Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

PROBLÉM PÍSKA REPRO S PLYNEM !! prosim pomoc

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
ZDRAHY
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 26.11.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od ZDRAHY »

Ahoj, nestalo se Vám někdo že Vám píska do repráku motor ? Vše je pročištěný, signál i napětí... Repro nové, nová kabeláž - nové zesilovače. Vše má vlastně vlastní okruh.

Jakoby to dělal altík nebo něco! setkal jste se nekdo s necim podobnym ????

Prosim o pomoc :(

model e46 323i cabrio (r.v.2000)
Adam

#2 Příspěvek od Adam »

Měl jsem stejný problém u e30 318i M40, když jsem měl repro napájené jen z rádia tak to bylo ok, ale jak jsem dal zesiloveče tak mě po nastartování pískalo a lupalo v reprácích i ve wooferu napříkad při sešlápnutí brzdy. Kabely jsem měl dobře stíněné. Zkoušel jsem všecho možné abych to pískání odsranil, ale marně. Zkusil jsem kabely natáhnou volně kolem auta a bylo to stejné tak jsem hledal chybu přímo v motoru, zkontrolaval jsem aletrnátor ten byl v pořádku, zkoušel jsem přehodit cívku, dal nové kabely ke svíčkám a k cívce nakonec jsem vymenil i celý alternátor za silnější 115A. I odrušovač jsem zkoušel. Nic nepomohlo :( . Bylo mi řečeno že u BMW a mercedesu s tímto bývaly dost problémy (asi u starších ročníků) ted mám hudbu v e36 a je to skoro 100% jen někdy nepatrně slyším že mě hvízdne v reprácích jako bych měl turbo :) . Moc jsem ti asi nepomohl, ale měl jsem z toho tenkrát pěkně nafouklou hlavu a nakonec jsem se na to radši vykašlal protože mě to stálo spoustu času a dva žesilovače v kterých potom nějak divně lupalo i v jiných autech... :(
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od dsvatos »

Pořádně odrušit napájení.. Ten odrušovač je nějaká cívka s kondenzátorem nebo takovej nějakej cajk. A funguje to..
dargon
Registrovaný
Příspěvky: 1087
Registrován: sob 08.01.2005 01:00

#4 Příspěvek od dargon »

hlavni pricina byva v tom ze vedes moc dlouhou ZEM, zemnici kabl ma byt ukostren co jebliz zesilovace a nema byt veden spolu s plusovem napajeni pokud mas baterii vepredu a zesilovac vzadu, natahni nejblizsi zem k zesilovaci a melo by byt vse OK
Fikop
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: pon 18.07.2005 00:00
Bydliště: New Jersey
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Fikop »

dargon píše:hlavni pricina byva v tom ze vedes moc dlouhou ZEM, zemnici kabl ma byt ukostren co jebliz zesilovace a nema byt veden spolu s plusovem napajeni pokud mas baterii vepredu a zesilovac vzadu, natahni nejblizsi zem k zesilovaci a melo by byt vse OK


To co popisuješ se doporučuje ale s pískáním to nemá moc společného.....problém je v ukostření rádia a koncového zesilovače rádia popřípadě mínusového polu výstupu....měl jsem ten samý problém a vyřešil jsem to ukostřením mínus pólu reproduktoru a výstupu na zesilovač....od té doby byl klid:) Nestalo se mi to na E36ce ale na VW Jetta...Většinou jde o špatně navržené rádio nebo nějaké studeňák......jak někdo psal že na to BMW a Méďa trpí tak je to blbost, trpí na to všechny auta!!!
dargon
Registrovaný
Příspěvky: 1087
Registrován: sob 08.01.2005 01:00

#6 Příspěvek od dargon »

samodzrejmne minusovy pol zesilvoace autoradia se neukostruje :))) pac to neni tvrda zem ale je to mustkovy zesilovac tudiz je cely zesilovac kazdy kanal nadzvednuty o cca 3V :)
ZDRAHY
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 26.11.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od ZDRAHY »

Zitra zkusime jeste neco poresit, kdyztak Vam napisu presne jak to je zapojene... a s jakym hardwarem...
ZDRAHY
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 26.11.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od ZDRAHY »

Zitra zkusime jeste neco poresit, kdyztak Vam napisu presne jak to je zapojene... a s jakym hardwarem...
ZDRAHY
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 26.11.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od ZDRAHY »

Piskalo to jiz v serii (origo radio i bedny). Ted je tam 2 kanalovej a 4 kan. zesilovac, za radiem jsou dva filtry a na signalu je taktez filtr - stale piska.

