Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Dám v pohodě 18" kola s ET35 na e46 coupe?
hele, me to s tema podlozkama lezlo min nez to poleze tobe a drelo to podstate na kazde nerovnosti n asilnici a to mam m-kovy podvozek, ktery by mel byt tvrdsi....
zadni fakt nepujdou.
koukni se na etk a spocitej si kolik maximalne muzes vylezat dle doporucenych sirek rafku a jejich et.
hele, mas to tak, ze bmw dava dozadu kola ktera od plochy dosednuti vystupuji ven o nejakych 58 mm. verim tomu ze tam jeste tech 10 mm pujde dat aniz by to delalo zasadni probem, ale vic ne. ty to mas o dost vic s tema 9". 8" by dozadu sly v pohode dle toho co pisu
zadni fakt nepujdou.
koukni se na etk a spocitej si kolik maximalne muzes vylezat dle doporucenych sirek rafku a jejich et.
hele, mas to tak, ze bmw dava dozadu kola ktera od plochy dosednuti vystupuji ven o nejakych 58 mm. verim tomu ze tam jeste tech 10 mm pujde dat aniz by to delalo zasadni probem, ale vic ne. ty to mas o dost vic s tema 9". 8" by dozadu sly v pohode dle toho co pisu
srle píše:hele, me to s tema podlozkama lezlo min nez to poleze tobe a drelo to podstate na kazde nerovnosti n asilnici a to mam m-kovy podvozek, ktery by mel byt tvrdsi....
zadni fakt nepujdou.
koukni se na etk a spocitej si kolik maximalne muzes vylezat dle doporucenych sirek rafku a jejich et.
hele, mas to tak, ze bmw dava dozadu kola ktera od plochy dosednuti vystupuji ven o nejakych 58 mm. verim tomu ze tam jeste tech 10 mm pujde dat aniz by to delalo zasadni probem, ale vic ne. ty to mas o dost vic s tema 9". 8" by dozadu sly v pohode dle toho co pisu
Bohužel tak abych si něco spočítal tomu zase nerozumím
A kdybych dal dozadu ty 8", tak bych na to zase nemohl dát moc široké pneu. A takových 245 bych tam chtěl mít určitě
to mas jednoduchy.
ET ti urcuje jak moc je kolo zapusteny. je to vzdalenost dosedaci plochy od stredove osy kola. oc vetsi ET o to vic zapusteny kolo. udava se v milimetrech.
sirka rafku je jasna. udava se v palcich a jednoduse se prepocita na milimetry vynasobenim 25,4. tzn. 8" rafek ma sirku 8*25.4=203.2mm
stredova osa kola je presne v pulce = 203.2/2=101.6mm
zacneme tedy pocitat. kdybys mel ET 0, kolo by ti vycuhovalo od plochy dosednuti 101.6mm. v pripade ze mas ET 35 je to 101.6-35=66.6mm.
toto cislo samotne nema zadny vyznam bez hodnoty se kterou to porovnat. proto si vezmeme nejake kolo, ktere dava primo bmw. treba M-kove 17" 8 1/2J ET 50.
8.5*25.4=215.9mm sirka rafku
215.9/2=107.95mm stredova osa kola
107.95-50=57.95mm mira odsazeni lice kola od dosedaci plochy
ted si uvedomime jak vypada origo M-kove klo a rekneme si, ze by klidne sneslo jeste 10mm vylezt ven aniz by dochazelo ke skrtani.
z toho plyne 57.95+10=67.95mm
to by znamenalo ze kolo sirky 8" s ET 35 by mohlo zapadnout pod zadni blatnik tve e46 aniz by delalo bordel.
ovsem ty chces sirsi gumy a proto i sirsi rafky. tak si vezmes tuzku a papir a jednoduchym zpusbem vypocitas jake je minimalni ET, ktere muzes dat pri pouziti vyhovujici sirky rafku.
dejme tomu ze si reknes ze chces rafek 9"
9*25.4=228.6mm
228.6/2=114.3mm
vime ze kolo muze "vycuhovat nejakych 65mm od plochy dosednuti
114.3-65=49.3mm => ET 50
takze abys mohl pouzit rafky 9" dozadu, potreboval bys je s ET 50.
predek si dopocitej.
ET ti urcuje jak moc je kolo zapusteny. je to vzdalenost dosedaci plochy od stredove osy kola. oc vetsi ET o to vic zapusteny kolo. udava se v milimetrech.
sirka rafku je jasna. udava se v palcich a jednoduse se prepocita na milimetry vynasobenim 25,4. tzn. 8" rafek ma sirku 8*25.4=203.2mm
stredova osa kola je presne v pulce = 203.2/2=101.6mm
zacneme tedy pocitat. kdybys mel ET 0, kolo by ti vycuhovalo od plochy dosednuti 101.6mm. v pripade ze mas ET 35 je to 101.6-35=66.6mm.
toto cislo samotne nema zadny vyznam bez hodnoty se kterou to porovnat. proto si vezmeme nejake kolo, ktere dava primo bmw. treba M-kove 17" 8 1/2J ET 50.
