Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Kontrolka oleje
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2331
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: jižní morava
- Klubové ID: 469
- Kontaktovat uživatele:
Vždy tak 5s po nastartování se mi rozsvítí kontrolka hladiny oleje - žlutá. Oleje je tam dost, uplně u horní rysky. Není možné, že mi to svítí kvůli tomu, že by tam toho oleje bylo moc? To je myslím blbost ne?
Jsem na 15tis os poslední výměny, takže v nejbližších dnech nechám udělat olej a 5w-40 nahradím 5w-50. Přece jenom už má motor něco nalítané tak třeba nebude tolik papat.
Jsem na 15tis os poslední výměny, takže v nejbližších dnech nechám udělat olej a 5w-40 nahradím 5w-50. Přece jenom už má motor něco nalítané tak třeba nebude tolik papat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 197
- Registrován: pon 17.04.2006 00:00
- Bydliště: www.m3power.sk
- Klubové ID: 1123
- Kontaktovat uživatele:
´Píše, že se mu po 5s rozvítí kontrolka hladiny oleje, to ti jako přijde "v normálu", jo?coupe328 píše:co se tyce horni rysky je blbost,toho bych se nebal, 5 s je jeste tusim v normalu![]()
Jinak olej 5 w-50 ma akorat vyssi teplotni stupen,spise si myslel 10w-40 , ten je hustejsi...zustal bych u 5w-40 a doleval

Olej SAE 5W-50 má oproti SAE 5W-40 při teplotě 100C vyšší kynematickou vyskozitu, vydrží tedy vyšší teplotní zatížení a to znamená, že je určen např. pro sportovní točivé motory, motory často namáhané sportovní jízdou či špatně chlazené motory např. vzducháče při letním provozu aj. V dobře chlazeném standartním motoru při normálním provozu je tento olej "hustší" než SAE 10W-40 a klade pohyblivým částem motoru větší odpor, což je znát na vyšší spotřebě. A hodnota 10W či 5W nemá s teplotou u provozem zahřátého oleje zhola nic společného. Tato hodnota říká při jaké teplotě pod nulou je olej ještě čerpatelný, tj. tekutý. Čím nižší číslo, tím vhodnější toť olej pro zimní provoz. U SAE 0W-40 dojde k podstatně rychlejšímu zaolejování motoru při studeném startu např. při -10C, než u SAE 15W-40. Dokonce čerpadlo dopravý olej na potřebná místa až o několik minut dříve v závislosti na teplotě. Nedochází tudíž ke kovovému styku součástí motoru a k následnému opotřebení v takové míře jako u oleje SAE 15W-40.
A toto zde nepíšu poprvé, ale již po několikáté. Pokud tedy přátelé, v dobré víře, chcete někomu poradit, skutečně mu pomoci a ne ublížit, tak se nejdříve informujte a nebo se na to vyse....
Co se týče té rozvícené kontrolky a jestli je to opravdu jen hladina oleje a ne kontrolka tlaku oleje v systému, tak to čerpadlem zcela jistě nebude. Spíše to vypadá prostě na vadné čidlo hladiny oleje.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2331
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: jižní morava
- Klubové ID: 469
- Kontaktovat uživatele:
V poho. Zítra vyměním olej, přitom nechám zkontrolovat co pujde a zkusím najít to čidlo.Koby píše:Dave: Ty jo hele já nevim! Nechci tě strašit, buh ví co to může bejt. napsal sem jenom že to na dvou jiných autech od jiných značek dělalo tohle a bylo to olejový čerpadlo... Třeba to tím být vubec nemusí, prostě jenom nápad
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1129
- Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
- Bydliště: Plzen
- Klubové ID: 94
- Kontaktovat uživatele:
promin,spatne sem to cetl,jedu na mobilu minioperu...Mel sem za to,ze po startu do 5s zhasne.Co se tyce teploty,mel sem na mysli teplotni zatizeni vs. Viskozita,jen sem to blbe podalmajor píše:´Píše, že se mu po 5s rozvítí kontrolka hladiny oleje, to ti jako přijde "v normálu", jo?coupe328 píše:co se tyce horni rysky je blbost,toho bych se nebal, 5 s je jeste tusim v normalu![]()
Jinak olej 5 w-50 ma akorat vyssi teplotni stupen,spise si myslel 10w-40 , ten je hustejsi...zustal bych u 5w-40 a dolevalA čo je to také "vyšší teplotní stupeň" ? A kde jsi člověče vzal, že 10W-40 je "hustější".