Cela sestava je od ALPINE ale piskalo i origo.
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Marty_ »

Nekde ti to chyta ruseni.. Nemas treba prekrizene napajeci a signalove kabely k zesilovaci nebo nejsou tazene jednim prahem?
http://www.ahc.cz/rady.php?id=4
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Marty_ »

Ale ze to piskalo uz v serii je fakt cudne:o)
Samsa Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 49
Registrován: ned 13.08.2006 00:00

#12 Příspěvek od Samsa Člen Klubu »

Veškerá elektroinstalace pro hifi se musí natáhnout dvoudrátově, tj. musí se od baterie táhnout i zemnící vodič ve stejným průřezu jako "+" a nejlépe přes odrušovací člen a když použijete kapacitátor alespoň s 1 faradem, udělali jste maximum. Stínění signálových kabelů musí být spojeno pouze v jednom bodu, aby se netvořili zemní smyčky. To, že se táhne "-" zvlášť eliminuje rušení vznikající toky proudů přes karosérii.
Uživatelský avatar
FreeTree
Registrovaný
Příspěvky: 397
Registrován: ned 25.06.2006 00:00
Bydliště: ex46 318i 325i ex91 M-paket, Karoq 2.0 TSI

#13 Příspěvek od FreeTree »

Mě to nepíská.... díky bohu..... ale taky jsem měl vítr, když jsem to po měsíci obětování se v autě pustil......
Uživatelský avatar
FreeTree
Registrovaný
Příspěvky: 397
Registrován: ned 25.06.2006 00:00
Bydliště: ex46 318i 325i ex91 M-paket, Karoq 2.0 TSI

#14 Příspěvek od FreeTree »

... jo jinak to ruší altík, prodává se odrušovač.... stačí se zeptat.... více na http://www.autohificlub.cz
Fikop
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: pon 18.07.2005 00:00
Bydliště: New Jersey
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Fikop »

dargon píše:samodzrejmne minusovy pol zesilvoace autoradia se neukostruje :))) pac to neni tvrda zem ale je to mustkovy zesilovac tudiz je cely zesilovac kazdy kanal nadzvednuty o cca 3V :)


v tom případě........proč mi to pomohlo???
whicar
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: sob 08.07.2006 00:00

#16 Příspěvek od whicar »

Fikop píše:
dargon píše:samodzrejmne minusovy pol zesilvoace autoradia se neukostruje :))) pac to neni tvrda zem ale je to mustkovy zesilovac tudiz je cely zesilovac kazdy kanal nadzvednuty o cca 3V :)


v tom případě........proč mi to pomohlo???

Taky to Dargonovi pískat nemůže když to nemá zapojený. Co je to podle tebe tvrdá zem? Zakopaný zemnící desky pod autem asi nemáš. Žádné elektrické zařízení bez napájení nejde. A táhnout i zemnící vodič ve stejným průřezu jako "+" je snad samozřejmost. Stejný proud co jde do spotřebiče musí jít i od nej. Překřížení napájecích a signálových kabelů by vadit nemelo pokud máš nabíjení ok, Spíš spoje(konektory).
dargon
Registrovaný
Příspěvky: 1087
Registrován: sob 08.01.2005 01:00

#17 Příspěvek od dargon »

mozna sme si spatne rozumneli myslel sem ukostreny vystup reproduktoru u zesilovace. a jinak neni pravdou nejlepsi je kdyz nastane situace a zesilovac mas vzadu a baterii vepredu tak se natahuje jen + pol od baterie a -pol se uzemnuje co nejbliz zesilovace prave kuli ruseni . ty kondenzatory c ose davaj k napajeni slouzi jen kuli velkym proudovym narazum pri odberu zesilovace aby nezkresloval.
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od gyrous »

Stále píská? píská ti tedy i rádio i CD?
ZDRAHY
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: stř 26.11.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od ZDRAHY »

i rádio i cd...
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od gyrous »

Možná je to proto, že to má společné napájení s jiným zařízením na stejné pojistce. Jestli je to tak nepříjemné. Možná, že tam dělá blbiny příprava na multifuknční volant, ale to už asi v těch hordech kabelů je těžký najít. Nevím asi být tebou, tak bych asi natáhl nově kabely. Pouze napájení na rádio.
Odpovědět