Cvakání od motoru. Sahara?
-
jacob
- Registrovaný
- Příspěvky: 622
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1536
Jednou jsem vyrazil na letiště otestovat svou novou e36. Trochu sem tomu dával, objížděl kužely, zkoušel donuty a když se motor trochu víc zahřál, vycházelo od něj jakoby cvakání. Jediný co mě napadlo, že by se nějak zvýšili otáčky větráku (sahary) a na úkor toho vyvolalo nějaké cvakání? Protože když jsem opatrně odjel, tak chladný vzduch motor zase rychle ochladil a ono cvakání hned zmizelo a do dnes (je to cirka dva týdny) je vše vpohodě.
Co myslíte?
Co myslíte?
-
Killca
- Registrovaný
- Příspěvky: 6784
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Praha 5
- Klubové ID: 1648
-
jacob
- Registrovaný
- Příspěvky: 622
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1536
-
Killca
- Registrovaný
- Příspěvky: 6784
- Registrován: ned 14.10.2007 00:00
- Bydliště: Praha 5
- Klubové ID: 1648
-
jacob
- Registrovaný
- Příspěvky: 622
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1536
-
Leveler
- Registrovaný
- Příspěvky: 6239
- Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
- Bydliště: BRNO
- Klubové ID: 1133
Hydroštely nejčastěji cvakaj u 4válce a hlavně když je motor studenej a nejni ještě pořádně rozstříkanej olej.Jeden hydroštěl stojí 500Kč.Nejlepší je dycky vyměnit všechny.Takže když máš 24 ventilu tak x 5.
Ale v tvým případě se nemusíš bát.Pokud to necvaká při každý jízdě a pořád tak pohoda lábuš:)Oleje tam máš dost vid?
Ale v tvým případě se nemusíš bát.Pokud to necvaká při každý jízdě a pořád tak pohoda lábuš:)Oleje tam máš dost vid?
-
jacob
- Registrovaný
- Příspěvky: 622
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1536
olej jsem samo kontroloval a stav OK, podle štítku je ale starej, zato málo km najeto od výměny. Takže pro jistotu stejně vyměním a dám vědět. Každopádně se mi to stalo jen jendou a když sem opravdu kotlil na letišti, zkoušel sem co to dá, motor byl pořád v otáčkách a dlouho, takže to nějak pomalu přišlo. Spíš se bojim v létě aby to nebylo častěji, až budou vedra. Jinak od té doby se to nestalo.Leveler píše:Hydroštely nejčastěji cvakaj u 4válce a hlavně když je motor studenej a nejni ještě pořádně rozstříkanej olej.Jeden hydroštěl stojí 500Kč.Nejlepší je dycky vyměnit všechny.Takže když máš 24 ventilu tak x 5.
Ale v tvým případě se nemusíš bát.Pokud to necvaká při každý jízdě a pořád tak pohoda lábuš:)Oleje tam máš dost vid?
No uvidíme jestli pomůže výměna oleje. Jinak když už se bavím o tom oleji, co je nejlepší takhle na zimu do e36?
-
Leveler
- Registrovaný
- Příspěvky: 6239
- Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
- Bydliště: BRNO
- Klubové ID: 1133
Pokud tam máš starej olej tak to může bejt klidně tím.Hod tam novej olej a myslím že bude vše v pohodě.Jinak nevím jestli někdo speciálně na zimu dává jinej olej.Někdo do BMW leje olej 5W-40 a někdo zase 10w-40.Záleží na motoru.Ty tam možná budeš mít 5W-40..Já do svý 1,8 leju už 10W-40 Valvoline.jacob píše:olej jsem samo kontroloval a stav OK, podle štítku je ale starej, zato málo km najeto od výměny. Takže pro jistotu stejně vyměním a dám vědět. Každopádně se mi to stalo jen jendou a když sem opravdu kotlil na letišti, zkoušel sem co to dá, motor byl pořád v otáčkách a dlouho, takže to nějak pomalu přišlo. Spíš se bojim v létě aby to nebylo častěji, až budou vedra. Jinak od té doby se to nestalo.Leveler píše:Hydroštely nejčastěji cvakaj u 4válce a hlavně když je motor studenej a nejni ještě pořádně rozstříkanej olej.Jeden hydroštěl stojí 500Kč.Nejlepší je dycky vyměnit všechny.Takže když máš 24 ventilu tak x 5.
Ale v tvým případě se nemusíš bát.Pokud to necvaká při každý jízdě a pořád tak pohoda lábuš:)Oleje tam máš dost vid?
