Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 320d Recenze prosím

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
adam320
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: sob 11.11.2006 01:00

#1 Příspěvek od adam320 »

Dobrý den ve spolek...

Právě jsem se sem rozhodl zaregistrovat abych nalezl dostatek informací o těchto vozech. Stojím před koupí nějaké takové ojetiny pro mý rodiče a potřebuju učinit jen a jen správně.

Předem chci říct že jsem prohledal jistou část tohoto fora a něco již jsem si přečetl ale přesto toho je vesměs málo a žádný rady směřovaný přímo mým směrem jsem krz prokousávání se problémy s dálkovým ovládáním centrálu a podobnými diskuzemi nenašel ...

Tím nechci urazit nikoho z těch kdo se tady na shromaždování informací podílejí ale spíš jde o to že se na tuhle problematiku dívám poněkud jinýma očima....chápejte sháním auto nikoli pro sebe ale pro rodiče kteří se nebudou ochotni zabývat jakejmakoli poruchama

Základní dilema spočívá v klasické a často kladené otázce ohledně motoru: Jde o 320d tudíž se potřebuji rozhodnout, opírající se o pořádný poznatky, pro jeden z nich.

Často jsem slyšel o jistých nekultivovanostech chodu motoru 100KW, zminovalo to i pár lidí tady. Však zajímali by mě konkretní věci související s touhle pověstí. Mezery ve výkonu způsobený poklesem otáček a nedostatečným tedy tlakem v turbodmychadle jsou spíše záležitostí klasickou u všech starších koncepcí TD a TDi motorů. O to v zásadě nejde. Zajímají mě např. věci jako je náchylnost k poruchám přeplňování a vstřikování pliva. Jaké jsou nejčastější závady související přímos tímto typem motoru. Je mi jasný že jde o vesměs převrtaný motor 318tds jež vychází z 6tiválcových předchudců řad E34 a E36...přiznám se že mi je tímto poněkud sympatičtější...

Zároveň však by mě to zajímalo ve srovnání s druhým Faceliftovým motorem využívajícím systém Commonrail a případný zákeřnosti související přímo s touhle technikou. Nevýdržný vstřiky a často odcházející lopatky u turba? proč? jaký je rozdíl oproti předchozímu motoru v udržbě...interval výměny oleje apod.

Je jasný že s autem se nebude jezdit žádnej rachot a že se po něm nebude vyžadovat maximální výkon denodenně. Nebude sloužit k pálení gum apod. Žádný drifty atak...prostě rodiný vozidlo pro přepravu na chalupu dovolenou apod. A

A já se ptám.... jaký ztěch motorů je pro takový užívání výhodnější
Je to pořád čistokrevný bmw který bude sloužit při jemnym zacházení třeba pul mega bez zásadnějších oprav motorové části?


O koncepci vozu jako karoserie vím dost...stejně zběsile řešená(sic pro jízdu funkční) zadní náprava (mě taky moc neuchvacuje ale co se dá dělat, to se holt v Mnichově nepoučili) má model E36 :roll:


Všem předem děkuji za rady a zkušenosti...
srle
Registrovaný
Příspěvky: 921
Registrován: ned 01.05.2005 00:00

#2 Příspěvek od srle »

chapu to spravne, ze chces jety auto, ktery pojede dalsich 500 tisic kilometru aniz bys do nej musel investovat vyznamne penize?

sorry, bmw mam hodne rad a fandim mu jak muzu, ale to je moc. motor at jakykoliv tak se opotrebovava a po takove provozu proste musi chtit nejakou udrzku, ktera stoji.

jinak bych se vubec nezabival jinym nez commonrailovym motorem. ten 110kW je super. long life servis a nizka spotreba.... je proste fajn
adam320
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: sob 11.11.2006 01:00

#3 Příspěvek od adam320 »

údržba však neznamená výměnu turbodmychadla nebo překroužkování apodbný zásahy o kterejch v souvisklosti s těmihle motory slýchám

...dělám bavoráky už celkem dlouho a pár kusů s milionem kilometrů na počítadle jsem viděl...při normálnim lidskym zacházení to neni problém, mám v umyslu jet pro auto s najetejma maximálně 80ti tisícema...

