Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

posilovač řízení

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od JaraX »

čau, včera jsem se trošku točil na místě (cca 10koleček), plnej rejd, 4ot, jednička, předek stojí, zadek ho objiždí pak jsem odjel a všiml jsem se že mi sakra z tuha řízení, posilovač skoro ani nešel, ale to jen na volnoběh, když jsem přidal cca na 3000ot., u motoru to bylo trošku postřikany kapalinou ze serva, ale nevím odkud, ráno přijdu k autu a chovalo se to normálně, napadá vás čím to je?

je rozdíl v tlaku serva v dorazu a mimo něj?
za normálních okolnosti totiž kapalina vůbec ven neleze.
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od gyrous »

Koukal ses do nádobky, jestli ti neuniká kapalina. Třeba ji tam máš málo. :idea:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od JaraX »

gyrous píše:Koukal ses do nádobky, jestli ti neuniká kapalina. Třeba ji tam máš málo. :idea:
bylo jí tam dost
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od gyrous »

Jestli ti to dělá touto dobou, třeba je to tím, že se ochladilo a kapalina je hustší a servočerpadlo nestíhá.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od JaraX »

gyrous píše:Jestli ti to dělá touto dobou, třeba je to tím, že se ochladilo a kapalina je hustší a servočerpadlo nestíhá.
dělalo to jen včera když jsem prasil :)
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od gyrous »

Asi se netočí servočerpadlo jak má, když potřebuje k vyšším výkonům vyšší otáčky. Nebo to taky může být zavzdušněný. :wink:
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od dsvatos »

Hochu, mám takovej dost nepříjemnej pocit, že sis vykurvil řízení. Když dáš totiž kola do rejdu na doraz, je potřeba o malinkej kousíček volant vrátit. Když je řízení na doraz, v systému posilovače hóódně stoupne tlak kapaliny a ta většínou vyrazí gufero na konci hřebene nebo jiný těsnění. A málokterý řízení jde přetěsnit, většinou je slisovaný z fabriky a musí se tedy dát celý nový... Takže se teď hodně pomodli, ať je to jen nějaká blbost, nebo ať to jde přetěsnit, jinak si půjdeš za těžký love kupovat řízení. A třeba origo řízení na blbou Sierru stojí asi 20 litrů...
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od dsvatos »

A kola v rejdu na doraz a plyn na podlaze je bohužel dost vražedná kombinace :( :( :(
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od JaraX »

dsvatos píše:Hochu, mám takovej dost nepříjemnej pocit, že sis vykurvil řízení. Když dáš totiž kola do rejdu na doraz, je potřeba o malinkej kousíček volant vrátit. Když je řízení na doraz, v systému posilovače hóódně stoupne tlak kapaliny a ta většínou vyrazí gufero na konci hřebene nebo jiný těsnění. A málokterý řízení jde přetěsnit, většinou je slisovaný z fabriky a musí se tedy dát celý nový... Takže se teď hodně pomodli, ať je to jen nějaká blbost, nebo ať to jde přetěsnit, jinak si půjdeš za těžký love kupovat řízení. A třeba origo řízení na blbou Sierru stojí asi 20 litrů...
ale divný je právě to že ráno už to bylo ok.

řizeni stoji 20klacku, co sem se dival do ETK, lepší nedělat pičoviny vůbec :)
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od dsvatos »

JaraX: No, poránu mohl bejt ztuhlejší olej v servu, takže všechno šlapalo. Brzo poznáš, jestli budeš mít pod řízením kapky nebo loužičky červenýho ATF... Chce si to lehnout pod auto a koukat.. Popřípadě od řízení oddělat a odtáhnout ty manžety co jsou na tyčích řízení. Pokud se ti z manžety vylije kapalina, běž si rovnou koupit nějakej festovní špagát a jdi si najít pěknej stom :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od JaraX »

dsvatos píše:JaraX: No, poránu mohl bejt ztuhlejší olej v servu, takže všechno šlapalo. Brzo poznáš, jestli budeš mít pod řízením kapky nebo loužičky červenýho ATF... Chce si to lehnout pod auto a koukat.. Popřípadě od řízení oddělat a odtáhnout ty manžety co jsou na tyčích řízení. Pokud se ti z manžety vylije kapalina, běž si rovnou koupit nějakej festovní špagát a jdi si najít pěknej stom :-)
no kapalina z toho ukapává všude možně z hadic co jdou z řízení do chladiče. v místě kdy přechází hadice v trubku a pak trubka v hadici. tam to občas ukápne.
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Zave »

rizeni by nemelo jit do plneho rejdu... kdyz dojedes na doraz je dobre o nejaky cm vratit zpet....
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od dsvatos »

