mě jede normálně a pak když se zahřeje tak občas blbne a občas ne...nechápu :?:
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Author »

no vypadá to že je v prdeli cívka, ta právě dělá tohle že občas pohoda a pak se sere, a s teplem by to mělo bejt horší, prostě až ti to začne dělat zkus odpojovat ty cívky a aspoň poznáš jakej to je válec...
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Author »

eště jinak s tou vodou pod cívkama, ono to chytne normálně a třeba 5-10 minut to šlape až pak to začne vynechávat a přestane až se odpaří ta voda
Maverick666
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 25.08.2007 00:00
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Maverick666 »

Tak jsem je zkoušel postupně odpojovat a nezdá se mi že by to bylo cívkama. Ale chci to vyzkoušet ještě jednou. Je možné odpojovat ty cívky za běhu motoru? Jde mi o to jestli je pak nezkur*im...???
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#8 Příspěvek od JIP »

Maverick666 píše:Zdravim...mam problém a potřeboval bych radu odborníků.
Mam E36 320i s vanosem. Problém je tento:
Když je motor studený, např. poránu tak nastartuju a šlape jako hodínky. Po tom, co se zahřeje, tak při rozjezdu a nišších otáčkách při jízdě kdy přidám plyn začne vynechávat, jako kdyby jel jen na 5 válců a na volnoběhu to dělá zkoro pořád. Ve višších otáčkach se chytne a jede jako splašenej. Vyměnil jsem svíčky za nové origo předepsané ale žádná změna.
Poraďte prosím čím by to mohlo být.
Předem mnohokrát děkuji...

Já podobný (spíš shodný) problém řeším už od loňských prázdnin zatím neúspěšně, je tady už založený topic (týká se to v podstatě všech 6-ti válů M50, M52): http://bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=42713
Akorát příčinu zatím nikdo neodhalil, respektive někomu pomohlo vyměnit čidlo vačky, jinému koleno sání, dalšímu váha vzduchu a další třeba vyčistil volnoběžný ventil...
U mě diagnostika mlčí (hlásí vše OK), měnil jsem komplet filtry(saní, benzín), svíčky, měnil koleno, čistil váhu, čistil volnoběžný ventil, čistil klapu sání, měnil lambdu...motor beze změny (tedy občas jede jako raketa a žere kolem 10-11L/100km, většinou ale nemá krouťák a žere přes 12L/100km-lehká noha).
Teď jenom doufám, že to nebude vadná váha (stojí kolem 14 000,- :? ), nebo to snad bude čidlo otáček vačky, které se mi ale zbytečně za dvojku taky kupovat nechce... :roll:
Kostik
Registrovaný
Příspěvky: 278
Registrován: úte 18.04.2006 00:00

#9 Příspěvek od Kostik »

mam stejny priznaky...pristi tyden to dam na diagnostiku a servisakovi, pak dam kdyztak echo co a jak
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Author »

Maverick666 píše:Tak jsem je zkoušel postupně odpojovat a nezdá se mi že by to bylo cívkama. Ale chci to vyzkoušet ještě jednou. Je možné odpojovat ty cívky za běhu motoru? Jde mi o to jestli je pak nezkur*im...???


no to je jasná, já to odpojoval za běhu, normálka sundáš ten plastovej dekl,nakopneš to, a teď vemeš každou cívku a na chvíli z ní odpojíš štekr, a posloucháš jestli se změní chod(motor by se měl začít hodně třást) pokud začne je to ok, pokud se nic nezmění tak ten válec nepálí, tzn. špatná cívka, svíčka, vstřik... pak to zas připojíš a deš na další válec
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Author »

ale to dělej když cítíš že to nejde na všechny válce, jinak nepravidelnej běh může mít na svědomí i ten vlnovec, nebo prostě nějaká netěsnost za váhou vzduchu, jinak sem zkoušel jezdit bez čidla vačky a nějak extra bordel to nedělal, ale spotřeba asi byla dost vysoko
Maverick666
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 25.08.2007 00:00
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Maverick666 »