děkuji Ti za Tvou pozornost však nechápu proč zrovna ten tvuj motor je lepší? nějaký konkrétní zkušennosti s obouma motorama?
co je tedy na 100KW horšího?

opět opakuji že nejde o výkon, nebude se s tím závodit....scháním spolehlivý auto pro rodinej provoz :wink:

pul milionu mi najel i Escort :D
3nge
Registrovaný
Příspěvky: 475
Registrován: ned 30.01.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od 3nge »

adam320 píše:údržba však neznamená výměnu turbodmychadla nebo překroužkování apodbný zásahy o kterejch v souvisklosti s těmihle motory slýchám

...dělám bavoráky už celkem dlouho a pár kusů s milionem kilometrů na počítadle jsem viděl...při normálnim lidskym zacházení to neni problém, mám v umyslu jet pro auto s najetejma maximálně 80ti tisícema...

děkuji Ti za Tvou pozornost však nechápu proč zrovna ten tvuj motor je lepší? nějaký konkrétní zkušennosti s obouma motorama?
co je tedy na 100KW horšího?

opět opakuji že nejde o výkon, nebude se s tím závodit....scháním spolehlivý auto pro rodinej provoz :wink:

pul milionu mi najel i Escort :D


kultivovanost je urcite lepsi u CR , je tissi a nastup vykonu plynulejsi. Ze najedes 500 tisic a nebudes muset sahnout do motoru , tak na to zapomen. Za tu dobu bude potreba vymenit turbo u obou a kdyz budes mit stesti , tak za tu dobu jenom jednou :) u 100kW verze te ceka na 99% cerpadlo , vaha vzduchu a u 110kW urcite vstriky (pokud beres naftu u nas , tak te to zrejme taky potka casteji)
adam320
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: sob 11.11.2006 01:00

#5 Příspěvek od adam320 »

jasně, repase turba za tu dobu neni nic děsivýho, pokud někdo ale tvrdí že se to stane po 100 tisících připadá mi to jako dost špatnej vtip(myslim ze strany automobilky)

tušíte někdo na jaký peníze následně např. v dnešní době repase turba u obou typů motoru vychází? je to srovantelný s motory tds?

co se na tom čerpadle vysírá a proč? měl jsem za to že je to stejný typ jako utds..tedy PD není to pravda? moc se v naftovejch agregátech neorijentuju proto se nato možná až hloupě ptám :)
Wata
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: ned 12.11.2006 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Wata »

E46 nema turbo ne..nafta...... :idea:
honzibmw
Registrovaný
Příspěvky: 695
Registrován: ned 22.10.2006 00:00
Bydliště: mlada boleslav
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od honzibmw »

Wata píše:E46 nema turbo ne..nafta...... :idea:


benzin ne ale nafta ma
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#8 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Wata píše:E46 nema turbo ne..nafta...... :idea:


A hele,jeden z dvorku :D no jasně 320d přecé nemá turbo to má jen 325td :lol: a 525tds :lol:
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#9 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

adam320 píše:jasně, repase turba za tu dobu neni nic děsivýho, pokud někdo ale tvrdí že se to stane po 100 tisících připadá mi to jako dost špatnej vtip(myslim ze strany automobilky)

tušíte někdo na jaký peníze následně např. v dnešní době repase turba u obou typů motoru vychází? je to srovantelný s motory tds?

co se na tom čerpadle vysírá a proč? měl jsem za to že je to stejný typ jako utds..tedy PD není to pravda? moc se v naftovejch agregátech neorijentuju proto se nato možná až hloupě ptám :)


co to tam píšeš? stejně jako u tds? PD? to jako pumpe düse? nějak tomu nerozumím...tvé otázky jsou dost zvláštní...co se kazí a proč se kazí a kolik to v dnešní době stojí....a ještě chybí a proč to tolik stojí.... :? toto mi připadá jako dost špatnej vtip....
srle
Registrovaný
Příspěvky: 921
Registrován: ned 01.05.2005 00:00

#10 Příspěvek od srle »

adam320 píše:údržba však neznamená výměnu turbodmychadla nebo překroužkování apodbný zásahy o kterejch v souvisklosti s těmihle motory slýchám

