Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

demontáž vetraku topení e36 325

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
JanK
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od JanK »

poradte prosím jak to nejlepe vyndat...vetrak se prestal uplne točit,kdyz jsem do bouchnul do pristrojovky,tak se občas rozbehl,ted uz nedela nic :( diky jooo a kdyby nekdo vedel rozmer uhliku,byl bych moc vdečnej
JanK
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od JanK »

:?:
Kosatak
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: čtv 09.03.2006 01:00

#3 Příspěvek od Kosatak »

Já mám 320i, musíš odmontovat kryty motoru ( plastové dekly ), pak odmontovat zacvaklou mřížku sání ventilátoru, odšroubovat plastovou lištu s elektrikou, stáhnout ji trochu dopředu, pak je za ní plechový díl, který drží na vrutech, ten vytáhneš směrem nahoru. Pak uvidiš plastový kryt ventilátoru, jsou tam 4 sponky - plechové pásky a uprostřed plastový šroub s bajonetovým jištěním. Při demontáži opatrně ať ti sponky nevyletí do motoru, blbě se hledají - doporučuji zakrytí plachtou. Odděláš plastový kryt - opatrně, je tam ovládání záklopek bowdenem na přístup venkovního vzduchu, ten tam ponechej. Pak už uvidíš samotný ventilátor. Měl by mít s obou stran plastové vrtule. Ten ventilátor je tam upevněn taky sponou, doporučuji nesmazatelným fixem poznačit polohu, ta spona tam zůstává, pak jsou na ventilátoru dve dráty, nejdou zaměnit, ty vendej opatrně z konektoru. Pak musíš jednu vrtuli otáčením sundat. Je tam pekelně málo místa a blbý přístup. Kolo je jen nalisované, ale jde to. Nedoporučuji nahřívání, změníš tím akorát vůli a nebude ti zpětně držet. uhlíky - samostatně nejsou originál v prodeji, samotný ventilátor stojí asi 6 000,- Kč nový. Dají se přizpůsobit třeba od jiných dodavatelů. V nějaké prodejně ti poradí, nebo odborná elektro dílna. Já jsem ho vytahoval dvakrát a zbytečně. Opravdu Ti doporučuji se podívat na teplotní čidlo a hlavně funkčnost předřadného odporu. Já jsem ho vyměnil a vše zase jede. Nakonec se ukázalo, že to bylo předřadným odporem a uhlíky měli 50 %
pacoun
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: ned 04.11.2007 01:00

#4 Příspěvek od pacoun »

mas v hajzlu jezka je pod volantem na prave strane
JanK
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od JanK »

bože co to je a k cemu slouží ten ježek??? :o
krtek
Registrovaný
Příspěvky: 363
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Ostrov near Karlovy Vary

#6 Příspěvek od krtek »

JanK píše:bože co to je a k cemu slouží ten ježek??? :o


Koukni na tohle téma a zjistíš všechno... když se "ježek" pokazí :) alá klima e36/46/39 atd.
Odpovědět