Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Katy

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#1 Příspěvek od kosh »

Jen by mě zajímalo co se udělá s lambdama když se třeba u M3 E46 dá misto katů pruchozí trubky. Lambdy jsou před a za katama.
Nic nechci měnit, vymýšlet.... jen mě to zajímá jak se to řeší.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

sondy PRED nechas, ZA zmeris jake hodnoty maji mit (odpor) a das misto nich... na audine jsem dal jen smycku dratu, fungovalo to ok i na diagnostice... vyborny vyfuky dela BB, vct stredniho dilu pod 1k baku
http://www.bbexhaust.com/car/mseries/
vct zvuk ukazky (M5 je best :-) )
“Ability is what you're capable of doing.”
Rubini
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 09.05.2006 00:00
Bydliště: Jablonec n/N Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Rubini »

To Hanz:

Ahoj, prosim te byla ta nahrada katu pruchozi casti nejak znatelna? Me to taky furt neda spat a chci vykuchat nakej starsi kat a mit to jako vymennej dil. Mam M50 s 1 lambdou a to by nemel bejt problem. Jen jestli to ma cenu...
Dik.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od dsvatos »

Rubini píše:To Hanz:

Ahoj, prosim te byla ta nahrada katu pruchozi casti nejak znatelna? Me to taky furt neda spat a chci vykuchat nakej starsi kat a mit to jako vymennej dil. Mam M50 s 1 lambdou a to by nemel bejt problem. Jen jestli to ma cenu...
Dik.


Taky by mě to zajímalo.. Ale čistě teoreticky - výkon by se měl trošičku zvednout. Ale třeba tak jen o dva tři poníky, takže nepoznatelně. A spotřeba dolů nepůjde - kvůli katu je ŘJ stejně naprogramovaná na bohatší směs (asi o 5 procent) a je jí jedno jestli tam kat je nebo ne (mluvím o jednolambdě). U mé bejvalé Sierry to význam mělo. Pokud se kuchl kat a ŘJ se přeprogramovala na bezkatovou, výkon šel ze 120 na 125 koní a spotřeba šla asi o 0,5 - 0,7 litru dolů...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#5 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

jen "vykuchanim" katu si udelas neaerodynamickej tvar v potrubi, lepsi je bud obyc vlozena trubka dovnitr nebo rezonator ve tvaru katu... spotreba bude stejna, jen to bude mit hlubsi zvuk, pokud mas pruchozi koncovej tlumic, bude to praskat pri razeni... vykon pujde minimalne nahoru, zmensi se odpor vyfuku... u turba to bude mit vetsi efekt, zadnej odpor = max vykon
“Ability is what you're capable of doing.”
DAVe_1
Registrovaný
Příspěvky: 1797
Registrován: úte 27.12.2005 01:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od DAVe_1 »

cau, prosimte taky o tom uvazuju...ze bych tam dal jen tu trubku.
Hanzi co myslis :D slysel sem ze to na isech dela dost lidi :roll:

ps. koncak mam a budu mit vzdy origo + max. navarena nerez koncovka
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#7 Příspěvek od kosh »

tady jsem se díval že tam díry na lambdy jsou i za. A katy tam nejsou
Obrázek
Rubini
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 09.05.2006 00:00
Bydliště: Jablonec n/N Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Rubini »

Taky si prave myslim, ze to diky programu v ridici jednotce nebude mit moc velkej vliv.
Zkusenosti s 1.8 16v od VW tenkrat v ere Golf 2 se delali dve verze bez katu (mensi sani - 167Nm 136k/6250) a s katem sirsi trubky sani (175Nm 128k/5750), motor bez katu mel cca o 0.5l v prumeru mensi spotrebu. Krome sani motor identickej (jina hlava) a jiny ridici jednotky.
Asi se na to vybodnu, spis nastanou problemy se zvukem. Krivka kroutaku by mela zustat diky zachovani naprogramovane smesi stejna. A sehnat preprogramovanou jednotku si neumim predstavit, je nejaka seriozni moznost? Fakt nevim, nezkouseli ste to uz nekdo na M50, nebo samozrejme jinejch?
Mafa
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: ned 05.11.2006 01:00

#9 Příspěvek od Mafa »

Nechci vam do toho kecat:-) Ale pred tydnem jsem nechal dat novej kat na 523i a jsem spokojenejsi nez kdyz tam byla trubka, ze by to ted s katem jelo hur nez predtim jsem nezaznamenal, ale chod motoru je plynulejsi a lepe se ovlada, predtim jsem pri rozjezdu musel davat vic plynu, ted se rozjizdi skoro sam bez pridavani atd a navic uz to neni tak hlucny,ale porad to ma hezky zvuk. Pry je vyfukove potrubi spocitane na urcity odpor, pokud je ten odpor mensi, zvysuje se teplota pri spalovani smesi nebo co, takhle mi to bylo receno. udajne to ma vyznam u turbo motoru,ale u atmosferickych pry ne. Muj nazor je s tim nelaborovat a nebo potom udelat cele potrubi opravdu profi.
Frencis.drake
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Skrbeňská 46, Horka nad Moravou 78335

#10 Příspěvek od Frencis.drake »

na netu sem našel nějaký sportovní katec tak sem se chtěl zeptat zda to má nějaký učinek vim že se spotřeba nesniži ale mam tam katec už 245 tis. km a
myslím že nebude už nejpruchodnější takže to motor brzdí si tedy myslím ja chtěl ybch slyšet nazor jinejch dik :)
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

no hlavne asi uz nebude moc funkcni. a sportovni urcite bude lespi nez uni nebo serie. Kde jsi to videla a za kolik?
bas

#12 Příspěvek od bas »

Frencis.drake
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Skrbeňská 46, Horka nad Moravou 78335

#13 Příspěvek od Frencis.drake »

neni to přimo katalyzator na bmv ale přibližný tvar by to mnělo atakže jen menší upravy a je to
http://mptuning.iprodej.cz/index.php?ma ... &cPath=627 :)
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od patras Čestný člen »

Frencis.drake píše:neni to přimo katalyzator na bmv ale přibližný tvar by to mnělo atakže jen menší upravy a je to
http://mptuning.iprodej.cz/index.php?ma ... &cPath=627 :)


by me zajimalo co bych tam mel dat za sport caty kdyz tam mam dva v 2,8 :D .. jako 2 pro 1400ccm ? :D ....
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
kamikaze5100
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: pát 29.07.2005 00:00
Bydliště: Ostrava-Bartovice

#15 Příspěvek od kamikaze5100 »

ja jsem si včera koupil na e36 325i dva rezonatory ve tvaru i vzhledu katu a budu je tam davat tak jsem zvědavej. Už jsem měl na par autech rezonator a pokažde velka spokojenost. Dostavalo se to lepe do otaček, spotřeba se trochu snižila a mělo to krasnej zvuk :wink:
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od patras Čestný člen »

sihlovecondra píše:ja jsem si včera koupil na e36 325i dva rezonatory ve tvaru i vzhledu katu a budu je tam davat tak jsem zvědavej. Už jsem měl na par autech rezonator a pokažde velka spokojenost. Dostavalo se to lepe do otaček, spotřeba se trochu snižila a mělo to krasnej zvuk :wink:


ja ho mel na aute taky a uzt bych ho tam nedal .. auto potrebuje nejakej zpetnej tlak ..
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Testovaci
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: ned 19.02.2006 01:00

#17 Příspěvek od Testovaci »

vyresil to nekdo nejak? potrebuju katy vymenit, trochu mi praskli svary, tak kdyz uz, tak uz...
Odpovědět