Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Podivne rany pri jizde do zatacky - e46 330ix

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lami
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: stř 22.08.2007 00:00

#1 Příspěvek od Lami »

Vyskytnul se mi takovy podivny problem. Pri couvani, kdy mam kola natocena doleva to priblizne jednou za otacku kola da peknou ranu do volantu, asi jako kdybych prejel mensi retarder a ozve se tupa rana (celkem velka). Pri jizde rovne nebo pri zataceni na druhou stranu to nedela. Mam podezreni, ze to dela i pri jizde dopredu, ale je to mene znatelne, nebo uz vidim duchy :-)

Jizdni vlastnosti jsou jinak v pohode, subjektivne nevidim zadny jiny problem, ale je to me prvni BMW a mam ho jen kratce, asi 4 mesice. Srouby kol jsou vsechny a vypadaji utazene, kola se neviklaji, pri zbezne prohlidce nevidim nic spatneho. Nepodarilo se mi chytit moment kdy to "skoci", kolo o nic nedrhne (jsou tam standardni 205/50 R17).

Tusite co by to asi mohlo byt, ale hlavne jak je to vazne? Muzu s tim jeste nekam jet? Neuleti mi kolo nebo nejaka podobne fatalni zavada? Hodim to do servisu jak to bude jen mozne, ale ted o svatcich zadna slava a predtim bych jeste nekam potreboval dojet.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#2 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Urvanej silentblok pod motorem. Moc bych s tm nejezdil.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
jano
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: pon 27.01.2003 01:00

#3 Příspěvek od jano »

Tiez mam 330xi a obdobny problem ale len ked vytocim volant a cuvam aj to nie vzdy. Inak nic ine sa nedeje. Ten silenblok je mozne vidiet bez rozoberania ?
Lami
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: stř 22.08.2007 00:00

#4 Příspěvek od Lami »

Vlasta píše:Urvanej silentblok pod motorem. Moc bych s tm nejezdil.

Hm, to zni celkem vazne. Takze cestu vidim tak jedine do servisu. Jdu ozivovat Kadetta ;-)

Jak to vyjde cenove netusis? Je to jen novy silentblok + prace?
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#5 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Jeden stojí v BMW cca 2,5k, jsou tam dva, já preventivně měnil i ten druhej.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Lami
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: stř 22.08.2007 00:00

#6 Příspěvek od Lami »

Takze v servisu po omrknuti tomu udajne nic neni, jen mel vyhrady ke gumam. Je fakt, ze po prezuti na zimaky to uz nedela a zacalo to jak zacala byt zima. Vysvetloval to tak, ze diky nahonu na vsechny 4 to pri zataceni muze tahnout nejak jinak. Jedine jak to chapu je, ze vlastne predni kola uskoci bokem (vzhledem k jejich natoceni), ze se jakoby pretahuji se zadnimi. Nevim, nechapu to ale kdyz i rekne ze to auto je naprosto v pohode, tak mi to staci :)
Kadlik
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: stř 16.11.2005 01:00

#7 Příspěvek od Kadlik »

Já si myslím, že je to něco v předním náhonu toho kola... Už mi to dělalo na jedné 4kolce a byl to vnitřek kloubu, ale ten tu není... Takže bych hledal někde v tom náhonu.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#8 Příspěvek od Poldav6 »

Jak to nakonec dopadlo? Asi mi to e46 330ix dela taky. Nezkousel jsem tedy vsechny smery, ale doleva dopredu mi to tak jednou za otacku kola pri plnem rejdu udela. Jinak vse ostatni je OK..
Lami
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: stř 22.08.2007 00:00

#9 Příspěvek od Lami »

Dopadlo to tak, ze mi bylo receno ze to neni problem, viz muj predchozi prispevek. Je to hodne zavisle na gumach a na silnici. Ted mi to treba neskace, ale gumy podivne skripou. Jestli jsem pochopil vysvetleni (prelozeno do bezne cestiny), tak jde o to, ze se obe pohanene napravy trosku pretahuji kam auto pojede - kdyby byla pohanena jen jedna a druha se vezla, bylo by vse v pohode. Ale ted ma kazda vlastni predstavu kam a jak rychle pojede a pravdepodobne pri plnem rejdu tyto predstavy nejsou zcela kompatibilni. Takze dojde k tomu, ze nejaka guma musi uskocit, asi podobne jako kdybys zatacel se zamknutym diferencialem.

Neresim to a zadne problemy s tim nejsou.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#10 Příspěvek od Poldav6 »

lami: Dik za odpoved. Zajimavy je, ze kdyz jsem to zkousel pozdeji, uz to nedelalo. Takze neresim.
Odpovědět