Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Výměna motoru... 320 -> 325

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Maverick666
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 25.08.2007 00:00
Bydliště: Litvínov
Klubové ID: 1402
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Maverick666 »

Zdravim. Mam BMW E36 320i ale do budoucna bych chtěl dát něco silnějšího (dva a půlku vanose) a tak se chci zeptat jestli má někdo zkušenost s podobnou přestavbou, jak je to pracné a co všechno se můsí vyměnit.
Děkuji.
Leveler
Registrovaný
Příspěvky: 6239
Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
Bydliště: BRNO
Klubové ID: 1133
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Leveler »

Dělal to Jawak
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od dsvatos »

Nechci kecat, ale jenom motor to nebude. Bude se muset měnit i diferák na "velkej", poloosy atd . 320 ho má myslím stejnej se čtyřválama.
Maverick666
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 25.08.2007 00:00
Bydliště: Litvínov
Klubové ID: 1402
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Maverick666 »

No stejně jsem chtěl dávat samosvor tak to by mě aspoň donutilo...A jak je to s elektrikou?
Miketak
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pát 07.02.2003 01:00

#5 Příspěvek od Miketak »

Už se to tu řešilo stokrát...nejlepší prodat dvoulitra...koupit dvaapůlku... :wink:
Maverick666
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 25.08.2007 00:00
Bydliště: Litvínov
Klubové ID: 1402
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Maverick666 »

No je to asi nejjednodušší ale já chci jen vědět co všechno je potřeba udělat při výměně dvoulitra za dvaapůlku... :?:
Já mýho bawora nechci prodávat...po tom trápení při opravě jsem k němu získal citový vztah... :inlove:
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Bohhy »

Ted sem to delal nekolikrat, cele je to otazka nekolika hodin. Motory sou naprosto totozny, pokud budes zamenovat m52b20 za m52b25 nebo m50b20 za m50b25.
Pokud to neni nutny, tak od prevodovky dozadu nemusis menit nic.
Musis vymenit airbox, ten je jinej. jinak je to proste stejny.
Pro me ososbne otazka jednoho dne prace
Maverick666
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 25.08.2007 00:00
Bydliště: Litvínov
Klubové ID: 1402
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Maverick666 »

Takže můžu nechat stejnou el. instalaci a stejnou převodovku a vyměnim akorát motor s airboxem?...to mě docela potěšilo. A jinak nevim jestly nejsou na 325ce silnější poloosi...jde mi o to abych tomu někde nenaložil a nerozlámal je... :?:
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Bohhy »

Jestli si nikdy nemenil v BMW motor, tak ti to trosku nastinim.
Bmw ma skvele resenou elektriku, nikdy nic neodpojujes z motoru. Odpoji se skorat hlavni kabel nad pravym podbehem, odpojis RJ, na leve strane potom odpojis tentyz kabel, vycvaknes tri relatka a odpojis hlavni zasuvku. To je cele od elektriky, tohle vse zustane na motoru a s tim to i vyndas. Odpojis vodu, plynove lanko (popripade klimakompresor) a motor jde ven. Ja ho vyndavam spodem s napravnici a prevodovkou jako komplet, takze odpojim kardan, razeni, ramena, napravnici vejfuk a motor jde komplet ven za necely 2 hodky.

A pokud budem zachazet do podrobnosti s tema poloosama. Jo je to tak 2,5ka ma vetsi difer (kvuli tomu kratsi kardan) a vetsi poloosy. Ale ted uz zalezi na tobe, jestli si je sezenes a das tam vsechno tohle nebo nechas z 2,0. Ale ja s tim jezdil a jediny co se mi podelalo tak samosvor, ale to proto, protoze si myslim ze byl z 18ky, protoze byl hrozne kratkej.
Kazdopadne vymenit poloosy, difer a kardan neni takovej problem. Ale chce to vsechny tyhle tri veci najednou. Jinak 2,5 ma stejny brzdy jako 2,0.
Maverick666
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 25.08.2007 00:00
Bydliště: Litvínov
Klubové ID: 1402
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Maverick666 »

Jasně no...v tom případě bych tam ty poloosy neřešil ale asi bych chtěl ten samosvor.
Tak už jen schází sehnat takovej dobrej motor a někoho kdo mi to za slušnou cenu přehodí... :)
Maverick666
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 25.08.2007 00:00
Bydliště: Litvínov
Klubové ID: 1402
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Maverick666 »

No a když už jsme u toho...nevítě někdo o nějaké dvaapůlce s vanosem v top stavu? Vůbec teda nevim kde se pohybuje cena tak jestli má někdo představu tak dejte vědět.
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Bohhy »

Ja bych mel jednu 2,5ku bez vanose, je z e34 predelana na e36 i s elektrikou cena pres sz, ale je komplet pretesnenej, novej simering zepredu na prsou a komplet vycistenej.
Maverick666
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 25.08.2007 00:00
Bydliště: Litvínov
Klubové ID: 1402
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Maverick666 »

A kdybych tam chtěl 2,5 s vanosem...byl by to problém?
Odpovědět