Chlapi tak u sebe už jsem to vyřešil. Pujčil jsem si od kamaráda jednu vysokonapěťovou cívku a postupně jsem ji měnil za ty moje a na třetí pokus se zadařilo...motor běží krásně čistě a jede jako splašenej. Od té výměny jsem nezaznamenal jediné zakolísání otáček jak za studena tak i po tom co jsem ho pořádně prohřál takže problém vyřešen... :D
Maverick666
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 25.08.2007 00:00
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Maverick666 »

Author píše:
Maverick666 píše:Tak jsem je zkoušel postupně odpojovat a nezdá se mi že by to bylo cívkama. Ale chci to vyzkoušet ještě jednou. Je možné odpojovat ty cívky za běhu motoru? Jde mi o to jestli je pak nezkur*im...???


no to je jasná, já to odpojoval za běhu, normálka sundáš ten plastovej dekl,nakopneš to, a teď vemeš každou cívku a na chvíli z ní odpojíš štekr, a posloucháš jestli se změní chod(motor by se měl začít hodně třást) pokud začne je to ok, pokud se nic nezmění tak ten válec nepálí, tzn. špatná cívka, svíčka, vstřik... pak to zas připojíš a deš na další válec


No zjistil jsem že to neni tak jednoduchý...když jsem měl v řiti tu cívku tak mi to občas jelo jen na pět ale zdálo se mi jako by to snahu o zapálení mělo...jakmile jsem je postupně odpojoval tak byl 5tiválcovej chod mnohem tvrdší a výraznější takže tím jsem vlastně nic nepoznal...až teprve po výměně jsem zjistil která cívka je vadná. Taky jsem si myslel že ba mýho dvoulitra vanose bude jiná cívka (nebo alespoň s jinýma hodnotama) ale je stejná jak na dva a půlku nevanose takže pohoda :wink:
Author
Registrovaný
Příspěvky: 314
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Klatovy
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Author »

Maverick666 píše:Chlapi tak u sebe už jsem to vyřešil. Pujčil jsem si od kamaráda jednu vysokonapěťovou cívku a postupně jsem ji měnil za ty moje a na třetí pokus se zadařilo...motor běží krásně čistě a jede jako splašenej. Od té výměny jsem nezaznamenal jediné zakolísání otáček jak za studena tak i po tom co jsem ho pořádně prohřál takže problém vyřešen... :D


tak supr žes to vyřešil, to je hnedka jiný svezeníčko co? voni ty cívky sou pěkný svině, by se stebou loučily 100 let
Kostik
Registrovaný
Příspěvky: 278
Registrován: úte 18.04.2006 00:00

#15 Příspěvek od Kostik »

Maverick666 píše:Chlapi tak u sebe už jsem to vyřešil. Pujčil jsem si od kamaráda jednu vysokonapěťovou cívku a postupně jsem ji měnil za ty moje a na třetí pokus se zadařilo...motor běží krásně čistě a jede jako splašenej. Od té výměny jsem nezaznamenal jediné zakolísání otáček jak za studena tak i po tom co jsem ho pořádně prohřál takže problém vyřešen... :D


super...gratuluju, reknu servisakovi to samy
na kolik vyjde nova civka na sestival pls?
Maverick666
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 25.08.2007 00:00
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Maverick666 »

Jojo to je hned jiné svezeníčko...jede krásně čistě bez škubání...jsem si kolikrát připadal jak v erotickém filmu... :lol:
A kolik stojí nová cívka nevim a raději jsem se ještě neptal protože si nechci skazit ty 4 dny volna co teď mam ale zrovna nedavno sem je viděl že je někdo prodává tak se tam porozhlidnu a uvidim...
Maverick666
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 25.08.2007 00:00
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Maverick666 »

A taky přemejšlim jestli se vyplatí koupit starší za míň peněz, nebo raději novou za ranec...???
beann
Registrovaný
Příspěvky: 539
Registrován: pon 19.03.2007 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#18 Příspěvek od beann »

tak uz vis kolik stala ta civka?
zool
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav / Praha

#19 Příspěvek od zool »

nová stojí 5500,- :roll:
Maverick666
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 25.08.2007 00:00
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Maverick666 »

Přemejšlim jestli se víc nevyplatí koupit starší než novou... :?: :?: :?:
Odpovědět