8.5*25.4=215.9mm sirka rafku
215.9/2=107.95mm stredova osa kola
107.95-50=57.95mm mira odsazeni lice kola od dosedaci plochy
ted si uvedomime jak vypada origo M-kove klo a rekneme si, ze by klidne sneslo jeste 10mm vylezt ven aniz by dochazelo ke skrtani.
z toho plyne 57.95+10=67.95mm
to by znamenalo ze kolo sirky 8" s ET 35 by mohlo zapadnout pod zadni blatnik tve e46 aniz by delalo bordel.
ovsem ty chces sirsi gumy a proto i sirsi rafky. tak si vezmes tuzku a papir a jednoduchym zpusbem vypocitas jake je minimalni ET, ktere muzes dat pri pouziti vyhovujici sirky rafku.
dejme tomu ze si reknes ze chces rafek 9"
9*25.4=228.6mm
228.6/2=114.3mm
vime ze kolo muze "vycuhovat nejakych 65mm od plochy dosednuti
114.3-65=49.3mm => ET 50
takze abys mohl pouzit rafky 9" dozadu, potreboval bys je s ET 50.
predek si dopocitej.
srle píše:to mas jednoduchy.
ET ti urcuje jak moc je kolo zapusteny. je to vzdalenost dosedaci plochy od stredove osy kola. oc vetsi ET o to vic zapusteny kolo. udava se v milimetrech.
sirka rafku je jasna. udava se v palcich a jednoduse se prepocita na milimetry vynasobenim 25,4. tzn. 8" rafek ma sirku 8*25.4=203.2mm
stredova osa kola je presne v pulce = 203.2/2=101.6mm
zacneme tedy pocitat. kdybys mel ET 0, kolo by ti vycuhovalo od plochy dosednuti 101.6mm. v pripade ze mas ET 35 je to 101.6-35=66.6mm.
toto cislo samotne nema zadny vyznam bez hodnoty se kterou to porovnat. proto si vezmeme nejake kolo, ktere dava primo bmw. treba M-kove 17" 8 1/2J ET 50.
8.5*25.4=215.9mm sirka rafku
215.9/2=107.95mm stredova osa kola
107.95-50=57.95mm mira odsazeni lice kola od dosedaci plochy
ted si uvedomime jak vypada origo M-kove klo a rekneme si, ze by klidne sneslo jeste 10mm vylezt ven aniz by dochazelo ke skrtani.
z toho plyne 57.95+10=67.95mm
to by znamenalo ze kolo sirky 8" s ET 35 by mohlo zapadnout pod zadni blatnik tve e46 aniz by delalo bordel.
ovsem ty chces sirsi gumy a proto i sirsi rafky. tak si vezmes tuzku a papir a jednoduchym zpusbem vypocitas jake je minimalni ET, ktere muzes dat pri pouziti vyhovujici sirky rafku.
dejme tomu ze si reknes ze chces rafek 9"
9*25.4=228.6mm
228.6/2=114.3mm
vime ze kolo muze "vycuhovat nejakych 65mm od plochy dosednuti
114.3-65=49.3mm => ET 50
takze abys mohl pouzit rafky 9" dozadu, potreboval bys je s ET 50.
predek si dopocitej.
Díky moc! Naprosto vyčerpávající a hodně užitečné.
dsvatos píše:Srle: No teda, ses pěkně rozjel. napsals to pěkněJen se ti obdivuju, že se ti to chtělo ještě takhle večer počítat.. Ze mě už by v tuhle noční hodinu nedostali ani malou násobilku ani mučením
245 na 8" bude moc a na 9" malo => jdi do 8 1/2"
Jó to se pěkně řekne, ale to co chci se dělá jen 8 a 9" a jen et35srle píše:dsvatos píše:Srle: No teda, ses pěkně rozjel. napsals to pěkněJen se ti obdivuju, že se ti to chtělo ještě takhle večer počítat.. Ze mě už by v tuhle noční hodinu nedostali ani malou násobilku ani mučením
jak se na to koukam ,tak se sam divim co jsem vyplodil
![]()
245 na 8" bude moc a na 9" malo => jdi do 8 1/2"
tady máš tabulku na výpočet disků... http://www.e-pneu.cz/rozmery_alu.php
když vezmu v úvahu, že paketový kolo snese 1,5cm podložky tak rozdíl mezi nimi a tvými vysněnými koly je +0,6cm což je podle mně ještě v normě, ale pokud chceš mít jistotu abys neškrtal obul bych na ně užší pneu, které pak vytvoří krásná tunerská Áčka
když vezmu v úvahu, že paketový kolo snese 1,5cm podložky tak rozdíl mezi nimi a tvými vysněnými koly je +0,6cm což je podle mně ještě v normě, ale pokud chceš mít jistotu abys neškrtal obul bych na ně užší pneu, které pak vytvoří krásná tunerská Áčka
