
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
demontáž vetraku topení e36 325
Já mám 320i, musíš odmontovat kryty motoru ( plastové dekly ), pak odmontovat zacvaklou mřížku sání ventilátoru, odšroubovat plastovou lištu s elektrikou, stáhnout ji trochu dopředu, pak je za ní plechový díl, který drží na vrutech, ten vytáhneš směrem nahoru. Pak uvidiš plastový kryt ventilátoru, jsou tam 4 sponky - plechové pásky a uprostřed plastový šroub s bajonetovým jištěním. Při demontáži opatrně ať ti sponky nevyletí do motoru, blbě se hledají - doporučuji zakrytí plachtou. Odděláš plastový kryt - opatrně, je tam ovládání záklopek bowdenem na přístup venkovního vzduchu, ten tam ponechej. Pak už uvidíš samotný ventilátor. Měl by mít s obou stran plastové vrtule. Ten ventilátor je tam upevněn taky sponou, doporučuji nesmazatelným fixem poznačit polohu, ta spona tam zůstává, pak jsou na ventilátoru dve dráty, nejdou zaměnit, ty vendej opatrně z konektoru. Pak musíš jednu vrtuli otáčením sundat. Je tam pekelně málo místa a blbý přístup. Kolo je jen nalisované, ale jde to. Nedoporučuji nahřívání, změníš tím akorát vůli a nebude ti zpětně držet. uhlíky - samostatně nejsou originál v prodeji, samotný ventilátor stojí asi 6 000,- Kč nový. Dají se přizpůsobit třeba od jiných dodavatelů. V nějaké prodejně ti poradí, nebo odborná elektro dílna. Já jsem ho vytahoval dvakrát a zbytečně. Opravdu Ti doporučuji se podívat na teplotní čidlo a hlavně funkčnost předřadného odporu. Já jsem ho vyměnil a vše zase jede. Nakonec se ukázalo, že to bylo předřadným odporem a uhlíky měli 50 %