Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Brzdy - selfservice vs. servis

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
gatori
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Gatoriland
Klubové ID: 956

#1 Příspěvek od gatori »

Vyměňovali ste si někdy brzdy (destičky popř i kotouče) sami? Nemám garáž jen hever. A koli Vás to tak stálo v servisu?
Rendis
Registrovaný
Příspěvky: 5043
Registrován: úte 14.03.2006 01:00
Bydliště: East coast -Odolka
Klubové ID: 286

#2 Příspěvek od Rendis »

zvládneš to sám jen to bude pracnější.
Only e34 8-)
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 13012
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Klubové ID: 119
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od matal Moderátor »

Ale bez heveru to nepůjde.. :wink:
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
lupik
Registrovaný
Příspěvky: 1277
Registrován: sob 12.07.2003 00:00
Bydliště: KT
Klubové ID: 479

#4 Příspěvek od lupik »

gatori píše:Vyměňovali ste si někdy brzdy (destičky popř i kotouče) sami? Nemám garáž jen hever. A koli Vás to tak stálo v servisu?
ale v autě heverek máš, ne??? :wink:
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Zave »

dyt pise ze ma hever ne? :lol:
wacc
Registrovaný
Příspěvky: 875
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1576

#6 Příspěvek od wacc »

gatori píše:Vyměňovali ste si někdy brzdy (destičky popř i kotouče) sami? Nemám garáž jen hever. A koli Vás to tak stálo v servisu?
Na jedne naprave je to asi pulhodina prace pro automechanika, takze by si za to mohl vzit od 200 - 300 Kc. Zalezi na tom, jestli to nemas cely zarezly, coz je narocnejsi.
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#7 Příspěvek od ajfel »

poprve to bude trvat dele .. pak uz to bude ok :)
... sezen si odpovidajici klice ...
poprve jsem u 525 vytuh na tom, ze jsem nemel nejaky imbus ... uz nevim ktery, ale uz ho mam :) nebyva v beznych sadach ..
petr
Diablo330Ci
Registrovaný
Příspěvky: 777
Registrován: úte 31.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Diablo330Ci »

U E46 mam v brzdici 7 imbus na velkou golu.Pak musis sundat ty pruzici plisky na brzdici aby jsi je neznicil vem si je do klesti a stahni je.
gatori
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Gatoriland
Klubové ID: 956

#9 Příspěvek od gatori »

lupik píše:
gatori píše:Vyměňovali ste si někdy brzdy (destičky popř i kotouče) sami? Nemám garáž jen hever. A koli Vás to tak stálo v servisu?
ale v autě heverek máš, ne??? :wink:
No ted o kryštofu sem zjistil, že v autě není, což mě mrzí, páč musím koupit zatím neoriginál. :roll:
srle
Registrovaný
Příspěvky: 921
Registrován: ned 01.05.2005 00:00

#10 Příspěvek od srle »

hele, a nevite nekdo o nejakem foto navodu na netu?
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od George_D »

Foto návod nemam ale zkusim to popsat. Sundáš kolo, to je asi jasný, poté musíš sundat brzdič, který povolíš zezadu, drží ho 2 šrouby, poté bude brzdič volný a kotouč také. Kotouč drží 1 imbus na náboji kola, který povolíš a kotouč uvolníš, nový kotouč nasadíš a pozor na plochy, které k sobě dosedaj, pořádně okartáčovat a i v novém kotouči řádně okartáčovat (darmonova ploška :lol: ) No pak nasadíš a znovu dotáhneš imbusem. Pokud budeš měnit i desky jako že jo, tak já osobně bych brzdič opět nandal a zezadu brzdiče jsou takový plastový špunty s pístkama, které zajíštují pohyb třmenu. Ty pístky vyšroubuješ (imbus) , sundáš zepředu tu plechovou klipsnu kombinačkama třeba a budeš mít volnej třmen, vyndáš desky, stáhneš píst co stlačuje třmen, jde to třeba truhlářskou svorkou, nasadíš nové desky, nasadíš třmen, přišroubuješ pístky a nasadíš ten přední plech. No snad jsem na nic nezapomněl, ale vcelku je to jednoduché :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#12 Příspěvek od ajfel »

George_D píše:Foto návod nemam ale zkusim to popsat. Sundáš kolo, to je asi jasný, poté musíš sundat brzdič, který povolíš zezadu, drží ho 2 šrouby, poté bude brzdič volný a kotouč také. Kotouč drží 1 imbus na náboji kola, který povolíš a kotouč uvolníš, nový kotouč nasadíš a pozor na plochy, které k sobě dosedaj, pořádně okartáčovat a i v novém kotouči řádně okartáčovat (darmonova ploška :lol: ) No pak nasadíš a znovu dotáhneš imbusem. Pokud budeš měnit i desky jako že jo, tak já osobně bych brzdič opět nandal a zezadu brzdiče jsou takový plastový špunty s pístkama, které zajíštují pohyb třmenu. Ty pístky vyšroubuješ (imbus) , sundáš zepředu tu plechovou klipsnu kombinačkama třeba a budeš mít volnej třmen, vyndáš desky, stáhneš píst co stlačuje třmen, jde to třeba truhlářskou svorkou, nasadíš nové desky, nasadíš třmen, přišroubuješ pístky a nasadíš ten přední plech. No snad jsem na nic nezapomněl, ale vcelku je to jednoduché :wink:
doplnil bych, ze na imbus v kotouci bych pouzil golu a ne nejaky klasicky zahnuty imbus, protoze to muze drzet (ale se spravnym naradim neni problem :) ..
a darmonovu plochu podle me nevycistis kartacem .. bral jsem na to vrtacku s dratakem .. jinak to furt nebylo ono ...
petr
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od George_D »

JJ jasný že vrtačka je lepší ale kartáč je základ pro někoho kdo nemá :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
srle
Registrovaný
Příspěvky: 921
Registrován: ned 01.05.2005 00:00

#14 Příspěvek od srle »

darmonova plocha?
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1734
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#15 Příspěvek od paca »

George_D píše:JJ jasný že vrtačka je lepší ale kartáč je základ pro někoho kdo nemá :wink:
Obzvlášť když to děláš před bytovkama :lol:
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Klubové ID: 49
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od George_D »

srle píše:darmonova plocha?
Darmon je člen, nebo byl člen který vyzdvihoval vyleštění těchto ploch, aby nebyl problém po pár km že jsou zvlněný kotouče a proto takový název :lol: A je pravda že očištění dosedacích ploch je základ ke správnému usazení kotouče :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
gatori
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Gatoriland
Klubové ID: 956

#17 Příspěvek od gatori »

srle píše:hele, a nevite nekdo o nejakem foto navodu na netu?
Jestli chceš naskenuju ti to )))))) mám celou knihu Jak na to )))) hod mi maila do zprávy.
Peppo
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: pon 17.04.2006 00:00
Bydliště: www.m3power.sk
Klubové ID: 1123
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Peppo »

na E46 coupe kotuce + platnicky na vsetky 4 kolesa cca 20000,- sk


vsetko original BMW
Petris

#19 Příspěvek od Petris »

Promin ,ale co to je originál BMW?
srle
Registrovaný
Příspěvky: 921
Registrován: ned 01.05.2005 00:00

#20 Příspěvek od srle »

gatori píše:
srle píše:hele, a nevite nekdo o nejakem foto navodu na netu?
Jestli chceš naskenuju ti to )))))) mám celou knihu Jak na to )))) hod mi maila do zprávy.
diky! je to docela poucne :-)
Odpovědět