Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

M pružiny

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
men
Registrovaný
Příspěvky: 386
Registrován: pon 06.03.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od men »

cau,
nedávno se mi dostali do rukou pružiny z Mka(m-technik?).
Dal mi je známej ,takže netušim jestli jsou z M3.0 nebo M3.2 jestli je teda vubec mezi nima nejakej rozdíl?

První co mě zajmá o kolik jsou ty Mpružiny nižší oproti sériji? mam e36 318is

A za druhé chci si koupit přední tlumiče a zajmá mě pokud dám na auto ty Mpružiny jestli musim kupovat tlumiče s Mtechnik nebo je to jedno?

Prohledal sem forum ale nenašel jsem nic co by mi pomohlo všem dík.
sumachr
Registrovaný
Příspěvky: 2017
Registrován: úte 07.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 52
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od sumachr »

hledej znovu uz to tu je psane milionkrat
askul11
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 24.09.2006 00:00

#3 Příspěvek od askul11 »

men píše:cau,
nedávno se mi dostali do rukou pružiny z Mka(m-technik?).
Dal mi je známej ,takže netušim jestli jsou z M3.0 nebo M3.2 jestli je teda vubec mezi nima nejakej rozdíl?

První co mě zajmá o kolik jsou ty Mpružiny nižší oproti sériji? mam e36 318is

A za druhé chci si koupit přední tlumiče a zajmá mě pokud dám na auto ty Mpružiny jestli musim kupovat tlumiče s Mtechnik nebo je to jedno?

Prohledal sem forum ale nenašel jsem nic co by mi pomohlo všem dík.
Hlavně to nedávej na čtyřválce!porovnej hmotnost Mka,a tvý káry!
men
Registrovaný
Příspěvky: 386
Registrován: pon 06.03.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od men »

askul11 píše:
men píše:cau,
nedávno se mi dostali do rukou pružiny z Mka(m-technik?).
Dal mi je známej ,takže netušim jestli jsou z M3.0 nebo M3.2 jestli je teda vubec mezi nima nejakej rozdíl?

První co mě zajmá o kolik jsou ty Mpružiny nižší oproti sériji? mam e36 318is

A za druhé chci si koupit přední tlumiče a zajmá mě pokud dám na auto ty Mpružiny jestli musim kupovat tlumiče s Mtechnik nebo je to jedno?

Prohledal sem forum ale nenašel jsem nic co by mi pomohlo všem dík.
Hlavně to nedávej na čtyřválce!porovnej hmotnost Mka,a tvý káry!
ano muj ctyřval je lehčí než Mko,ale co mě zaráží tak jsem dnes porovnával ty pružiny z isa a z Mka(měl jsem je na stole bez tlumičů nikterak zatížený a ty z M byly cca o 8cm nižší oproti Isu tak nechapu čemu by to mělo vadit.
Páč ty z M jsou o dost kratší=mín závitu pružiny.
A pokud je dám na auto tak mám M technik podvozek????
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 1129
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od _peper »

men píše:A pokud je dám na auto tak mám M technik podvozek????
Ne M technik podvozek, ale v prdeli podvozek!
men
Registrovaný
Příspěvky: 386
Registrován: pon 06.03.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od men »

_peper píše:
men píše:A pokud je dám na auto tak mám M technik podvozek????
Ne M technik podvozek, ale v prdeli podvozek!
??????
Ty pružiny co mám já tak je na nich černě vytištěno ->FORMEL-K BMW 366-VA<- muže mi někdo poradit co to znamená???? Maj červenou barvu.
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Klubové ID: 1147
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Spajky »

Mtechnik má jiný stabilizátory
petto
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 12.03.2006 01:00
Bydliště: Šternberk
Klubové ID: 844