JaraX píše:
dsvatos píše:JaraX: No, poránu mohl bejt ztuhlejší olej v servu, takže všechno šlapalo. Brzo poznáš, jestli budeš mít pod řízením kapky nebo loužičky červenýho ATF... Chce si to lehnout pod auto a koukat.. Popřípadě od řízení oddělat a odtáhnout ty manžety co jsou na tyčích řízení. Pokud se ti z manžety vylije kapalina, běž si rovnou koupit nějakej festovní špagát a jdi si najít pěknej stom :-)
no kapalina z toho ukapává všude možně z hadic co jdou z řízení do chladiče. v místě kdy přechází hadice v trubku a pak trubka v hadici. tam to občas ukápne.
Tak to by nebylo zas tak neřešitelný a snad ani drahý.. Hlavně aby ti to nechcalo přímo z řízení.. Všechno hezky opucuj, odmasti, nahoď motor, někdo ať točí volantem z rejdu do rejdu a ty koukej..
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od dsvatos »

Mohla třeba povolit jen tlaková hadice, nebo slisovanej přechod hadice do trubky.. Pak by to bylo OK.. A koukni taky pod ty manžety.. A hlavně už takhle neblbni :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JaraX »

dsvatos píše:Mohla třeba povolit jen tlaková hadice, nebo slisovanej přechod hadice do trubky.. Pak by to bylo OK.. A koukni taky pod ty manžety.. A hlavně už takhle neblbni :lol:
dokud je to dobrý tak to neřeším, kromě hladiny kapaliny, a točit se už budu jen před koncem rejdu :)
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od RuDoSh »

JaraX píše:řizeni stoji 20klacku, co sem se dival do ETK, lepší nedělat pičoviny vůbec :)
za prve je potreba to umet a za druhe je potreba na to mit auto..... TDS mi neprijde jako ideal auto na "kraveni"

A to si chces koupit sedmicku? :o
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

RuDoSh píše:
JaraX píše:řizeni stoji 20klacku, co sem se dival do ETK, lepší nedělat pičoviny vůbec :)
za prve je potreba to umet a za druhe je potreba na to mit auto..... TDS mi neprijde jako ideal auto na "kraveni"

A to si chces koupit sedmicku? :o
sedma bude už jen na slušný svezení, TDS je super, neví co ti nesedi.
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#18 Příspěvek od skautik Čestný člen »

gyrous píše:Asi se netočí servočerpadlo jak má, když potřebuje k vyšším výkonům vyšší otáčky. Nebo to taky může být zavzdušněný. :wink:
jak se odvzdusnuje servopumpa??
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od gyrous »

skautik píše:
gyrous píše:Asi se netočí servočerpadlo jak má, když potřebuje k vyšším výkonům vyšší otáčky. Nebo to taky může být zavzdušněný. :wink:
jak se odvzdusnuje servopumpa??
Při výměně servokapaliny se kola natočí několikrát do plnýho rejdu, při nastartovaném motoru, aby se dostala všude kapalina. Dokud je to zavzdušněný, nemusí to tak běhat. Po opakovaném vytočení se to odvzdušní a pak by to už nemělo dělat problémy. Když se kapalina někde ztrácí(ukapává) a v nádobce je stejně, tak se můžou tvořit vzduchový bublinky v hadicích. Takže zase protočit na obě strany několikrát a přejde to. S tím zavzdušněním hadic to byl návrh. Nebo to chce napnout klíňák. Asi tím už někoho začnu s tím klíňákem nudit :lol:
Fikop
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: pon 18.07.2005 00:00
Bydliště: New Jersey
Klubové ID: 444
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Fikop »

RuDoSh píše:
JaraX píše:řizeni stoji 20klacku, co sem se dival do ETK, lepší nedělat pičoviny vůbec :)
za prve je potreba to umet a za druhe je potreba na to mit auto..... TDS mi neprijde jako ideal auto na "kraveni"

A to si chces koupit sedmicku? :o
Myslíš že sedma to v jeho rukou nezvládne!? :lol:
Odpovědět