Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Spatny chod na volnobeh

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od FiliposII »

Ahoj denska sem si cistil volnobezny ventil, protoze mne houpali otacky na volnobeh na LPG. Po vycisteni sem ho dal zpet a co se nestalo. Na LPG se sice chod trosku zlepsil (uz to tak moc nehoupe), ale na benzin, na ktery to pred opravu jelo bezproblemu je chod na volnobeh hrozny auto jakoby se dusilo, a "chrblalo" tim padem se mirne rozhoupou i otacky ale jen minimalne. Volnobezny ventil jsem zkousel, a je plne funkcni, nikde nedrhne a vylesteny do lesku.

mohl by takto razantne ovlivnit chod motoru tento ventil, kdyz se zda byt dobry, a nebo se jen projevila nejaka dalsi zavada co tam muze byt, spatna vaha a nebo lambda. Kdyz by mi to snad nikde nemelo prisavat vzduch do sani, vsecko sem utesnil, a projistotu aj zalepil silikonem.

Kdyz vypojim Lambdu, tak to na chodu motoru neni nijak znat. (pred 3 mesici na mereni mi rekli ze je dobra).

Zapomel sem ze je to E36 325i M50- motor
Kdyz vypojim Vahu vzduchu, tak se chod motoru mirne zhorsi, ale neni to prilis znat.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od castro »

co máš za motor?

mam taky problém s volnoběhem. Prakticky ale až po zahřátí auta. Po vyřazení mi spadnou otáčky až třeba k 200 a pak se vyhoupnou nahoru a pak se ustálí. Někdy to i chcípne... ventil jsem taky čistil.. :-/
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od FiliposII »

Uz sem tam ten typ motoru doplnil
E36 325i M50
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od FiliposII »

castro píše:mam taky problém s volnoběhem. Prakticky ale až po zahřátí auta. Po vyřazení mi spadnou otáčky až třeba k 200 a pak se vyhoupnou nahoru a pak se ustálí. Někdy to i chcípne... ventil jsem taky čistil.. :-/
no tak ja ho mam porad za studena aj za tepla. Ale jak pises ze po virazeni spadnu otacky a pak sa to vyhupne navrch a v mem pripade to bude mirne kolisat kolem nejake hodnoty (za jizdy jsou stabilni). A nekdy mi to taky chcipne, tak bych to videl asi na stejnu vadu a to bud lambda a nebo vaha vzduchu, chtelo by to zkusit?
frank325i
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: kyjov

#5 Příspěvek od frank325i »

mam stejny problem aj stejny motor....v cem je problem.....
D-E-J-V
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: čtv 22.11.2007 01:00
Bydliště: Tvarožná Lhota
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od D-E-J-V »

a to ti začalo dělat jen tak a nebo si tomu autu dal před tím zahulit?...drift,prudké podřazování a tak?
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od FiliposII »

No ja sem to auto zatim setril, nikdy moc nedostahlo zahulit, jen sem tam pri predjizdeni to vytocim (max k 6000ot/min). Ale nevim jak to bylo u predchoziho majitele ???
Ale na benzin to jede uplne v pohode akorat to LPG???
D-E-J-V
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: čtv 22.11.2007 01:00
Bydliště: Tvarožná Lhota
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od D-E-J-V »

mě se něco podobného stalo z ničeho nic...dával sem tomu zahulit a najednou mi praskl vlnovec..docela velká díra...a od té doby než sem na to přišel bylo auto jak někde vytažené z vrakoviště....už jsem tam měl pár šrámů od začátku co jsem auto koupil...dneska sem vyměnil vlnovec a nevěřil sem co to dokáže....hned pár minut na to sem uplně zdriftoval zadní gumy:-)...jede to uplně jinak a konečně v pořádku...
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od FiliposII »

Dneska sem zkusil vytahnut cidlo teploty a nestacil sem sa divit chod motoru byl uplne v poradku zadne kolisani otacek, akorat otacky nebyli cca 550-600, ale byli tak 800-900, ale zadne kolisani. Ale asi tak po 5 minutach se neco v motoru stalo, spadly otacky caa na 400-500 a motor zacal opet houpat v rozmezi 500-600.
Kdyz prepojim cidla teploty opacne, tak teplomer ukazuje asi dobre, a motor na volnobeh houpe.