#8 Příspěvek od petto »

ale i tak ty pružiny asi budou stavěny na jinou váhu, takže budou mit větši tuhost nebo ja nevim, ale myslím že to nebude dobré tam rvat...dej vyzkoušej, poreferuj 8)
men
Registrovaný
Příspěvky: 386
Registrován: pon 06.03.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od men »

petto píše:ale i tak ty pružiny asi budou stavěny na jinou váhu, takže budou mit větši tuhost nebo ja nevim, ale myslím že to nebude dobré tam rvat...dej vyzkoušej, poreferuj 8)
hle urcitě to zkusim,teoreticky se mi to taky zdá divný rvát pružiny z R6 na 4vala ,ale když ty pružny postavim vedle sebe(vyndaný z tlumičů a nikterak zatížený)taky ty z Mka jsou min.o 5cm nižší to znamená že ten 4val musí bejt o těch min 5cm dole.
Bohužel jestli má bejt M-technik o 2.5cm nižší tak newim co mám za pružiny,
každopádně kdyby mi někdo vysvětlil co znamená ten nápis na pružinách-> FORMEL-K BMW 366-VA bylo by to supr
petto
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 12.03.2006 01:00
Bydliště: Šternberk
Klubové ID: 844

#10 Příspěvek od petto »

men píše:
petto píše:ale i tak ty pružiny asi budou stavěny na jinou váhu, takže budou mit větši tuhost nebo ja nevim, ale myslím že to nebude dobré tam rvat...dej vyzkoušej, poreferuj 8)
hle urcitě to zkusim,teoreticky se mi to taky zdá divný rvát pružiny z R6 na 4vala ,ale když ty pružny postavim vedle sebe(vyndaný z tlumičů a nikterak zatížený)taky ty z Mka jsou min.o 5cm nižší to znamená že ten 4val musí bejt o těch min 5cm dole.
Bohužel jestli má bejt M-technik o 2.5cm nižší tak newim co mám za pružiny,
každopádně kdyby mi někdo vysvětlil co znamená ten nápis na pružinách-> FORMEL-K BMW 366-VA bylo by to supr
že sou z formelíny :lol:
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Klubové ID: 1699

#11 Příspěvek od Slid »

Iso má předek 825 a zadek 995 povolené zatížení náprav. Čili podobné jako 316 318.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od JaraX »

dal jsem na TDSo pružiny s Mka a spokojenost, jen přední maj jinej průměr.
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Klubové ID: 1699

#13 Příspěvek od Slid »

JaraX píše:dal jsem na TDSo pružiny s Mka a spokojenost, jen přední maj jinej průměr.
diesel má taky podobnou váhu jako 6val benzin, ale na 4val benzin to nebude ono
wacc
Registrovaný
Příspěvky: 875
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1576

#14 Příspěvek od wacc »

Formel K je proste znacka podvozku. Nutno dodat ze se jedna o levnejsi podvozek vetsinou snizeny. VA je zkratka predni naprava.

Je otazka, zda mas doma podvozek z M3 nebo jen M-technik. M-technik ma ruzny pruziny podle typu a vybavy automobilu, tzn. ze z tech pruzin musis vycist cele cislo dilu a zkusit vyhledat v ETK, abys zjistil, pro jaky model to je urceny. Pokud je to M-technik na 6 valec, pak to na tvem ISU nebude mit takovy efekt snizeni, protoze mas lehci motor atd.
Ranger_Zx
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: stř 24.01.2007 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Ranger_Zx »

Vysledek toho ze si na 4val das pruziny s Mka bude ten, ze snizeni vepredu nebude takove jako u M3, protoze vaha tveho auta vepredu je o dost nizsi. Diky stejnemu problemu taky nevyuzijes zamyslenou pracovni drahu pera, protoze s lehci vahou to dost nepropruzis.

Vysledek? Zatimco nekdo s M3 anebo s tvym 4valcem, ktery tam ma snizene pritvrzene pruziny na jeho vahu motoru si bude uzivat snizene teziste a prijemne pritvrzeny podvozek, tak ty budes drncat jako koza zbytecne vysoko.


