Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
M pružiny
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon 06.03.2006 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
cau,
nedávno se mi dostali do rukou pružiny z Mka(m-technik?).
Dal mi je známej ,takže netušim jestli jsou z M3.0 nebo M3.2 jestli je teda vubec mezi nima nejakej rozdíl?
První co mě zajmá o kolik jsou ty Mpružiny nižší oproti sériji? mam e36 318is
A za druhé chci si koupit přední tlumiče a zajmá mě pokud dám na auto ty Mpružiny jestli musim kupovat tlumiče s Mtechnik nebo je to jedno?
Prohledal sem forum ale nenašel jsem nic co by mi pomohlo všem dík.
nedávno se mi dostali do rukou pružiny z Mka(m-technik?).
Dal mi je známej ,takže netušim jestli jsou z M3.0 nebo M3.2 jestli je teda vubec mezi nima nejakej rozdíl?
První co mě zajmá o kolik jsou ty Mpružiny nižší oproti sériji? mam e36 318is
A za druhé chci si koupit přední tlumiče a zajmá mě pokud dám na auto ty Mpružiny jestli musim kupovat tlumiče s Mtechnik nebo je to jedno?
Prohledal sem forum ale nenašel jsem nic co by mi pomohlo všem dík.
Hlavně to nedávej na čtyřválce!porovnej hmotnost Mka,a tvý káry!men píše:cau,
nedávno se mi dostali do rukou pružiny z Mka(m-technik?).
Dal mi je známej ,takže netušim jestli jsou z M3.0 nebo M3.2 jestli je teda vubec mezi nima nejakej rozdíl?
První co mě zajmá o kolik jsou ty Mpružiny nižší oproti sériji? mam e36 318is
A za druhé chci si koupit přední tlumiče a zajmá mě pokud dám na auto ty Mpružiny jestli musim kupovat tlumiče s Mtechnik nebo je to jedno?
Prohledal sem forum ale nenašel jsem nic co by mi pomohlo všem dík.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon 06.03.2006 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ano muj ctyřval je lehčí než Mko,ale co mě zaráží tak jsem dnes porovnával ty pružiny z isa a z Mka(měl jsem je na stole bez tlumičů nikterak zatížený a ty z M byly cca o 8cm nižší oproti Isu tak nechapu čemu by to mělo vadit.askul11 píše:Hlavně to nedávej na čtyřválce!porovnej hmotnost Mka,a tvý káry!men píše:cau,
nedávno se mi dostali do rukou pružiny z Mka(m-technik?).
Dal mi je známej ,takže netušim jestli jsou z M3.0 nebo M3.2 jestli je teda vubec mezi nima nejakej rozdíl?
První co mě zajmá o kolik jsou ty Mpružiny nižší oproti sériji? mam e36 318is
A za druhé chci si koupit přední tlumiče a zajmá mě pokud dám na auto ty Mpružiny jestli musim kupovat tlumiče s Mtechnik nebo je to jedno?
Prohledal sem forum ale nenašel jsem nic co by mi pomohlo všem dík.
Páč ty z M jsou o dost kratší=mín závitu pružiny.
A pokud je dám na auto tak mám M technik podvozek????