Chtel bych sa zeptat, zda s timto nema nekdo zkusenosti, co udela odpojene cidlo, jak by se mel motor chovat, a proc po par minutach dojde nahle ke zvratu a poklesnou otacky na normalni hodnotu, a motor opet zacne houpat.
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#10 Příspěvek od calif »

no tak ja se pridam, 325i M50, otacky kolisaly stale, za studena, i za tepla, praskly vlnovec sání, koupe noveho, tak 1000km ok, ted to dela opet, ale jen za studena a zatim nijak markantně, takze taky netusim, z nicehoz nic proste, hlavne pri vyrazeni, za jizdy jsou otacky ok :(
Allex
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: stř 01.02.2006 01:00
Klubové ID: 752

#11 Příspěvek od Allex »

Já mám taky podobnej problém, jak za studena, tak i za tepla. U 318TDS E36. Volnoběž.ot. mezi 775-850. Vyřadím, otáčky klesnou zhruba na 2 vteřiny pod uroveň volnoběžných ot. tj. zhruba na 600-650. Poté se vráti zpět mezi 775-850 ot. Napadla mě váha vzduchu...
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od FiliposII »

Vaha vzduchu mna napadla take, ale zkusil sem ju vypojit o chovani sa nezlepsilo zhorsil sa chod ale porad to hupalo, tak sem usoudil ze asi bude dobra ale chtelo by to zkusit
droban
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: pát 23.06.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od droban »

ja kdyz sem mel v haji vahu vzduchu tak mi to po odpojeni taky blblo,ani diagnostika nehlasila vadnou vahu,ale kdyz sem ji vymenil auto jelo daleko lip
stallker
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 05.08.2007 00:00
Bydliště: So(c)kolov
Klubové ID: 2206

#14 Příspěvek od stallker »

to castro: měl jsem ten samej problém, hlavně když jsem brzdil z kopce a zároveň jsem sešlápl spojku, abych podřadil, tak mi spadly otáčky tak nízko, že to občas i chcíplo. Vyměnil jsem škrtící klapku a byl klid, motor M20
sqeezer
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: úte 26.09.2006 00:00
Bydliště: Praha, Brno
Klubové ID: 801

#15 Příspěvek od sqeezer »

Měnil jsi celou škrtící klapku, nebo jen ten potenciometr? Co na ní bylo špatnýho?
droban
Registrovaný
Příspěvky: 368
Registrován: pát 23.06.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od droban »

taky se kouknete jesi je klapka v nulove poloze,staci trocha vic dotahli lanko a uz to snima nejak blbe a hadaj se cidla
stallker
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 05.08.2007 00:00
Bydliště: So(c)kolov
Klubové ID: 2206

#17 Příspěvek od stallker »

Měnil jsem ji celou, protože ten potenciometr je tam nějak přesně nastavenej, tak jsem s tim radši nehejbal. Měl jsem ještě jeden kompletní motor, tak jsem to jen přehodil.
stallker
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 05.08.2007 00:00
Bydliště: So(c)kolov
Klubové ID: 2206

#18 Příspěvek od stallker »

Zkoušel jsem ji samozřejmě nejdřív čistit, ale žádná změna, takže to asi bylo tim potenciometrem.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od castro »

tak to je zajímavý.... :-/ dík za info.. zkusim to... ;-)
jumbo
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: čtv 01.12.2005 01:00
Bydliště: skoro Brno

#20 Příspěvek od jumbo »

Čau, mám úplně ten stejnej problém, na diag. to vyhodilo špatnou lambdu, koupě NGK 3300.- ale pořád stejný, ještě k těm problémům: trochu to jako by střílí - není stejný chod motoru, možná trochu smrdí- bohatá směs a hlavně to cuká při ustálené jízdě. Než půjdu na diagnostoku znovu, ještě zkusím vyčistit klapku a zkontrolovat vlnovec sání, což mi bylo jaksi doporučeno. A co vy? Nějaký pokrok ohledně tohoto problému? Ještě: při odpojení váhy, konektoru klapky změna chodu motoru, při odpojení lambdy, teplotního čidla- nic se neděje...

motor M50
Odpovědět