Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Katy
sondy PRED nechas, ZA zmeris jake hodnoty maji mit (odpor) a das misto nich... na audine jsem dal jen smycku dratu, fungovalo to ok i na diagnostice... vyborny vyfuky dela BB, vct stredniho dilu pod 1k baku
http://www.bbexhaust.com/car/mseries/
vct zvuk ukazky (M5 je best
)
http://www.bbexhaust.com/car/mseries/
vct zvuk ukazky (M5 je best

“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Rubini píše:To Hanz:
Ahoj, prosim te byla ta nahrada katu pruchozi casti nejak znatelna? Me to taky furt neda spat a chci vykuchat nakej starsi kat a mit to jako vymennej dil. Mam M50 s 1 lambdou a to by nemel bejt problem. Jen jestli to ma cenu...
Dik.
Taky by mě to zajímalo.. Ale čistě teoreticky - výkon by se měl trošičku zvednout. Ale třeba tak jen o dva tři poníky, takže nepoznatelně. A spotřeba dolů nepůjde - kvůli katu je ŘJ stejně naprogramovaná na bohatší směs (asi o 5 procent) a je jí jedno jestli tam kat je nebo ne (mluvím o jednolambdě). U mé bejvalé Sierry to význam mělo. Pokud se kuchl kat a ŘJ se přeprogramovala na bezkatovou, výkon šel ze 120 na 125 koní a spotřeba šla asi o 0,5 - 0,7 litru dolů...
jen "vykuchanim" katu si udelas neaerodynamickej tvar v potrubi, lepsi je bud obyc vlozena trubka dovnitr nebo rezonator ve tvaru katu... spotreba bude stejna, jen to bude mit hlubsi zvuk, pokud mas pruchozi koncovej tlumic, bude to praskat pri razeni... vykon pujde minimalne nahoru, zmensi se odpor vyfuku... u turba to bude mit vetsi efekt, zadnej odpor = max vykon
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 124
- Registrován: úte 09.05.2006 00:00
- Bydliště: Jablonec n/N Praha
- Kontaktovat uživatele:
Taky si prave myslim, ze to diky programu v ridici jednotce nebude mit moc velkej vliv.
Zkusenosti s 1.8 16v od VW tenkrat v ere Golf 2 se delali dve verze bez katu (mensi sani - 167Nm 136k/6250) a s katem sirsi trubky sani (175Nm 128k/5750), motor bez katu mel cca o 0.5l v prumeru mensi spotrebu. Krome sani motor identickej (jina hlava) a jiny ridici jednotky.
Asi se na to vybodnu, spis nastanou problemy se zvukem. Krivka kroutaku by mela zustat diky zachovani naprogramovane smesi stejna. A sehnat preprogramovanou jednotku si neumim predstavit, je nejaka seriozni moznost? Fakt nevim, nezkouseli ste to uz nekdo na M50, nebo samozrejme jinejch?
Zkusenosti s 1.8 16v od VW tenkrat v ere Golf 2 se delali dve verze bez katu (mensi sani - 167Nm 136k/6250) a s katem sirsi trubky sani (175Nm 128k/5750), motor bez katu mel cca o 0.5l v prumeru mensi spotrebu. Krome sani motor identickej (jina hlava) a jiny ridici jednotky.
Asi se na to vybodnu, spis nastanou problemy se zvukem. Krivka kroutaku by mela zustat diky zachovani naprogramovane smesi stejna. A sehnat preprogramovanou jednotku si neumim predstavit, je nejaka seriozni moznost? Fakt nevim, nezkouseli ste to uz nekdo na M50, nebo samozrejme jinejch?
Nechci vam do toho kecat:-) Ale pred tydnem jsem nechal dat novej kat na 523i a jsem spokojenejsi nez kdyz tam byla trubka, ze by to ted s katem jelo hur nez predtim jsem nezaznamenal, ale chod motoru je plynulejsi a lepe se ovlada, predtim jsem pri rozjezdu musel davat vic plynu, ted se rozjizdi skoro sam bez pridavani atd a navic uz to neni tak hlucny,ale porad to ma hezky zvuk. Pry je vyfukove potrubi spocitane na urcity odpor, pokud je ten odpor mensi, zvysuje se teplota pri spalovani smesi nebo co, takhle mi to bylo receno. udajne to ma vyznam u turbo motoru,ale u atmosferickych pry ne. Muj nazor je s tim nelaborovat a nebo potom udelat cele potrubi opravdu profi.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř 22.11.2006 01:00
- Bydliště: Skrbeňská 46, Horka nad Moravou 78335
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 16
- Registrován: stř 22.11.2006 01:00
- Bydliště: Skrbeňská 46, Horka nad Moravou 78335
neni to přimo katalyzator na bmv ale přibližný tvar by to mnělo atakže jen menší upravy a je to
http://mptuning.iprodej.cz/index.php?ma ... &cPath=627
http://mptuning.iprodej.cz/index.php?ma ... &cPath=627

-
patras
- Čestný člen
- Příspěvky: 7095
- Registrován: pát 02.05.2003 00:00
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Frencis.drake píše:neni to přimo katalyzator na bmv ale přibližný tvar by to mnělo atakže jen menší upravy a je to
http://mptuning.iprodej.cz/index.php?ma ... &cPath=627
by me zajimalo co bych tam mel dat za sport caty kdyz tam mam dva v 2,8


BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 534
- Registrován: pát 29.07.2005 00:00
- Bydliště: Ostrava-Bartovice
-
patras
- Čestný člen
- Příspěvky: 7095
- Registrován: pát 02.05.2003 00:00
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
sihlovecondra píše:ja jsem si včera koupil na e36 325i dva rezonatory ve tvaru i vzhledu katu a budu je tam davat tak jsem zvědavej. Už jsem měl na par autech rezonator a pokažde velka spokojenost. Dostavalo se to lepe do otaček, spotřeba se trochu snižila a mělo to krasnej zvuk
ja ho mel na aute taky a uzt bych ho tam nedal .. auto potrebuje nejakej zpetnej tlak ..
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET