Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Prosím o radu s přestavbou z 1.6 na 2.5i.

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Sushi
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: pon 28.01.2008 01:00

#1 Příspěvek od Sushi »

Čus všem potřeboval bych poradit s mínusi při přestavbě e36 z1.6 na 2.5i
jak elektrika a tak.
Dík Sushi



Asi máte recht ,dík za radu.
A nechcete někdo náhodou 1.6 za 45tis. :lol:
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#2 Příspěvek od all »

dej hledat, bylo to tu už nejmín 5x navíc to hledat je ted luxusně velký

Ale to si slyšet asi nechtel, vid

No všichni až na zapálené dobrodruhy nedoporučují, moc práce a zbytečně... elektrika -musíš nejlépe celej svatek
motor-mosíš dát do auta celej spodek z 2.5 motor,prevodovku,kardan difer

Ostatní ti napíšou vyser se na to kup 2.5
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#3 Příspěvek od Killca »

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... =prestavba

koukni sem, treba neco uzris, prvni kdo pise k veci je leveler, tak na to jukni, ale predem rikam ze bych do prestavby 4valu na 6ti val nesel
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Pazdi »

taky jsem měl takovej úlet, že jsem chtěl compacta předělávat z 1.6 na 323i...nakonec jsem koupil 328 coupe - vyšlo to levnějc bych řekl...bez stresu, bez bastlení auta...
Leveler
Registrovaný
Příspěvky: 6239
Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
Bydliště: BRNO
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Leveler »

Tak tak nemá to opravdu smysl.Myslím že todle napadlo každýho kdo má v BMW 4vál:)
Rači prodej a kup silnýho dorostence..
HansCZ
Registrovaný
Příspěvky: 329
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: okolí Olomouce
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od HansCZ »

Killca píše:http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=38024&highlight=prestavba

koukni sem, treba neco uzris, prvni kdo pise k veci je leveler, tak na to jukni, ale predem rikam ze bych do prestavby 4valu na 6ti val nesel


a prestavba z 4val na 4val? 8) Mam 316 M40 a napadlo me nekdy od budoucna ma 318iS M42/43? Jakej by to byl problem?
diky za odpoved a nekamenujte me pokud je to blbost :oops:
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#7 Příspěvek od all »

je to pouze o málo náročnější než 4vál za 6vál...
IS má jinej ele. svazek, převodovku, kardan, difer...

Jednoduchý je v tvém případě výměna za 1.8 stejnej typ motoru
Mám 1.6 m43 a jednoduchá výměna za 1.8 m43
prostě vyměníš jen motor...

Stačí? myslim že je to i správně :lol: 8)
petrbmw
Registrovaný
Příspěvky: 96
Registrován: pon 07.01.2008 01:00
Bydliště: Plzen

#8 Příspěvek od petrbmw »

ahoj
nechci kecat hovadiny ale R6 ma myslim i jiny tlumice+brzdy
myslim ze te opravdu vyjde levneji koupit rovnou sestivalce
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#9 Příspěvek od all »

petrbmw píše:ahoj
nechci kecat hovadiny ale V6 ma myslim i jiny tlumice+brzdy
myslim ze te opravdu vyjde levneji koupit rovnou sestivalce


přesně :wink:
Pazdi
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: stř 14.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc - Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Pazdi »

petrbmw píše:ahoj
nechci kecat hovadiny ale V6 ma myslim i jiny tlumice+brzdy
myslim ze te opravdu vyjde levneji koupit rovnou sestivalce


stejně jako IS má na zadku kotouče a 1.6 bubny...
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#11 Příspěvek od libovka »

all píše:je to pouze o málo náročnější než 4vál za 6vál...
IS má jinej ele. svazek, převodovku, kardan, difer...

Jednoduchý je v tvém případě výměna za 1.8 stejnej typ motoru
Mám 1.6 m43 a jednoduchá výměna za 1.8 m43
prostě vyměníš jen motor...

Stačí? myslim že je to i správně :lol: 8)


IS má převodovku, kardan, diferák stejnej jako 1.8 a 1.6
šlo by jen o elektriku a zadní kotouče.
Ale stejně je to práce na nic.
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#12 Příspěvek od all »

libovka píše:
all píše:je to pouze o málo náročnější než 4vál za 6vál...
IS má jinej ele. svazek, převodovku, kardan, difer...

Jednoduchý je v tvém případě výměna za 1.8 stejnej typ motoru
Mám 1.6 m43 a jednoduchá výměna za 1.8 m43
prostě vyměníš jen motor...

Stačí? myslim že je to i správně :lol: 8)


IS má převodovku, kardan, diferák stejnej jako 1.8 a 1.6
šlo by jen o elektriku a zadní kotouče.
Ale stejně je to práce na nic.


Aha, tak to předělám na Is :lol: :lol: 8)
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od surfis »

Pazdi píše:stejně jako IS má na zadku kotouče a 1.6 bubny...


