Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jak se dají poznat podpálené ventily?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od xSAFA »

Kluci trošku mám strach že jsem motoru mohl ublížit, mám LPG které mi blbne, kdyz sem volal do servisu rekli mi ze patrně bude ucpaný systém / chudá směs a že nemám plyn ted vůbec používat jinak může dojít k podpálení ventilů a já na něj sice vyjímečně ale přesto sem tam jezdil a ted jsem znejistil zda nemohlo dijít k nějakému poškození... O problému, který mám n abenzín jsem tu již psal, vysoká spotřeba, na volnoběh sem tam zakolísající otáčky, sem tam na volnoběh maličko střelí do výfuku, v nižších otáčkách nejede jak by měl... Dle rad jsem měl za to, že jde o čidlo vačky, které se ovšem na diagnostice neprojevilo... :roll:
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od dsvatos »

Kompresiometrem si změř kompresní tlaky. Měří se u zahřátýho motoru s plynem na podlaze. Rozdíl mezi válci nesmí být větší jak 10 procent.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od xSAFA »

dsvatos píše:Kompresiometrem si změř kompresní tlaky. Měří se u zahřátýho motoru s plynem na podlaze. Rozdíl mezi válci nesmí být větší jak 10 procent.
JJ diky chystam se v pondělí do servisu to změřit, spíše mě zajímalo jak se motor chová, abych měl alespň nějaké uklidnění na víkend... :)
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od dsvatos »

xSAFA píše:
dsvatos píše:Kompresiometrem si změř kompresní tlaky. Měří se u zahřátýho motoru s plynem na podlaze. Rozdíl mezi válci nesmí být větší jak 10 procent.
JJ diky chystam se v pondělí do servisu to změřit, spíše mě zajímalo jak se motor chová, abych měl alespň nějaké uklidnění na víkend... :)
S podpálenýma ventilama přestane táhnout. Tím že se tomu válci díky podfouklýmu ventilu razantně sníží tlaky, jede to jakoby na tři, na dva, na jeden válec :wink: Pokud je ventil podpálenej trošku, dá se to ještě zabrousit, pokud je podpálenej fest, je na vyhození. Sedlo ventilu se dá zafrézovat (pokud už to nebylo dělaný a je tam ještě materiál). Pokud jsou i sedla špatný, vyměnit.. Pokud je fest podfouklá většina ventilů a jsou špatný i sedla, je jednodušší podívat se po jiné hlavě.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Klubové ID: 1477
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od xSAFA »

dsvatos píše:
xSAFA píše:
dsvatos píše:Kompresiometrem si změř kompresní tlaky. Měří se u zahřátýho motoru s plynem na podlaze. Rozdíl mezi válci nesmí být větší jak 10 procent.
JJ diky chystam se v pondělí do servisu to změřit, spíše mě zajímalo jak se motor chová, abych měl alespň nějaké uklidnění na víkend... :)
S podpálenýma ventilama přestane táhnout. Tím že se tomu válci díky podfouklýmu ventilu razantně sníží tlaky, jede to jakoby na tři, na dva, na jeden válec :wink: Pokud je ventil podpálenej trošku, dá se to ještě zabrousit, pokud je podpálenej fest, je na vyhození. Sedlo ventilu se dá zafrézovat (pokud už to nebylo dělaný a je tam ještě materiál). Pokud jsou i sedla špatný, vyměnit.. Pokud je fest podfouklá většina ventilů a jsou špatný i sedla, je jednodušší podívat se po jiné hlavě.
OK diky moc, uklidnil jsi mě, myslim že to můj problém není, auto táhne pěkně pouze v nížších otáčkách to není to co by mělo být a to bych viděl na jiný problém...
Odpovědět