Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Ztráta komprese

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
ondrej
Registrovaný
Příspěvky: 563
Registrován: čtv 25.08.2005 00:00
Bydliště: Sydney, Australia
Klubové ID: 1375

#1 Příspěvek od ondrej »

Vždycky jsem doufal, že nikdy nebudu zakládat podobný téma, ale bohužel. . .

Mám třicetšestku 318i m40, včera mi to při volnoběhu chcíplo, myslim že se ani neozvala žádná rána, ale po pokusu nastartovat starter točí motorem jako kafe mlejnkem, prostě bez komprese. Logicky mě napadnul rozvoďák, tak jenom doufám že se to nepotkalo. To by bylo snad lepší shánět jinej motor, né?
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#2 Příspěvek od Petr_1 »

Dej nový rozvoďák a uvidíš, benzín není tak náchylný k potkání v nízkých otáčkách.
Boriss23
Registrovaný
Příspěvky: 918
Registrován: sob 10.02.2007 01:00
Klubové ID: 1151

#3 Příspěvek od Boriss23 »

jestli ti to toci tskhle...tak je to rozvodak...ale jen rozvodak nedavej...sundej hlavu a prekontroluj pisty a ventily...abys to nezkurvil jeste vic...jestli se to potkalo mohli se ohnout ventily a pri nejhorsim naprasknout pist...nerikam ze se to muselo stat...ale jak rikam radsi kontrola.... :?
Boriss23
Registrovaný
Příspěvky: 918
Registrován: sob 10.02.2007 01:00
Klubové ID: 1151

#4 Příspěvek od Boriss23 »

pokud to bude znicene asi se vyplati sehnnat od nekoho jety...nevim za kolik se da sehnat.....ale pokud to neni 15tis tak bych ho vzal.....zalezi co vse bude v P..I 8O
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#5 Příspěvek od fornax »

Mně to taky jednou udělalo na křižovatce. Spomalil jsem, zařadil 2 a nic. Motor nebyl v otáčkách. Po rozebrání 4 ventily byly ohnutý. Sehnal jsem jinou hlavu komplet s ventily, To bylo nejlevnější řešení. Určitě se nespoléhej, že vyměníš řemen a pojedeš dál. Někdy si ohlý ventil zpět sedne, ale může se celý ten talíř pak ulomit, spadne do pístu a máš po ptákách. (spíše po motoru) :bomb: Pokud to nerozebereš nikdy nebudeš mít jistotu. Ty ventily ohlé, okem často nepoznáš, ale když naliješ do kanálů benzín nebo naftu uvidíš jak tečou. :wink:
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od dsvatos »

Dan Ďurček píše:Mně to taky jednou udělalo na křižovatce. Spomalil jsem, zařadil 2 a nic. Motor nebyl v otáčkách. Po rozebrání 4 ventily byly ohnutý. Sehnal jsem jinou hlavu komplet s ventily, To bylo nejlevnější řešení. Určitě se nespoléhej, že vyměníš řemen a pojedeš dál. Někdy si ohlý ventil zpět sedne, ale může se celý ten talíř pak ulomit, spadne do pístu a máš po ptákách. (spíše po motoru) :bomb: Pokud to nerozebereš nikdy nebudeš mít jistotu. Ty ventily ohlé, okem často nepoznáš, ale když naliješ do kanálů benzín nebo naftu uvidíš jak tečou. :wink:

Je to úplně přesně tak.. Ventily jsou na ohnutí hrozně háklivý.. Stačí slaboučkej kontakt s pístem, na kterým ani nezanechají stopu a přitom jsou ohlý.. Takže pokud se ti škubl rozvoďák, jednoznačně musí palice dolů..
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#7 Příspěvek od Petr_1 »

Pokud se mu to stalo při volnoběhu, není náraz ventilu na píst tak markantní a ke kontaktu vůbec nemuselo dojít. Stačí změřit tlaky ve válcích a je hned jasné, jestli došlo k poškození. Pokud byl motor ve slušné kondici tak bude kolísání při ohnutí ventilu markantní a tlaky se budou hodně rozcházet.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od dsvatos »

Tak jsou i některé motory, kde jsou spalovací prostory a tvar dna pístu konstrované tak, že se prostě potkat motor nemůže.. Ale těch moc není a nevím, jestli jsou takhle motory BMW dělané..
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#9 Příspěvek od fornax »

U starého Opla (Vectra- Kadet ) je to tak, že ventil se nepotká, ale u M40 je to tuty. :?
ondrej
Registrovaný
Příspěvky: 563
Registrován: čtv 25.08.2005 00:00
Bydliště: Sydney, Australia
Klubové ID: 1375

#10 Příspěvek od ondrej »

Dik za zkusenosti a nazory, dneska jsem to odtahl do servisu tak uvidime.
Odpovědět