Olej SAE 5W-50 má oproti SAE 5W-40 při teplotě 100C vyšší kynematickou vyskozitu, vydrží tedy vyšší teplotní zatížení a to znamená, že je určen např. pro sportovní točivé motory, motory často namáhané sportovní jízdou či špatně chlazené motory např. vzducháče při letním provozu aj. V dobře chlazeném standartním motoru při normálním provozu je tento olej "hustší" než SAE 10W-40 a klade pohyblivým částem motoru větší odpor, což je znát na vyšší spotřebě. A hodnota 10W či 5W nemá s teplotou u provozem zahřátého oleje zhola nic společného. Tato hodnota říká při jaké teplotě pod nulou je olej ještě čerpatelný, tj. tekutý. Čím nižší číslo, tím vhodnější toť olej pro zimní provoz. U SAE 0W-40 dojde k podstatně rychlejšímu zaolejování motoru při studeném startu např. při -10C, než u SAE 15W-40. Dokonce čerpadlo dopravý olej na potřebná místa až o několik minut dříve v závislosti na teplotě. Nedochází tudíž ke kovovému styku součástí motoru a k následnému opotřebení v takové míře jako u oleje SAE 15W-40.
A toto zde nepíšu poprvé, ale již po několikáté. Pokud tedy přátelé, v dobré víře, chcete někomu poradit, skutečně mu pomoci a ne ublížit, tak se nejdříve informujte a nebo se na to vyse....
Co se týče té rozvícené kontrolky a jestli je to opravdu jen hladina oleje a ne kontrolka tlaku oleje v systému, tak to čerpadlem zcela jistě nebude. Spíše to vypadá prostě na vadné čidlo hladiny oleje.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2331
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: jižní morava
- Klubové ID: 469
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem teď byl laborovat a výsledek následující:
1) Když zapnu klíček do polohy 1 na cca 3s (jak dobzučí čerpadlo) a potom normálně nastartuji, kontrolka se rozsvítí po cca 20 s a svítí 15 s. Potom během jízdy ani neblikne a to ať jedu jakkoliv.
2) Když zapnu klíček do polohy 1 a počkám tak minutu a potom nastartuji tak kontrolka oleje svítí hned po nastartování. Délka celkem stejně, tj. 15 s
Buď je to způsobeno že olej je už vyjetý a nemá požadované vlastnosti, ale spíš to napovídá na to čidlo, které kontroluje stav oleje po určité době od zapnutí klíčku v závislosti na nastartování.
No uvidím po výměně.
1) Když zapnu klíček do polohy 1 na cca 3s (jak dobzučí čerpadlo) a potom normálně nastartuji, kontrolka se rozsvítí po cca 20 s a svítí 15 s. Potom během jízdy ani neblikne a to ať jedu jakkoliv.
2) Když zapnu klíček do polohy 1 a počkám tak minutu a potom nastartuji tak kontrolka oleje svítí hned po nastartování. Délka celkem stejně, tj. 15 s
Buď je to způsobeno že olej je už vyjetý a nemá požadované vlastnosti, ale spíš to napovídá na to čidlo, které kontroluje stav oleje po určité době od zapnutí klíčku v závislosti na nastartování.
No uvidím po výměně.
Vše v poho. Ber mě s rezervou, někdy mě prostě rozhodí, když tu člověk šíří osvětu a celkem zbytečně.coupe328 píše:promin,spatne sem to cetl,jedu na mobilu minioperu...Mel sem za to,ze po startu do 5s zhasne.Co se tyce teploty,mel sem na mysli teplotni zatizeni vs. Viskozita,jen sem to blbe podalco se tyce 5w -50,jezdil sem na nej taky .Mobil 1 a pripadal mi teda ridsi nez polosyntetika 10w-40.Uznavam i tak svoji chybu,pac te mam za guru na oleje,tak prosim mir,priste radeji pomlcim,pokud to nebudu vedet presne


nechci tady nekomu zasirat vlakno, ale přesto mi to nedá - jaky olej bys doporučil do e46 328i na běžnou jízdu a občasnou stylem "dam tam za tři a jedu co to dá"major píše:Vše v poho. Ber mě s rezervou, někdy mě prostě rozhodí, když tu člověk šíří osvětu a celkem zbytečně.coupe328 píše:promin,spatne sem to cetl,jedu na mobilu minioperu...Mel sem za to,ze po startu do 5s zhasne.Co se tyce teploty,mel sem na mysli teplotni zatizeni vs. Viskozita,jen sem to blbe podalco se tyce 5w -50,jezdil sem na nej taky .Mobil 1 a pripadal mi teda ridsi nez polosyntetika 10w-40.Uznavam i tak svoji chybu,pac te mam za guru na oleje,tak prosim mir,priste radeji pomlcim,pokud to nebudu vedet presne
