Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Otáčky u E36 318is

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
sadamcx65
Registrovaný
Příspěvky: 370
Registrován: ned 24.06.2007 00:00
Bydliště: Královéhradecký kraj

#1 Příspěvek od sadamcx65 »

Chci se zeptat jestli je zdravý v těhle měsících vytáčet motor, třeba do 5500ot/min. i když je to ohřáty ;) rád to vytáčím, ale myslím si že úplně good to pro motor nebude ;) co vy na to ? A nesmějte se mě :D
Uživatelský avatar
sejcek
Registrovaný
Příspěvky: 1131
Registrován: úte 28.11.2006 01:00
Bydliště: Dašice
Klubové ID: 1385

#2 Příspěvek od sejcek »

No myslím že IS je vysoko otáčkovej a max výkon má někde okolo 4500ot. A 5500 není podle skoro nic.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od castro »

zahřej a poradně mu dej! v tomhle pocasi se bude motor krasně chladit takže je to podle mě pro něj menší zlo než za pařáku a hlavně to líp pojede... ;-)
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Klubové ID: 1699

#4 Příspěvek od Slid »

tohle počasí je nejlepší právě :wink:
sadamcx65
Registrovaný
Příspěvky: 370
Registrován: ned 24.06.2007 00:00
Bydliště: Královéhradecký kraj

#5 Příspěvek od sadamcx65 »

No tak to jsem rád, já jsem se o něj bál jak o svý děcko :D :D a ono to je v pohodě ;) tak moc dík za odpovědi
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od dsvatos »

Je to přesně tak jak píšou. Klíďo tomu nakládej. Samozřejmostí je pořádně prohřátej motor, ne že se zrovinka vyhoupla teplota na prostředek tak tomu dávat. Jde i o teplotu oleje. I když máš vodu 90 stupňů, olej může mít pořád třeba jen 30-40 a to je málo. Takže tomu dávej třeba na zpáteční cestě a tak. Stejná chyba je zahřívat motor na místě, nechat ho zahřát a pak tomu naložit. Motor je sice teplej, ale převodovka, diferák, ložiska atd. jsou furt studený.. Já když autu naložím, tak vždycky až po delší jízdě, na zpáteční cestě atd. :wink:
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#7 Příspěvek od Killca »

jinak i pojivej ale i dotaz mimo misu, je k necemu na zimu dat pred chladic igelit?
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od castro »

Killca píše:jinak i pojivej ale i dotaz mimo misu, je k necemu na zimu dat pred chladic igelit?
takovej ten jako se dával na Š120, AVIA, KAROSA ? :lol:

až se ti tam zapeče, mužeš chladič vyhodit, alespoň s přicházejícím létem určitě ;-)
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Klubové ID: 1699

#9 Příspěvek od Slid »

Killca píše:jinak i pojivej ale i dotaz mimo misu, je k necemu na zimu dat pred chladic igelit?
já bych tam dal karton :lol:
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#10 Příspěvek od Killca »

castro píše:až se ti tam zapeče, mužeš chladič vyhodit, alespoň s přicházejícím létem určitě ;-)
bych to proskrab a hura na leto :D ale tim padem je logicke dat tam neco netekouciho nebo nic!? :)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od castro »

Killca píše:
castro píše:až se ti tam zapeče, mužeš chladič vyhodit, alespoň s přicházejícím létem určitě ;-)
bych to proskrab a hura na leto :D ale tim padem je logicke dat tam neco netekouciho nebo nic!? :)
a proč bys to tam dával? snad z kopce nevypínáš motor, ne? vubec nechápu důvod :lol: to si dej spíš na léto proti mouchám
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od dsvatos »

Já tam dávám papundekl . Ale ne přes celou plochu chladiče. Když jsem se v létě vracel z Bosny, vzpomněl jsem si že ho tam pořád mám. A to mám odmontovanou visku i s vrtulí. Papundekl před chladičem, bez vrtule a ani v Bosenských horách se mi motor nehřál. Asi je nějakej zimomřivej :lol:
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 1129
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od _peper »

castro píše:
Killca píše:jinak i pojivej ale i dotaz mimo misu, je k necemu na zimu dat pred chladic igelit?
takovej ten jako se dával na Š120, AVIA, KAROSA ? :lol:
To se dává aby nenastydli? :lol:
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#14 Příspěvek od Killca »

castro píše: a proč bys to tam dával? snad z kopce nevypínáš motor, ne? vubec nechápu důvod :lol: to si dej spíš na léto proti mouchám
kdyz jedes z kopce tak se vypina privod paliva takze to vlastne nespaluje, ciliz se to chladi ne? ale celkove proste do toho chladice de hodne studenyho vzduchu a tim padem se vic namaha termostat aby udrzel stale stejnou teplotu ne? ja nevim vid, odobne nemam potrebu tam neco strkat, ale jen se tak ptam ze to lidi delaj u tech francouzskejch, italskej a japonskejch mrkvi :)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět