Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

jaký benzín??

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tuning
Registrovaný
Příspěvky: 474
Registrován: pát 28.10.2005 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 1585

#1 Příspěvek od Tuning »

jde do 323i - 170PS tankovat Natural 95 nebo musím jen Natural 98??? V TP je BA98....na co jezdíte vy - benziňáci.... :D
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od dsvatos »

Tuning píše:jde do 323i - 170PS tankovat Natural 95 nebo musím jen Natural 98??? V TP je BA98....na co jezdíte vy - benziňáci.... :D
A co máš napsaný u víčka nádrže? Silně pochybuju, že by to bylo na 98. Co je psaný v TP, tomu se nedá věřit.. Já v TP u žigulíka měl napsanej přední náhon.. To by ještě šlo, ale já mám napsanej přední náhon v TP i u své motorky :lol: Normálně jezdi na 95.. Benzín 98 byl myslím předepsanej jen pro M3.
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Klubové ID: 1699

#3 Příspěvek od Slid »

koukni na víčko a dle toho se řiď :wink:
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od dsvatos »

Já mám pro ISo předepsanej benzín 95. A ISo je myslím o dost ostřejší (měrným výkonem) motor než 323. Nevím přesně, ale bude mít i vyšší kompresní poměr.. Zvlášť, když 323 je vlastně "uškrcená" 325.. Tam by ani benzín 98 neměl smysl..
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#5 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Tuning píše:jde do 323i - 170PS tankovat Natural 95 nebo musím jen Natural 98??? V TP je BA98....na co jezdíte vy - benziňáci.... :D
ja myslim ze ti staci 91 .. Mko ma ninimum 95 ..
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Huska »

Tuning píše:jde do 323i - 170PS tankovat Natural 95 nebo musím jen Natural 98??? V TP je BA98....na co jezdíte vy - benziňáci.... :D

v návodu pro e36 mám 95tku ale jezdím na 98čku ... z důvodu že jede líp a žere mín za téměř stejnou cenu za litr.
Tchýně do 323i E46 lije celou dobu dobu 95tku a taky naprosto v pohodě.

Celkově doporučuji 98čku protože na spotřebě se vrátí rozdíl v nákupní ceně ...pokud netankuješ za stejnou cenu jak mají např u Globusu v Brně... ale hlavně když potřebuješ tak jede o krapet líp
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od dsvatos »

Já na tu 98 jezdím taky (beru u Globusu - stejná cena jak 95) ale rozdíl ve spotřebě ani v tahu motoru jsem teda nepoznal žádnej.. Jede a žere úplně stejně.. Akorát se mi zdá, že úplně studenej motor se chová trošičku líp.. Ale tu 98 kupuju jen proto, že ji tam maj za stejnou cenu jak 95. Jinak by se na to vyprdl... Rozdíl u mě žádnej... :(
Deli
Registrovaný
Příspěvky: 580
Registrován: ned 30.04.2006 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 914

#8 Příspěvek od Deli »

Tuning píše:jde do 323i - 170PS tankovat Natural 95 nebo musím jen Natural 98??? V TP je BA98....na co jezdíte vy - benziňáci.... :D
Já mam u 320i v návodu doporučenou 98, ale občas jezdim na 95, protože kolikrát zastavim u stojanu kde neni V-P racing... 8O A jako naschvál jsou hned za mnou dvě další auta :D A nějak extra výkonovej rozdíl nepozoruju, nejvíc mi to přijde poznat na chodu motoru, hlavně v nízkej otáčkách... :) A taky, že mi tak rychle nenaskakujou smart body :lol:
Deli
Registrovaný
Příspěvky: 580
Registrován: ned 30.04.2006 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 914

#9 Příspěvek od Deli »

Huska píše:Celkově doporučuji 98čku protože na spotřebě se vrátí rozdíl v nákupní ceně ...pokud netankuješ za stejnou cenu jak mají např u Globusu v Brně... ale hlavně když potřebuješ tak jede o krapet líp
To je IMHO trochu mimo, nevim co ten motor v e36 má předepsáno (v tom smyslu, že je na to stavěnej), ale pochybuju, že je schopen využít 98ok, takže bych to viděl spíš na placebo ;)
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Huska »

Deli píše:To je IMHO trochu mimo, nevim co ten motor v e36 má předepsáno (v tom smyslu, že je na to stavěnej), ale pochybuju, že je schopen využít 98ok, takže bych to viděl spíš na placebo ;)
tak to není pravda :wink: ... jsou tu na foru lidi co potvrdí a výsledky na sprintech jsou to dokážou. (ted neříkám že vždy vyhrávám, ale několikanásobné porovnání stejných aut při stejných/různých benzínech jsou prokazatelná). Jinak po natankování "lepšího" benzínu se to zřetelně projeví na celém chodu motoru.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od dsvatos »

Huska píše:
Deli píše:To je IMHO trochu mimo, nevim co ten motor v e36 má předepsáno (v tom smyslu, že je na to stavěnej), ale pochybuju, že je schopen využít 98ok, takže bych to viděl spíš na placebo ;)
tak to není pravda :wink: ... jsou tu na foru lidi co potvrdí a výsledky na sprintech jsou to dokážou. (ted neříkám že vždy vyhrávám, ale několikanásobné porovnání stejných aut při stejných/různých benzínech jsou prokazatelná). Jinak po natankování "lepšího" benzínu se to zřetelně projeví na celém chodu motoru.