...dělám bavoráky už celkem dlouho a pár kusů s milionem kilometrů na počítadle jsem viděl...při normálnim lidskym zacházení to neni problém, mám v umyslu jet pro auto s najetejma maximálně 80ti tisícema...

děkuji Ti za Tvou pozornost však nechápu proč zrovna ten tvuj motor je lepší? nějaký konkrétní zkušennosti s obouma motorama?
co je tedy na 100KW horšího?

opět opakuji že nejde o výkon, nebude se s tím závodit....scháním spolehlivý auto pro rodinej provoz :wink:

pul milionu mi najel i Escort :D


obavam se ty shanis ruskou volgu. ta vydrzi vsechno a dlouho :D
Uživatelský avatar
Jawak Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4103
Registrován: stř 03.09.2003 00:00
Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Jawak Člen Klubu »

Taky netuším přesně o co mu jde :D

Z vlastní zkušenosti (roku 1999 byla 1. 320d; 2004 byla a je ještě 2. 320d) mohu říci - ta 100kW verze je pro starší lidi (na nákupy a v neděli do kostela) plně dostačující. Pár drobnějších závad seobjevilo, ale ty většinu BMW odstranilo přes "Rückrufaktionen"

110kW verze s 6tikvaltem je docela hodně živá, tu bych bral občas místo 2.5tds, nejlepší je na tom spotřeba nafty a servis po 30 tis km, ale pokud to bude jenom takový ježdění "šolich", tak to je už na tobě nebo rodičích pro co se rozhodnou, směrodatná je určitě pořizovací cena :wink:
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#12 Příspěvek od Martinéz »

Jawak píše:110kW verze s 6tikvaltem je docela hodně živá, tu bych bral občas místo 2.5tds


je to uplne jiny..
adam320
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: sob 11.11.2006 01:00

#13 Příspěvek od adam320 »

M3maniac píše:
adam320 píše:jasně, repase turba za tu dobu neni nic děsivýho, pokud někdo ale tvrdí že se to stane po 100 tisících připadá mi to jako dost špatnej vtip(myslim ze strany automobilky)

tušíte někdo na jaký peníze následně např. v dnešní době repase turba u obou typů motoru vychází? je to srovantelný s motory tds?

co se na tom čerpadle vysírá a proč? měl jsem za to že je to stejný typ jako utds..tedy PD není to pravda? moc se v naftovejch agregátech neorijentuju proto se nato možná až hloupě ptám :)


co to tam píšeš? stejně jako u tds? PD? to jako pumpe düse? nějak tomu nerozumím...tvé otázky jsou dost zvláštní...co se kazí a proč se kazí a kolik to v dnešní době stojí....a ještě chybí a proč to tolik stojí.... :? toto mi připadá jako dost špatnej vtip....


no mě spíš přijde že tady jste viděli motory leda z rychlovlaku, páč věci o kterejch já si myslim že vo nich vim hovno tak vy o nich asi víte evidentně kýbl sraček

...já jsem zvyklej znát duvody toho proč se věci posíraj, což mi přijde celkem normální, myslel jsem si že mi poraděj lidi který se v tech autech hrabou a ne ti co se narodili mezi dva trezory a maj všechno darem...

bmw je a vždycky bylo takový aby si ho uživatel moh pofidlit sám ale u techle modelů koukam že jsou spíš rozdílný majitelé :roll:

.... mě prošlo pod rukama takovejch bmw co ty jsi neměl ani angličáků tak se pro příště zdrž připomínek pokud neumíš odpovědět k věci...

a že chci znát odpověd na to kolik stojí repase turba u auta který všichni tvrděj že jí často potřebuje když si ho chci koupit? něco divnýho na tom je?
adam320
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: sob 11.11.2006 01:00

#14 Příspěvek od adam320 »

