Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

jak utahovat hlavu

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Kubin
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10.12.2007 01:00

#1 Příspěvek od Kubin »

jak utahovat hlavu...nema tady nekdo nejakej planek s postupem utahovani sroubu na hlave?? momenty..prodlevi e36 316
i
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Zave »

jestli jsi koupil nove tesneni jakoz to predpokladam kdyz predelavas hlavu tak jo tak by to tam mohlo byt prilozeny...
Kubin
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10.12.2007 01:00

#3 Příspěvek od Kubin »

Zave píše:jestli jsi koupil nove tesneni jakoz to predpokladam kdyz predelavas hlavu tak jo tak by to tam mohlo byt prilozeny...

jen nejaky momenty ale moc se vtom neviznam..ale neni tam postup utahovani sroubu což je docela duležity
Ganp
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pát 04.01.2008 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Ganp »

pokud nemaš hlavu srovnanou tak ji tam ani nevracej protože když ji sundaš tak se věcinou skrouti !
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Brody »

nevim jak je to u BMW,ale u jinych motoru sem se s krivou hlavou po sundani nesetkal.Taky resim vymenu tesneni,ale nevim kde bych hlavu nechal srovnat.
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Brody »

a jakou silou se utahujou srouby uz tu bylo napsane nekde v mim tematu
Kubin
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10.12.2007 01:00

#7 Příspěvek od Kubin »

Brody píše:nevim jak je to u BMW,ale u jinych motoru sem se s krivou hlavou po sundani nesetkal.Taky resim vymenu tesneni,ale nevim kde bych hlavu nechal srovnat.

no ja jsem si hlavu brousil vcera v praci 0,1mm a je jak nova :) ..tekla mi do valce voda takže to byla nutnost..proc by si jako menil tesneni?? jen tak??
Kubin
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10.12.2007 01:00

#8 Příspěvek od Kubin »

Ganp píše:pokud nemaš hlavu srovnanou tak ji tam ani nevracej protože když ji sundaš tak se věcinou skrouti !

vim..u každyho auta ti vždy doporučej hlavu srovnat
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Brody »

Kubin píše:
Brody píše:nevim jak je to u BMW,ale u jinych motoru sem se s krivou hlavou po sundani nesetkal.Taky resim vymenu tesneni,ale nevim kde bych hlavu nechal srovnat.

no ja jsem si hlavu brousil vcera v praci 0,1mm a je jak nova :) ..tekla mi do valce voda takže to byla nutnost..proc by si jako menil tesneni?? jen tak??
protoze mi sakne olej na rohu hlavy!Tak proto
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Brody »

Kubin píše:
Ganp píše:pokud nemaš hlavu srovnanou tak ji tam ani nevracej protože když ji sundaš tak se věcinou skrouti !

vim..u každyho auta ti vždy doporučej hlavu srovnat
Tesneni si kupoval to silnejsi?
Kubin
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10.12.2007 01:00

#11 Příspěvek od Kubin »

Brody píše:
Kubin píše:
Ganp píše:pokud nemaš hlavu srovnanou tak ji tam ani nevracej protože když ji sundaš tak se věcinou skrouti !

vim..u každyho auta ti vždy doporučej hlavu srovnat
Tesneni si kupoval to silnejsi?

nee maj tam 0,5mm na vic-do pul milimetru to mužes zbrousit
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Klubové ID: 1772
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Brody »

ja myslel ze po jakemkoli zbrouseni se davauz to silnejsi!
Ganp
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pát 04.01.2008 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Ganp »

po každym broušeni se nemusi davat silnejši a hlavne tu hlavu nebrousiš každej mněsic? těsněni vydrží 200 000km bez problemu nevim jak u ostatnich značek ale mnělo by to byt stejne a ty jen tak nenajedeš!?a skrouti se vždy ale občas to nemusi byt ani znat ,ja ji radsi necham zbrousit abych pak nemusel znovu sundavat hlavu a kupovat novy těsneni pod hlavu a olej!
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#14 Příspěvek od ferlin »

Kubin píše:jak utahovat hlavu...nema tady nekdo nejakej planek s postupem utahovani sroubu na hlave?? momenty..prodlevi e36 316
i

Normálně se u hlavy válců každého motoru postupuje s utahováním od středu hlavy ke krajům postupně, kruhovitě, předepsaným momentem.
chrompacket
Registrovaný
Příspěvky: 524
Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
Bydliště: Petřvald u Karviné

#15 Příspěvek od chrompacket »

pokud jsi nepouzil nove srouby tak je to stejne jedno jestli budes utahovat momentem 90 nebo 95 Nm (vyrobce udava utahovaci momenty vzdy pri pouziti novych sroubu), ja jsem to delaval kdysi tak, ze jsem mel momentak v ruce :lol: pozdeji se to delalo momentakem na 90 Nm a pro jistotu se to po nejakem poctu ujetych kilometru prekontrolovalo i kdyz vyrobce zakazuje pretahovani sroubu po ujeti nejakych kilometru. Jinak myslim, ze primo na 4-valcove bmw j postup utahovani sroubu stylem: utahnout na 30Nm..potom utahnout o 90° pak o nejake stupne povolit a zase utahnout...tak jsem to kdysi nekde vycetl..ale je to zbytecna kravina..proste to utahni na 90 Nm a hotovo..pak to prekontroluj at mas klid a je to..tim ze nechas hlavu liznout o nejakou tu desetinku nic nezkazis...zaroven nezapomen pri jednom prebrousit sedla ventilu a vymenit guferka ventilu, ketre stoji sada 100,-..good luck :wink:
chrompacket
Registrovaný
Příspěvky: 524
Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
Bydliště: Petřvald u Karviné

#16 Příspěvek od chrompacket »

jo a jinak postup utahovani je jak jiz napsal ferlin...ktereho timto z Petrvaldu zdravim az do daleke Orlove :lol:
Kubin
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10.12.2007 01:00

#17 Příspěvek od Kubin »

chrompacket píše:pokud jsi nepouzil nove srouby tak je to stejne jedno jestli budes utahovat momentem 90 nebo 95 Nm (vyrobce udava utahovaci momenty vzdy pri pouziti novych sroubu), ja jsem to delaval kdysi tak, ze jsem mel momentak v ruce :lol: pozdeji se to delalo momentakem na 90 Nm a pro jistotu se to po nejakem poctu ujetych kilometru prekontrolovalo i kdyz vyrobce zakazuje pretahovani sroubu po ujeti nejakych kilometru. Jinak myslim, ze primo na 4-valcove bmw j postup utahovani sroubu stylem: utahnout na 30Nm..potom utahnout o 90° pak o nejake stupne povolit a zase utahnout...tak jsem to kdysi nekde vycetl..ale je to zbytecna kravina..proste to utahni na 90 Nm a
hotovo..pak to prekontroluj at mas klid a je to..tim ze nechas hlavu liznout o nejakou tu desetinku nic nezkazis...zaroven nezapomen pri jednom prebrousit sedla ventilu a vymenit guferka ventilu, ketre stoji sada 100,-..good luck :wink:



vcera jsem vycetl 1krok 30Nm
2 krok 15min cekat
3krok o 90stupnu
4krok 15min cekat
5krok o 90stupnu
30Nm-jsou 3kg??

gufera mam VICTOR REINZ
sedylka už mam taky zarizeny
chrompacket
Registrovaný
Příspěvky: 524
Registrován: čtv 16.02.2006 01:00
Bydliště: Petřvald u Karviné

#18 Příspěvek od chrompacket »

Kubin píše:
chrompacket píše:pokud jsi nepouzil nove srouby tak je to stejne jedno jestli budes utahovat momentem 90 nebo 95 Nm (vyrobce udava utahovaci momenty vzdy pri pouziti novych sroubu), ja jsem to delaval kdysi tak, ze jsem mel momentak v ruce :lol: pozdeji se to delalo momentakem na 90 Nm a pro jistotu se to po nejakem poctu ujetych kilometru prekontrolovalo i kdyz vyrobce zakazuje pretahovani sroubu po ujeti nejakych kilometru. Jinak myslim, ze primo na 4-valcove bmw j postup utahovani sroubu stylem: utahnout na 30Nm..potom utahnout o 90° pak o nejake stupne povolit a zase utahnout...tak jsem to kdysi nekde vycetl..ale je to zbytecna kravina..proste to utahni na 90 Nm a
hotovo..pak to prekontroluj at mas klid a je to..tim ze nechas hlavu liznout o nejakou tu desetinku nic nezkazis...zaroven nezapomen pri jednom prebrousit sedla ventilu a vymenit guferka ventilu, ketre stoji sada 100,-..good luck :wink:



vcera jsem vycetl 1krok 30Nm
2 krok 15min cekat
3krok o 90stupnu
4krok 15min cekat
5krok o 90stupnu
30Nm-jsou 3kg??

gufera mam VICTOR REINZ
sedylka už mam taky zarizeny

no no presne tak to je ted jsem si vzpomel jak jsem to videl..i na tu cekaci dobu..15min...
na to kasli..stejne to neudelas tak jak to popisujou presne..
utahni si to treba na 30Nm prvni kolo pak na 60Nm druhe kol....pak pro klid na dusi muzes chvilku pockat...(tesneni trosku sedne) a pak na 90Nm treti kolo a mas klid...opravdu bych to tak hluboko neresil...a ver mi ze to tak hluboce ani nikdo v servise neresi a auta jezdi porad dal :wink:

jinak 1 Nm znamena, ze hridel pusobí na bod vzdaleny jeden metr od osy silou 1 newton (tzn. kdybys mel na racne 1m dlouhou tyc a na jejim konci tlacil silou 1N tak je to 1Nm)
Kubin
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10.12.2007 01:00

#19 Příspěvek od Kubin »

chrompacket píše:pokud jsi nepouzil nove srouby tak je to stejne jedno jestli budes utahovat momentem 90 nebo 95 Nm (vyrobce udava utahovaci momenty vzdy pri pouziti novych sroubu), ja jsem to delaval kdysi tak, ze jsem mel momentak v ruce :lol: pozdeji se to delalo momentakem na 90 Nm a pro jistotu se to po nejakem poctu ujetych kilometru prekontrolovalo i kdyz vyrobce zakazuje pretahovani sroubu po ujeti nejakych kilometru. Jinak myslim, ze primo na 4-valcove bmw j postup utahovani sroubu stylem: utahnout na 30Nm..potom utahnout o 90° pak o nejake stupne povolit a zase utahnout...tak jsem to kdysi nekde vycetl..ale je to zbytecna kravina..proste to utahni na 90 Nm a
hotovo..pak to prekontroluj at mas klid a je to..tim ze nechas hlavu liznout o nejakou tu desetinku nic nezkazis...zaroven nezapomen pri jednom prebrousit sedla ventilu a vymenit guferka ventilu, ketre stoji sada 100,-..good luck :wink:



vcera jsem vycetl 1krok 30Nm
2 krok 15min cekat
3krok o 90stupnu
4krok 15min cekat
5krok o 90stupnu
30Nm-jsou 3kg??

gufera mam VICTOR REINZ
sedylka už mam taky zarizeny
Odpovědět