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon 06.03.2006 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
hle urcitě to zkusim,teoreticky se mi to taky zdá divný rvát pružiny z R6 na 4vala ,ale když ty pružny postavim vedle sebe(vyndaný z tlumičů a nikterak zatížený)taky ty z Mka jsou min.o 5cm nižší to znamená že ten 4val musí bejt o těch min 5cm dole.petto píše:ale i tak ty pružiny asi budou stavěny na jinou váhu, takže budou mit větši tuhost nebo ja nevim, ale myslím že to nebude dobré tam rvat...dej vyzkoušej, poreferuj
Bohužel jestli má bejt M-technik o 2.5cm nižší tak newim co mám za pružiny,
každopádně kdyby mi někdo vysvětlil co znamená ten nápis na pružinách-> FORMEL-K BMW 366-VA bylo by to supr
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 708
- Registrován: ned 12.03.2006 01:00
- Bydliště: Šternberk
- Klubové ID: 844
že sou z formelínymen píše:hle urcitě to zkusim,teoreticky se mi to taky zdá divný rvát pružiny z R6 na 4vala ,ale když ty pružny postavim vedle sebe(vyndaný z tlumičů a nikterak zatížený)taky ty z Mka jsou min.o 5cm nižší to znamená že ten 4val musí bejt o těch min 5cm dole.petto píše:ale i tak ty pružiny asi budou stavěny na jinou váhu, takže budou mit větši tuhost nebo ja nevim, ale myslím že to nebude dobré tam rvat...dej vyzkoušej, poreferuj
Bohužel jestli má bejt M-technik o 2.5cm nižší tak newim co mám za pružiny,
každopádně kdyby mi někdo vysvětlil co znamená ten nápis na pružinách-> FORMEL-K BMW 366-VA bylo by to supr

Formel K je proste znacka podvozku. Nutno dodat ze se jedna o levnejsi podvozek vetsinou snizeny. VA je zkratka predni naprava.
Je otazka, zda mas doma podvozek z M3 nebo jen M-technik. M-technik ma ruzny pruziny podle typu a vybavy automobilu, tzn. ze z tech pruzin musis vycist cele cislo dilu a zkusit vyhledat v ETK, abys zjistil, pro jaky model to je urceny. Pokud je to M-technik na 6 valec, pak to na tvem ISU nebude mit takovy efekt snizeni, protoze mas lehci motor atd.
Je otazka, zda mas doma podvozek z M3 nebo jen M-technik. M-technik ma ruzny pruziny podle typu a vybavy automobilu, tzn. ze z tech pruzin musis vycist cele cislo dilu a zkusit vyhledat v ETK, abys zjistil, pro jaky model to je urceny. Pokud je to M-technik na 6 valec, pak to na tvem ISU nebude mit takovy efekt snizeni, protoze mas lehci motor atd.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 220
- Registrován: stř 24.01.2007 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Vysledek toho ze si na 4val das pruziny s Mka bude ten, ze snizeni vepredu nebude takove jako u M3, protoze vaha tveho auta vepredu je o dost nizsi. Diky stejnemu problemu taky nevyuzijes zamyslenou pracovni drahu pera, protoze s lehci vahou to dost nepropruzis.
Vysledek? Zatimco nekdo s M3 anebo s tvym 4valcem, ktery tam ma snizene pritvrzene pruziny na jeho vahu motoru si bude uzivat snizene teziste a prijemne pritvrzeny podvozek, tak ty budes drncat jako koza zbytecne vysoko.
Jinak mel bych dotaz, pruziny s M3 na 6val 328 [e36], ma to nekdo ke sve maximalni spokojenosti? Nebo je to stale ten samy problem? Motor 328 je stale o dost lehci nez M3.
Vysledek? Zatimco nekdo s M3 anebo s tvym 4valcem, ktery tam ma snizene pritvrzene pruziny na jeho vahu motoru si bude uzivat snizene teziste a prijemne pritvrzeny podvozek, tak ty budes drncat jako koza zbytecne vysoko.
Jinak mel bych dotaz, pruziny s M3 na 6val 328 [e36], ma to nekdo ke sve maximalni spokojenosti? Nebo je to stale ten samy problem? Motor 328 je stale o dost lehci nez M3.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon 06.03.2006 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:

Myslim že by to obrazek pružin měl rozseknout červené jsou z Mka a ty černé z Isa.
Logicky z obrazku vyplívá že auto muže vážit 1200kg nebo 1500kg,ale stejně musí být níž o rozdíl pružin jelikož ty červené jsou prostě o 5cm kratší než ty origináli z Isa,jak je vidět na obrazku.