Já mám 1.6 a kotouče vzadu! Origo, žádnej bastl!
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#14 Příspěvek od libovka »

surfis píše:
Pazdi píše:stejně jako IS má na zadku kotouče a 1.6 bubny...


Já mám 1.6 a kotouče vzadu! Origo, žádnej bastl![/quote

Ale ty máš touringa,ne? Ty to měly.
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od xdentist »

Takze-prestavba na IS M42 z 18 M40 (plati i pro jine typy 4v krome tds).

Co je stejne nebo se da bez problemu pouzit: prevodovka, kardan,diferak,tlumice,pruziny,chladic atd, ale ted spise k tomu co je jine:

Bylo by dobre predelat zadni brzdy na kotouc pokud tam nebyly(pouze vymena zadnich ramen s brdovym ustrojim plus asi vymena lanek od rucni brzdy). Pak predelani prednich brzd na chlazene (vymena pouze brzdicu a kotoucu). Spojka se na IS lisila podle setrvacniku-pokud koupite motor IS s dvouhmotovym setrvakem,spojka z puvodniho motoru tam nepujde, pokud s jednohmotovym tak tam pujde a nebo se pripadny dvouhmotovy sunda a da mi sto nej setrvak i spojka z stareho motoru. K motoru je potreba-cely motorovy el svazek,indukcni civky,ridici jednotka, hadice k chladici a hadice vzadu k topeni. Starter je pripadne stejny, alternator a servopumpa je stejna na M40 a M42 ale M43 a M44 maji jine. Proste co doporucuji tak koupit motor kompletne nastrojeny s elektrikou a vsemi pridavnymi vecmi jako je starter,altik,servopumpa atd. Tim se predejde pripadnym problemum. Dale je potreba cely vyfuk od IS,samozrejme predpokladam ze svody IS budou na motoru. Je ale potreba cely vyfuk kvuli prumeru a prirubam atd. (provizorne lze pouzit stary vyfuk ale stejne je potrba aspon kus IS vyfuku od svodu pred kat.). Servookruh je dalsi vec,je dobre(pokud nechce clovek moc bastlit) koupit orig novy plechovy drzak servonadrzky ktery se privari na nosnik-IS ma totiz servonadobku na nosniku jakoby za nadrzkou hcladice vody. K tomu je potreba ze serva privest hadice takze mozna bude chvili trvat sehnat nejake idealni co k nadobce dosahnou nebo koupit primo z IS. Pak je potreba koupit orig plechovy drzak indukcnich civek na pravy klobouk(taky se privari aby mely kde drzet).

No a to je tak v zakladu asi vse co je potreba. Tohle jsem nedavno presne delal no... Zadny velky zasah to neni ale zalezi jen na tom jaky je zaklad auta a pak taky z toho co sezeneme :) podle me nema cenu koupit holy motor a pak po kouskach shanet dalsi veci. Taky doporucuju si motor poslechnout pred vyndanim z puvodniho auta pokud to jen jde. A taky nedoporucuju snazit se zastavet do E36 motor IS z E30... ufff :wink:
HansCZ
Registrovaný
Příspěvky: 329
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: okolí Olomouce
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od HansCZ »

xdentist: vycerpavajici :Poklona: jestli do toho casem pujdu, urcite budou tve rady cenne. Tys predelaval z M40 1,8?
xdentist
Registrovaný
Příspěvky: 721
Registrován: stř 20.04.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od xdentist »

rad poradim kdyby neco,delali jsme to s kamaradem a komplikaci moc nebylo-vicemene jen vyfuk, servohadice a airbox(na ten jsem zapomnel-je potreba z IS a nebo prozatim nejaky konus..).

Ano,byla to prestavba z 1.8 M40. vyhodou bylo ze jsem mel zadni kotouc.napravu.
fixCZer
Registrovaný
Příspěvky: 290
Registrován: ned 25.05.2008 00:00
Bydliště: Poděbradovo království

#18 Příspěvek od fixCZer »

xdentist píše:Takze-prestavba na IS M42 z 18 M40 (plati i pro jine typy 4v krome tds).
.... nedoporucuju snazit se zastavet do E36 motor IS z E30... ufff :wink:


jen pro doplnění. při přestavbě z M40 na ISo (M42) ještě je jinde diagnostická zástrčka. Zrovna tímhle ted procházim. Jo a taky většinou, když se to děla motor + převodovka, tak šaltrpáka výjde o malinko dozadu, mě se docela opírá o na 4ku, ale je to v poho! A to se prej stává i při přestavbě v E30
kodl-bmw
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: ned 18.06.2006 00:00

#19 Příspěvek od kodl-bmw »

když už se do toho pouštět tak koupit komplet bořený auto s tím motorem co chceš a přeházet si všechny věci :!:
Odpovědět