Mě se neprojevilo naprosto nic :wink:
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Huska »

dsvatos píše:[Mě se neprojevilo naprosto nic :wink:
to bude asi tím že máš technologicky o 7let starší motor :wink:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od dsvatos »

Huska píše:
dsvatos píše:[Mě se neprojevilo naprosto nic :wink:
to bude asi tím že máš technologicky o 7let starší motor :wink:
No nevim.. 323 je jen seškrcená verze 325-ky, ne? :wink:

Ale jinak.. Pokud motor není na 98-ku konstrovanej, nemá smysl ho do něj lít.. Fakt mi to přijde jen jako placebo a tahání peněz z lidí.. Zkoušel jsem to už do několika aut, a nikdy jsem nepoznal žádnej rozdíl..
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 13012
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Klubové ID: 119
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od matal Moderátor »

dsvatos píše:
Huska píše:
dsvatos píše:[Mě se neprojevilo naprosto nic :wink:
to bude asi tím že máš technologicky o 7let starší motor :wink:
No nevim.. 323 je jen seškrcená verze 325-ky, ne? :wink:

Ale jinak.. Pokud motor není na 98-ku konstrovanej, nemá smysl ho do něj lít.. Fakt mi to přijde jen jako placebo a tahání peněz z lidí.. Zkoušel jsem to už do několika aut, a nikdy jsem nepoznal žádnej rozdíl..
Ta 323 je modelově novější motor M52.. :wink:
Já mám na víčku 91-98, můžu si vybrat.. :lol:
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od dsvatos »

matal píše:
dsvatos píše:
Huska píše: to bude asi tím že máš technologicky o 7let starší motor :wink:
No nevim.. 323 je jen seškrcená verze 325-ky, ne? :wink:

Ale jinak.. Pokud motor není na 98-ku konstrovanej, nemá smysl ho do něj lít.. Fakt mi to přijde jen jako placebo a tahání peněz z lidí.. Zkoušel jsem to už do několika aut, a nikdy jsem nepoznal žádnej rozdíl..
Ta 323 je modelově novější motor M52.. :wink:
Já mám na víčku 91-98, můžu si vybrat.. :lol:
Tak jasně, je to M52, ale ta vychází z M50 a ta ze starých 2,5 co byly v E30, ne? To je to stejný jak motor 1,4 MPI ve Fobii. Je to akorát převrtanej motor z MB-čka, akorát má stříkačku :wink: Ale furt je to 40 let starej motor..
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Huska »

matal píše:[Ta 323 je modelově novější motor M52.. :wink:
Já mám na víčku 91-98, můžu si vybrat.. :lol:
Too Matal: Dsvatos-ovi to nemá smysl stále dokola vysvětlovat... už jsme mu to psali když někomu radil s e46 a ted tu zase píše o "uškrcené 325tce" .... ten blok přitom náhodou udělali v Mnichově z hliníku protože zrovna litinu neměli skladem a vše ostaní "zase náhodou" taky jinak 8) :lol:

No nic ... placebo efekt je fajn ... hlavně když je podložený výsledky :D :D

Too Tuning: Chlape přeber si to sám jestli má pravdu někdo kdo v 323i jel jako spolujezdec a BMW má cca půl roku nebo někdo kdo má doma asi 10-té BMW posledních pár let 323i e36 i e46 :wink:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Huska »

dsvatos píše:[Tak jasně, je to M52, ale ta vychází z M50 a ta ze starých 2,5 co byly v E30, ne? To je to stejný jak motor 1,4 MPI ve Fobii. Je to akorát převrtanej motor z MB-čka, akorát má stříkačku :wink: Ale furt je to 40 let starej motor..

Už by jsi se měl probrat a nepsát takové nesmysly a uvádět v omyl lidi, kteří potřebují poradit. :!: Tím nechci říct že vše co jsi na foru napsal je nesmysl ale jde poznat že o BMW toho moc nevíš a píšeš nepravdivé domněnky, které možná platí u jiných aut (např Škoda) ale tady srovnáváš hrušky s jablkama :roll: :x
Pokud toto forum nemá dopadnout jako E30-forum, tak by jsi měl prvně myslet a pak psát.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od dsvatos »

Tak to jestli mám první, pátý nebo desátý báwo nic nemění na tom, že jsem nepoznal u 98-ky beneliho žádnej rozdíl, ne?
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od dsvatos »

Jakej je teda rozdíl v motoru 325 z E30 (nevím označení) a M50 v E36? Jen čtyřventilová hlava, ne? A mezi M50 a M52 je hliníkovej blok a VANOS, ne? Dělal se 325 i jako M52? Pokud ano, tak jakej je teda rozdíl mezi 325 M52 a 323 M52??

Nemyslím to nijak ironicky - prosím vysvětlit.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od dsvatos »

Teď koukám do nějaké tabulky E36 na netu. Nevím jestli se jí dá věřit.. 323 a 328 byly jen M52, to je jasný. U 325 jsem našel jen M50 (M50 byla bez i s vanosem?) U 320 jsem našel jak M50 tak M52.. Je to teda tak? Takže 325 se jako M52 nedělala? A 320 byla jako M50 bez vanosu i s vanosem? A 320 M52 měla teda hliníkovej blok a vanos.. Jestli to je tak jak jsem teď napsal, tak v tom případě jsem tedy opravdu žil v omylu, páč jsem myslel, že vanos je znakem motoru M52 a ne i starších M50..

Shrnutí: M50 se dělaly jen 320 a 325 jak bez, tak i s vanosem a M52 byly 320,323 a 328, vždy s vanosem. Je tak?

Tímto si tedy sypu popel na hlavu a omlouvám se všem, které jsem uvedl v omyl.. :(
Odpovědět