. Problém u olejů je ten, že když i v dobré víře někomu něco dporučíš blbě, tak je to pak drahé. Naštěstí u motorových olejů to až tak strašné není, ale když se spleteš u převoďáků, tak to je pak v pr.... Takže fakt bacha.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2331
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: jižní morava
- Klubové ID: 469
- Kontaktovat uživatele:
To má být provokace nebo jako opravdu?Mutt píše:nechci tady nekomu zasirat vlakno, ale přesto mi to nedá - jaky olej bys doporučil do e46 328i na běžnou jízdu a občasnou stylem "dam tam za tři a jedu co to dá"major píše:Vše v poho. Ber mě s rezervou, někdy mě prostě rozhodí, když tu člověk šíří osvětu a celkem zbytečně.coupe328 píše:promin,spatne sem to cetl,jedu na mobilu minioperu...Mel sem za to,ze po startu do 5s zhasne.Co se tyce teploty,mel sem na mysli teplotni zatizeni vs. Viskozita,jen sem to blbe podalco se tyce 5w -50,jezdil sem na nej taky .Mobil 1 a pripadal mi teda ridsi nez polosyntetika 10w-40.Uznavam i tak svoji chybu,pac te mam za guru na oleje,tak prosim mir,priste radeji pomlcim,pokud to nebudu vedet presne
. Problém u olejů je ten, že když i v dobré víře někomu něco dporučíš blbě, tak je to pak drahé. Naštěstí u motorových olejů to až tak strašné není, ale když se spleteš u převoďáků, tak to je pak v pr.... Takže fakt bacha.
proč provokace? nebo ti tak vadí že si to nedam do vlastního vlákna? nebo co?Dave píše:To má být provokace nebo jako opravdu?Mutt píše:nechci tady nekomu zasirat vlakno, ale přesto mi to nedá - jaky olej bys doporučil do e46 328i na běžnou jízdu a občasnou stylem "dam tam za tři a jedu co to dá"major píše:Vše v poho. Ber mě s rezervou, někdy mě prostě rozhodí, když tu člověk šíří osvětu a celkem zbytečně.. Problém u olejů je ten, že když i v dobré víře někomu něco dporučíš blbě, tak je to pak drahé. Naštěstí u motorových olejů to až tak strašné není, ale když se spleteš u převoďáků, tak to je pak v pr.... Takže fakt bacha.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2331
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: jižní morava
- Klubové ID: 469
- Kontaktovat uživatele:
V poho. Jenom, že už Major v předchozím příspěvku tě odkazuje a vlastně každý kdo se zeptá na něco ohledně olejů je odkázán na téma "Jaký olej" kde je na každé auto snad 3x doporučený olej. http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... pic&t=8945Mutt píše:proč provokace? nebo ti tak vadí že si to nedam do vlastního vlákna? nebo co?Dave píše:To má být provokace nebo jako opravdu?Mutt píše: nechci tady nekomu zasirat vlakno, ale přesto mi to nedá - jaky olej bys doporučil do e46 328i na běžnou jízdu a občasnou stylem "dam tam za tři a jedu co to dá"
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1528
- Registrován: úte 06.06.2006 00:00
- Bydliště: ČB
- Klubové ID: 665
- Kontaktovat uživatele:
prifarim se ti do topicu at nemusim zakladat novy tema....-doufam ze to skousnes..
pres zimu auto stalo v garazi, obcas sem ho nastartoval a kus se projel aby se prohral...v patek (tyden od posledniho nastartovani) sem to byl umejt a kdyz se to zahralo tak sem chvili (cca 3min) stal, zacla mi problikavat kontrolka mazani....kdyz sem trochu pridal zhaslo...za jizdy v poho..kdyz sem ho nechal na volnobech(cca 600ot), zase to zaclo problikavat..staci jen trochu pridat a v poho...na oleji( a filtru) mam 7500km...oleje (kontrolovany za studena) mam cca 3/4 na rysce..
mam hledat chybu v oleji (10w40) nebo v olej cerpadlu????
je to e36, M52

pres zimu auto stalo v garazi, obcas sem ho nastartoval a kus se projel aby se prohral...v patek (tyden od posledniho nastartovani) sem to byl umejt a kdyz se to zahralo tak sem chvili (cca 3min) stal, zacla mi problikavat kontrolka mazani....kdyz sem trochu pridal zhaslo...za jizdy v poho..kdyz sem ho nechal na volnobech(cca 600ot), zase to zaclo problikavat..staci jen trochu pridat a v poho...na oleji( a filtru) mam 7500km...oleje (kontrolovany za studena) mam cca 3/4 na rysce..
mam hledat chybu v oleji (10w40) nebo v olej cerpadlu????
je to e36, M52