Je pravda že Mko s těmito červenými pružinami bude o neco níž než Iso,ale Iso musí být stejně minimálně o 5cm niž oproti seriji ,protože rozdíl mezi černými pružinami a červenými je opravdu markantní.
Mohl by mi někdo mojí teorii potvrdit nebo vyvrátit popřípadě objasnit?

--cervena- nejakej univerzal shit od vyrobce levnejch podvozku, tzn. ze to zcela urcite neni na M3, je to proste podobna pruzinova sada, kterou nekdo v te fy Formel K navrhnul (v lepsim pripade okopiroval), vyrabi a prodava na vsechny 6valce e36 (a nejspis i e46)...
---cerna- origo pruziny, odladene aby fungovaly se stavajicima tlumicema (kompromis prijemne svezeni a dobre jizdni vlastnosti, na iS víc sportovní)
--zaver- na 90% z toho budou "difny" jizdni vlastnosti, tipnul bych (pokud je to opravdu na 6valec), ze to bude tvrdy, uskakany, pritom to pujde hned na dorazy a ve finale jedine + bude opt snizení (a i to je sporny, protoze ta origo pruzina je hodne zmacknuta v namontovanym stavu)
--rada- najdi si podle cisla o jaky pruziny se vlastne jedna, pripadne si zmer prumery dratu obou pruzin... jestli mas hodne casu a moznosti, tak to vyzkousej a u uvidis
---cerna- origo pruziny, odladene aby fungovaly se stavajicima tlumicema (kompromis prijemne svezeni a dobre jizdni vlastnosti, na iS víc sportovní)
--zaver- na 90% z toho budou "difny" jizdni vlastnosti, tipnul bych (pokud je to opravdu na 6valec), ze to bude tvrdy, uskakany, pritom to pujde hned na dorazy a ve finale jedine + bude opt snizení (a i to je sporny, protoze ta origo pruzina je hodne zmacknuta v namontovanym stavu)
--rada- najdi si podle cisla o jaky pruziny se vlastne jedna, pripadne si zmer prumery dratu obou pruzin... jestli mas hodne casu a moznosti, tak to vyzkousej a u uvidis

“Ability is what you're capable of doing.”
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
- Kontaktovat uživatele:
Tvoje teorie je celá špatná a to z důvodu že pružina není stavěna pouze na pokles ale i na zdvih aby odlehčené kolo bylo v kontaktu s vozovkou.men píše:[Myslim že by to obrazek pružin měl rozseknout červené jsou z Mka a ty černé z Isa.
Logicky z obrazku vyplívá že auto muže vážit 1200kg nebo 1500kg,ale stejně musí být níž o rozdíl pružin jelikož ty červené jsou prostě o 5cm kratší než ty origináli z Isa,jak je vidět na obrazku.
Je pravda že Mko s těmito červenými pružinami bude o neco níž než Iso,ale Iso musí být stejně minimálně o 5cm niž oproti seriji ,protože rozdíl mezi černými pružinami a červenými je opravdu markantní.
Mohl by mi někdo mojí teorii potvrdit nebo vyvrátit popřípadě objasnit?
Tudíš při volném stání auta by měla být pružina v polovině své účinosti ...(50% na pokles a 50% na zdvih) výška pružiny v nezatíženém stavu absolutně nic neznamená, protože každá má jinou tuhost a při zatížení poklesne jinak.
Proto v žádném případě neplatí že by ti mělo auto klesnout o rozdíl v nezatíženém stavu.
Proto lidi co tu snižují auto M3 pružinami a myslí že jim třeba na IS udělají stejné vlastnosti je špatné. D"ležité je koupit pružiny vyladěnné na přesný typ motoru podle váhy. Když to shrnu nevím přesné váhy ale odhaduji to takto od nejlehčích:
Přední pružiny
1/ čtyřválce
2) M52
3) M50
4) Diesly
5) M3
Zadní pužiny
1) sedan - coupe
2) kombi
3) kabrio