Jawak píše:Taky netuším přesně o co mu jde :D

:


o to vědět zda jsou oba typy motoru vpohodě a nebo jestli tak kterej je lepší a to i skonkrétníma duvodama někoho kdfo se v tom štourá, ne kdo tomu dává naprdel a pak to dá do servisu zaplatí a o nic se nestará :wink:

nicméně za odpovědi děkuji...jhá myslim že to stačilo :mad:
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#15 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

adam320 píše:
M3maniac píše:
adam320 píše:jasně, repase turba za tu dobu neni nic děsivýho, pokud někdo ale tvrdí že se to stane po 100 tisících připadá mi to jako dost špatnej vtip(myslim ze strany automobilky)

tušíte někdo na jaký peníze následně např. v dnešní době repase turba u obou typů motoru vychází? je to srovantelný s motory tds?

co se na tom čerpadle vysírá a proč? měl jsem za to že je to stejný typ jako utds..tedy PD není to pravda? moc se v naftovejch agregátech neorijentuju proto se nato možná až hloupě ptám :)


co to tam píšeš? stejně jako u tds? PD? to jako pumpe düse? nějak tomu nerozumím...tvé otázky jsou dost zvláštní...co se kazí a proč se kazí a kolik to v dnešní době stojí....a ještě chybí a proč to tolik stojí.... :? toto mi připadá jako dost špatnej vtip....


no mě spíš přijde že tady jste viděli motory leda z rychlovlaku, páč věci o kterejch já si myslim že vo nich vim hovno tak vy o nich asi víte evidentně kýbl sraček

...já jsem zvyklej znát duvody toho proč se věci posíraj, což mi přijde celkem normální, myslel jsem si že mi poraděj lidi který se v tech autech hrabou a ne ti co se narodili mezi dva trezory a maj všechno darem...

bmw je a vždycky bylo takový aby si ho uživatel moh pofidlit sám ale u techle modelů koukam že jsou spíš rozdílný majitelé :roll:

.... mě prošlo pod rukama takovejch bmw co ty jsi neměl ani angličáků tak se pro příště zdrž připomínek pokud neumíš odpovědět k věci...

a že chci znát odpověd na to kolik stojí repase turba u auta který všichni tvrděj že jí často potřebuje když si ho chci koupit? něco divnýho na tom je?


no mazec :mrgreen: hele ty vochmelko,tak aby sis to ujastnil s těma trezorama tak jsem měl od rodičů za celý dětství jen jednoho angličáka a to bez prdele a můj desetiletej syn ho má dodnes! jinak od rodičů co se týče materiálních statků kulový s přehazovačkou :D tak kolik Ti teda prošlo rukama těch bmw :D dvě,tři? :mrgreen: protože pro mě to je zatím jen nesplněnej sen :lol:
GeorgosAc Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 12682
Registrován: pát 28.01.2005 01:00

#16 Příspěvek od GeorgosAc Čestný člen »

bez si stezovat na E30 ze ti tady nikdo neporadi a ze ses i musel kvuli tomu registrovat... tak jak jsi to uz udelal :wink:

sere me podekovani se smailikem :mad: - to vypovida hodne o cloveku..........
a nemyslim si ze se tady nejak extremne narodilo moc lidi mezi trezorama....... :roll:
sory za OT :wink:
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#17 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

adam320 píše:
Jawak píše:Taky netuším přesně o co mu jde :D

:



nicméně za odpovědi děkuji...jhá myslim že to stačilo :mad:


Bejt tebou reaguju stejne, fakt jen kupa sracek a kloudna odpoved zadna... :roll:
N54 PWR
honzibmw
Registrovaný
Příspěvky: 695
Registrován: ned 22.10.2006 00:00
Bydliště: mlada boleslav
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od honzibmw »

M3maniac píše:
Wata píše:E46 nema turbo ne..nafta...... :idea:


A hele,jeden z dvorku :D no jasně 320d přecé nemá turbo to má jen 325td :lol: a 525tds :lol:

a intercooler tam je k cemu
srle
Registrovaný
Příspěvky: 921
Registrován: ned 01.05.2005 00:00

#19 Příspěvek od srle »

adam320 píše:
M3maniac píše:
adam320 píše:jasně, repase turba za tu dobu neni nic děsivýho, pokud někdo ale tvrdí že se to stane po 100 tisících připadá mi to jako dost špatnej vtip(myslim ze strany automobilky)

tušíte někdo na jaký peníze následně např. v dnešní době repase turba u obou typů motoru vychází? je to srovantelný s motory tds?

