Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Alternator-nabíjanie.....318i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
norbi318
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: ned 02.09.2007 00:00
Bydliště: Nové Zámky
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od norbi318 »

Nazdar hosi!Chcem sa vas opytat,ci ste uz merali nabíjanie akumlatora?Dneska som meral: pri volnobehu som nameral 13,8V ked som zapol svetla(aj dialkove) tak mi to kleslo na 12,3 a ked som zapol vsetko co som vedel :D tak mi to kleslo na 10,6.......skusal som pridavat otacky,ale hodnoty sa nezmenili....podla mna alternator by mal drzat min. 13V!!! Co hovorite, mam zly alternator??? Alternator je 65A! Diky!
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#2 Příspěvek od bas2 »

Urcite neco nemas v poriadku, minimalne tak ci tak tam musi byt 12-13 voltov, 10.6 je dost malo,.... kontrolka dobijania ti nesvieti?
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od psena »

Stabilne 13,6-14V jak je min je to spatny.
JanK
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od JanK »

to nemas pravdu,na volnobeh a pri vsem zaplém muze jit az na 12,2V :)
norbi318
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: ned 02.09.2007 00:00
Bydliště: Nové Zámky
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od norbi318 »

kontrolka mi este nesvieti,a to nemoze robit ze mam uz 4-5 ročny akumlator???
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Maikl »

a při otočení klíčku svítí..?
JanK
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od JanK »

to nemuže,proud dává alternator...jestli ti nesviti kontrolka při zapnutem klíčku,muže to mit 2 duvody....budto je praskla samotná žárovka(auto nedobiji,protože žárovicka budí nabíjení) a pak problém v alternatoru,např upadlej dratek od snímaciho kroužku.To ale asi nebude tvuj prípad,píšeš že to tvoje auto nejakej ten proud dává,takže já bych to tipoval na regulator napětí v alternatoru 8)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Trochu to asi dobíjí, jinak by jsi už dávno nejezdil. Osobně bych vyndal alternátor, rozebral tak, abych se dostal na uhlíky. Buď je jeden uhlík zaseklý, visí, nebo je už rozpadlý. Potom regulátor nemůže dát potřebný budící proud do vinutí. Pokud budou uhlíky OK, jemným smirkovým papírem očistit kroužky, na kterých uhlíky sedí. Při rozebrání bych ještě proměřil diody, jestli není některá spálená = nevede vůbec. :D
norbi318
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: ned 02.09.2007 00:00
Bydliště: Nové Zámky
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od norbi318 »

pri nastartovani mi kontrolka svieti....najprv skusim vymenit regulator (ked bobre viem, tak regulator je ta vlozka na čom su aj uhlíky) a potom sa pozrem na diody...Diky moc,potom sa vam ozvem,ze ako som dopadol :)
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od psena »

JanK píše:to nemas pravdu,na volnobeh a pri vsem zaplém muze jit az na 12,2V :)

No ja to beru podle sveho pred pulrokem repasovaneho altiku..vymeneno vse nove,rotor,regulator od Bosche (ne zadna shitka za 300kc)
Mam naprosto stabilne dobijeni jak jsem psal, jedno jestli volnobeh nebo vyssi otacky a jedno jestli vyhrivam sicny,zadni okno, fukary atd...¨
Ale pokud odbornik rika, ze i naprosto v poradku altik muze davat 12,3 na volnobeh...tak to tak asi bude.
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od miloshm »

psena píše:Stabilne 13,6-14V jak je min je to spatny.

Takže když mě auto dobíjí na spodní hranici (13,6 V), tak je to ještě v pohodě nebo to znamená, že už mám začít šetřit? Díky za odpovědi.
JanK
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od JanK »

absolutne v poho
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#13 Příspěvek od ferlin »

Zajímavé téma. Ještě jsem to nezkoušel měřit u svého auta a přitom mám čím a není to nic složitého. Zkusím, uvidím, jsem zvědav. :)
John112
Registrovaný
Příspěvky: 1089
Registrován: pon 13.08.2007 00:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od John112 »

Oživim trochu toto téma. Mam podobnej problém. Když nastartuji auta s plně nabitou baterii (nabita z nabíječky doma), tak se po asi pul minutě jemně rozsvíti kontrolka baterie a stale jemně problikává. Když mi takhle problikavala minule, tak se nakonec uplně vybila a auto přestalo jet. Ještě předem řikam, že jsem vyndaval předevčírem chladič a před tím sem nikdy tento problém neměl. Díky za rady
Odpovědět