No uvidíme jestli pomůže výměna oleje. Jinak když už se bavím o tom oleji, co je nejlepší takhle na zimu do e36?
-
jacob
- Registrovaný
- Příspěvky: 622
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1536
-
miloshm
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
- Bydliště: Čejkovice
- Klubové ID: 1992
-
Maslista
- Registrovaný
- Příspěvky: 706
- Registrován: úte 26.10.2004 00:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
to cvakání způsobují hydroštely.. resp. vyčerpanej olej, kterej už nemá takové vlastnosti jako když byl nový.. Major tady na toto téma napsal mnoho článků...
a rada pro tebe: 1.olej vyměnit, 2.zamyslet se nad tím zda nevolit jiný olej např 5w-50 který je odolnější vůči vyšším teplotám, 3.nevěřit papírkům a diodám a měnit olek každých 10.000km
a rada pro tebe: 1.olej vyměnit, 2.zamyslet se nad tím zda nevolit jiný olej např 5w-50 který je odolnější vůči vyšším teplotám, 3.nevěřit papírkům a diodám a měnit olek každých 10.000km
-
jacob
- Registrovaný
- Příspěvky: 622
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1536
-
miloshm
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
- Bydliště: Čejkovice
- Klubové ID: 1992
Olej v motoru se mění minimálně jednou za rok a to i když se jezdí málo. Podle fotky už se měl vyměnit předloni v létě (13.07.2006), což znamená, že už se neměnil 2,5 rokujacob píše:auto mám chviličku, ani nebyl čas jej vyměnit, jinak podle štítků byl třeba vyměnit, ale zase nebyl tolik využit. Vyměním a dám vědět, jestli přišla změna.
-
jacob
- Registrovaný
- Příspěvky: 622
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1536
jo, nejspíš to tak vypadá, pokud se neměnil ještě třeba bez štítku. Ale řikám, auto mám chvilku, nestačil sem to ještě udělat, spz mam teprv zítra. Podle štítku a podle stavu km nejspíš víc stálo než jezdilo, proto se neměnil.miloshm píše:Olej v motoru se mění minimálně jednou za rok a to i když se jezdí málo. Podle fotky už se měl vyměnit předloni v létě (13.07.2006), což znamená, že už se neměnil 2,5 rokujacob píše:auto mám chviličku, ani nebyl čas jej vyměnit, jinak podle štítků byl třeba vyměnit, ale zase nebyl tolik využit. Vyměním a dám vědět, jestli přišla změna.
-
Brody
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Klubové ID: 1772
-
George_D
- Registrovaný
- Příspěvky: 7737
- Registrován: stř 10.03.2004 01:00
- Bydliště: Měšice
- Klubové ID: 49
Odkdy má motorový olej dobu trvanlivosti??? Pokud ho naleju do motoru a vyjedu za 10 let, musí být ready 

E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
-
Pete
- Registrovaný
- Příspěvky: 508
- Registrován: pát 06.04.2007 00:00
- Bydliště: Karlovarsko
- Klubové ID: 1167
-
jacob
- Registrovaný
- Příspěvky: 622
- Registrován: pát 09.11.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1536
trvanlivost nemá, ale když se moc nepoužívá, něco se tam chemicky odehrává, konkrétně je to popsaný v topicu o olejích, je tam asi 42 stran. Potrebuje se zas nějak "promíchat", každopádně 2,5 roků starej olej ve mě nevyvolává zrovna dobrý pocit, tak už jen kvůli tomu ho vyměnímGeorge_D píše:Odkdy má motorový olej dobu trvanlivosti??? Pokud ho naleju do motoru a vyjedu za 10 let, musí být ready
-
CZAirwolf
- Registrovaný
- Příspěvky: 1326
- Registrován: čtv 10.05.2007 00:00
-
Leveler
- Registrovaný
- Příspěvky: 6239
- Registrován: čtv 07.10.2004 00:00
- Bydliště: BRNO
- Klubové ID: 1133
Nevím já olej neměním každej rok..Měním až po ujetí +- 10tkm.Stejně tam v průběhu tý doby člověk naleje 1-1,5litru pač ten motor si prostě olej vezme takže tam se to furt ředí.Takže když se vymění za 2 roky tak žádnej problém.Kort tady v těch ojetejch strojích.Bejt to funglofka nebo Mpower tak tam je to zase někde jinde.

a vpravo Killca 