co se na tom čerpadle vysírá a proč? měl jsem za to že je to stejný typ jako utds..tedy PD není to pravda? moc se v naftovejch agregátech neorijentuju proto se nato možná až hloupě ptám :)


co to tam píšeš? stejně jako u tds? PD? to jako pumpe düse? nějak tomu nerozumím...tvé otázky jsou dost zvláštní...co se kazí a proč se kazí a kolik to v dnešní době stojí....a ještě chybí a proč to tolik stojí.... :? toto mi připadá jako dost špatnej vtip....


no mě spíš přijde že tady jste viděli motory leda z rychlovlaku, páč věci o kterejch já si myslim že vo nich vim hovno tak vy o nich asi víte evidentně kýbl sraček

...já jsem zvyklej znát duvody toho proč se věci posíraj, což mi přijde celkem normální, myslel jsem si že mi poraděj lidi který se v tech autech hrabou a ne ti co se narodili mezi dva trezory a maj všechno darem...

bmw je a vždycky bylo takový aby si ho uživatel moh pofidlit sám ale u techle modelů koukam že jsou spíš rozdílný majitelé :roll:

.... mě prošlo pod rukama takovejch bmw co ty jsi neměl ani angličáků tak se pro příště zdrž připomínek pokud neumíš odpovědět k věci...

a že chci znát odpověd na to kolik stojí repase turba u auta který všichni tvrděj že jí často potřebuje když si ho chci koupit? něco divnýho na tom je?


hele, kdyz vidim podobne zpravy nic to se mnou nedela, ale ta tvoje je fakt husta!
skutecne nechapu proc sem pises, kdyz v podstate vis presne co chces slyset - cist. Proc se ptas, kdyz ti odpovedi nevyhovuji? Primo k tomu tvemu tematu - snad si nemyslis, ze je nekdo schopen rici, co te to auto bude stat v opravach az s nim najedes statisice kilometru? kdybys byl byval nekdy vlastnil jen jedine auto vedel bys nejen to, ze nejde takove veci predpovidat, ale take to, ze najet s autem milion kilometru, ktere tu zminujes, je ponekud iracionalni zalezitost. dale k cenam, ktere chces slyset - tohle je forum vice ci mene amaterske verejnosti, ktera se zajima o stejnou vec. nikdo tu nema v hlave ceniky oprav za jednotlive dily. to si zjisti sam. internet mas tak jeste zkus hledani. a i kdyz se cenu dozvis, tak ti nikdo nezaruci, ze bude stejna i tehdy az ty budes potrebovat..... tim chci rict, ze je to absurdni ptat se na takovou vec.

no uz se k tomu snad ani nebudu vyJadrovat. jen je mi lito, ze je internet tak anonymni. skoda jen, ze jsi to vse co jsi tu napsal, nemohl rict osobne vsem nam do oci. obavam se ze bys nemel koule na to pomyslet na neco podobneho a uz vubec to vyslovit. co ti dava duvod nebo pravo byt sprOstej k ostanim?

zbyva jen jedine - STYD´ SE
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#20 Příspěvek od major »

adam320 píše:...dělám bavoráky už celkem dlouho a pár kusů s milionem kilometrů na počítadle jsem viděl...při normálnim lidskym zacházení to neni problém, mám v umyslu jet pro auto s najetejma maximálně 80ti tisícema...
Tak proč se nás tu na něco vůbec ptáš, když jsi takovej odborník přes BMW? To si chlapče trochu odporuješ, ne? A tvrdíš, že jsi zde nenašel na toto téma žádné odpovědi? Tak to opravdu nevím jak jsi hledal, konkrétně o tomto motoru se tu již hovořilo v minulosti poměrně často.
Jo a ještě bych tě rád upozornil na to aby jsi se nedivil když na blbé otázky dostaneš blbé odpovědi. Protože chtít po autu, ač je to BMW aby najelo půl mega a předpokládat, že do něj budu lít akorát naftu, olej a měnit brzdové destičky je mírně řečeno, utopie :wink: .
Odpovědět