Jinak mel bych dotaz, pruziny s M3 na 6val 328 [e36], ma to nekdo ke sve maximalni spokojenosti? Nebo je to stale ten samy problem? Motor 328 je stale o dost lehci nez M3.
men
Registrovaný
Příspěvky: 386
Registrován: pon 06.03.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od men »

Obrázek

Myslim že by to obrazek pružin měl rozseknout červené jsou z Mka a ty černé z Isa.
Logicky z obrazku vyplívá že auto muže vážit 1200kg nebo 1500kg,ale stejně musí být níž o rozdíl pružin jelikož ty červené jsou prostě o 5cm kratší než ty origináli z Isa,jak je vidět na obrazku.

Je pravda že Mko s těmito červenými pružinami bude o neco níž než Iso,ale Iso musí být stejně minimálně o 5cm niž oproti seriji ,protože rozdíl mezi černými pružinami a červenými je opravdu markantní.

Mohl by mi někdo mojí teorii potvrdit nebo vyvrátit popřípadě objasnit? :D
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6216
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#17 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

--cervena- nejakej univerzal shit od vyrobce levnejch podvozku, tzn. ze to zcela urcite neni na M3, je to proste podobna pruzinova sada, kterou nekdo v te fy Formel K navrhnul (v lepsim pripade okopiroval), vyrabi a prodava na vsechny 6valce e36 (a nejspis i e46)...
---cerna- origo pruziny, odladene aby fungovaly se stavajicima tlumicema (kompromis prijemne svezeni a dobre jizdni vlastnosti, na iS víc sportovní)

--zaver- na 90% z toho budou "difny" jizdni vlastnosti, tipnul bych (pokud je to opravdu na 6valec), ze to bude tvrdy, uskakany, pritom to pujde hned na dorazy a ve finale jedine + bude opt snizení (a i to je sporny, protoze ta origo pruzina je hodne zmacknuta v namontovanym stavu)

--rada- najdi si podle cisla o jaky pruziny se vlastne jedna, pripadne si zmer prumery dratu obou pruzin... jestli mas hodne casu a moznosti, tak to vyzkousej a u uvidis :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Huska »

men píše:[Myslim že by to obrazek pružin měl rozseknout červené jsou z Mka a ty černé z Isa.
Logicky z obrazku vyplívá že auto muže vážit 1200kg nebo 1500kg,ale stejně musí být níž o rozdíl pružin jelikož ty červené jsou prostě o 5cm kratší než ty origináli z Isa,jak je vidět na obrazku.

Je pravda že Mko s těmito červenými pružinami bude o neco níž než Iso,ale Iso musí být stejně minimálně o 5cm niž oproti seriji ,protože rozdíl mezi černými pružinami a červenými je opravdu markantní.

Mohl by mi někdo mojí teorii potvrdit nebo vyvrátit popřípadě objasnit? :D
Tvoje teorie je celá špatná a to z důvodu že pružina není stavěna pouze na pokles ale i na zdvih aby odlehčené kolo bylo v kontaktu s vozovkou.
Tudíš při volném stání auta by měla být pružina v polovině své účinosti ...(50% na pokles a 50% na zdvih) výška pružiny v nezatíženém stavu absolutně nic neznamená, protože každá má jinou tuhost a při zatížení poklesne jinak.
Proto v žádném případě neplatí že by ti mělo auto klesnout o rozdíl v nezatíženém stavu.
Proto lidi co tu snižují auto M3 pružinami a myslí že jim třeba na IS udělají stejné vlastnosti je špatné. D"ležité je koupit pružiny vyladěnné na přesný typ motoru podle váhy. Když to shrnu nevím přesné váhy ale odhaduji to takto od nejlehčích:
Přední pružiny
1/ čtyřválce
2) M52
3) M50
4) Diesly
5) M3

Zadní pužiny
1) sedan - coupe
2) kombi
3) kabrio
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
wacc
Registrovaný
Příspěvky: 875
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1576

#19 Příspěvek od wacc »

Rozdil hmotnosti mezi M44B19 a S50B32 by mel byt pres 50 kg, tzn. ze motor ISa je nejakych 65% hmotnosti motoru z M3.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 51

#20 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

No a hlavně M3 pružiny maj i jinej průměr závitu, na neM3 tlumiče je nejde nasadit. Takže ty pružiny jsu nejspíš jen Mtechnik. To jen pro doplnění...
Odpovědět